تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819818247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزن بازرگاني ايران در كويت: كويت دروازه ورود تجار ايراني به عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رايزن بازرگاني ايران در كويت: كويت دروازه ورود تجار ايراني به عراق است
خبرگزاري فارس: رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در كويت گفت: تجار ايراني مي‌توانند با استفاده از بازار كويت و تضمين و گارانتي تجار كويتي محصولات خود را به كشور عراق صادر كنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد باقر مجتبايي در خصوص برخي مشكلات طرف كويتي در ارتباط با ايران با بيان مشكلات رفت ‌و آمد به كويت گفت: كويت تنها كشوري است كه در ميان اعضاي شوراي همكاري خليج فارس به بهانه مسايل امنيتي بيشترين سختگيري را جهت صدور ويزا براي اتباع ايراني دارد.
وي در خصوص فقدان ارتباطات بانكي در اين كشور گفت: فقدان شعب بانك‌هاي ايراني و نيز فقدان ارتباط مالي بين بانك‌هاي دو كشور از مهمترين موانع پيشرفت روابط اقتصادي دو كشور به شمار مي‌آيد. تاكنون تلاش‌هاي زيادي در اين زمينه انجام شده ولي بر اساس ضوابط اعلام شده از سوي بانك مركزي كويت در حال حاضر امكان تاسيس بانك و يا افتتاح شعبه بانك‌هاي ايراني در اين كشور وجود ندارد.
مجتبايي با اشاره به انحصاري بودن واردات كالا افزود: با توجه به اينكه قسمت عمده نيازهاي مصرفي كويت از طريق واردات كالا تامين مي‌شود لذا بسياري از شركت‌ها با انتخاب نماينده انحصاري تبليغات وسيع پر هزينه‌اي را براي معرفي كالاهاي خود مي‌نمايند تا بدينوسيله مانع ورود رقباي جديد به اين بازار بشود.
رايزن بازرگاني ايران در كويت در خصوص مشكلات شركت‌هاي ايراني براي ورود به بازار كويت با اشاره به عدم شناخت واقعيت‌هاي جامعه كويت اظهار داشت: در افكار عمومي مردم ايران از كويت همواره به عنوان كشوري ياد مي‌شود كه از حداكثر امكانات رفاهي برخوردار است و به راحتي مي‌توان در روابط تجاري با اين كشور به سود‌هاي كلان دست يافت.
وي دومين مشكل را استمرار تجارت سنتي نام برده و گفت: در حال حاضر تجارت سنتي با كويت با حداقل امكانات عموما توسط لنج‌داران ايراني با همان نگاه 30 سال پيش به كويت ادامه دارد اين افراد عمدتا محصولات كشاورزي، دام و ساير كالاهاي مصرفي توليد شده در داخل ايران را با بسته‌بندي نامناسب و يا به صورت فله‌اي به كويت ارسال مي‌كنند كه قسمت عمده‌اي از آن به دليل عدم وجود سيستم حمل و نقل مناسب، يخچال و سردخانه، امكانات بندري و وجود مشكلات گمركي در بنادر دو كشور غير قابل استفاده مي‌شود.
وي با اشاره به عدم رعايت استانداردهاي بين‌المللي افزود: از جمله ويژگي‌هاي ديگر اقتصاد كويت رقابتي بودن به ويژه در زمينه‌ كالاهاي تجاري است. عدم تضمين كيفيت محصول صادراتي و ناتواني در ارايه خدمات پس از فروش در زمينه دستگاه‌هاي صنعتي بازار داخل را به صادرات كالا به خارج از كشور حتي كويت كه در همسايگي ايران قرار دارد ترجيح مي‌دهند و لذا توجه كمتري به صدور كالا به كشورهاي همسايه دارند.
وي مشكل بعدي را فقدان ارتباط بين كشورهاي ايراني و كويتي ناميد و ادامه داد: علي‌رغم وجود خيل عظيم كويتي‌هاي ايراني تبار و نفوذ سنتي در اين كشور در بخش‌هاي مختلف دولتي و خصوص كويت، فقدان رابطه تنگاتنگ رابطه شركت‌هاي ايراني و كويتي با يكديگر در زمينه‌هاي اقتصادي اعم از بازرگاني، صنعتي، خدمات فني _ مهندسي باعث شده تا راه نفوذ شركت‌هاي ايراني به بدنه اقتصادي كشور كويت محدود باشد.
مجتبي‌اي با اشاره به عدم معرفي توانمندي‌هاي صنعتي ايران گفت: صرف‌نظر از وجود نوعي غربزدگي در كشور كويت براي تامين نيازهاي وارداتي خود شركت‌هاي ايراني نيز به دليل ضعف در بازار‌يابي در خارج از ايران و همچنين ضعف تبليغات جهت معرفي امكانات اقتصادي ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله كالاهاي صنعتي نتوانسته‌اند به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنند.
وي ضمن بيان اينكه تعداد مراكز تصميم‌گيرنده در بخش‌هاي اقتصادي ايران بالاست و همچنين با اشاره به بالا بودن نرخ تورم گفت: بسياري از مديران شركت‌هاي كويتي به دلايل مختلف تمايل زيادي به همكاري با ايران دارند اما به دليل بوروكراسي زياد در ايران تغييرات مكرر در قوانين و مقررات گمركي و همچنين بالا بودن نرخ تورم كه موجب افزايش قيمت كالاهاي صادراتي شركت‌ها مي‌شود ترجيح مي‌دهند نيازهاي وارداتي خود را از ساير كشورها به جاي خريد مستقيم از ايران از ساير بازارها از جمله بازار عمارات تامين كنند.
رايزن بازرگاني ايران در كويت بزرگترين مشكل تجار ايراني را عدم تعهد آنها در حفظ كيفيت كالاهاي صادراتي و مبادلات مالي دانست و افزود: بخش عمده‌اي از واردات كالاهاي ايراني به كويت توسط شركت‌هايي انجام مي‌شود كه صاحبان آنها يا ايراني بوده و يا اينكه داراي نوعي رابطه مذهبي و فرهنگي با ايران هستند.
لذا تجارت با ايران را نسبت به ساير كشورها ترجيح مي‌دهند اما همواره از عدم ارسال كالاي يكدست توسط شركت‌هاي ايراني شكايت داشته و معمولا با ديده اغماض مي‌گذرند.
وي در پايان گفت: طبيعي است كه استمرار اين موضوع بازار صادراتي كالاهاي ايراني را متزلزل كرده و مانع از دست‌يابي شركت‌هاي ايراني به بازار دايمي در كويت مي‌شود. تجار ايراني بايد توجه داشته باشند كه مي‌توانند با استفاده از بازار كويت ضمن تضمين و گارانتي محصولات خود وارد بازار كشور عراق بشوند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن