تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول دادگستري گلستان: فعاليت مركزمشاوره ازمشكلات زنان كاسته‌است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول دادگستري گلستان: فعاليت مركزمشاوره ازمشكلات زنان كاسته‌است
مسوول دفتر حمايت از حقوق زنان و كودكان دادگستري گلستان گفت: فعاليت اين مركز نقش موثري در كاهش مشكلات بسياري از زنان و كودكان داشته است.

"فهيمه حسن پور" روز سه‌شنبه در اين زمينه به ايرنا اظهارداشت: به منظور ارايه خدمات مشاوره‌اي در زمينه‌هاي حقوقي، روانشناسي و مددكاري به زنان و كودكان واحد مشاوره تخصصي نيز در اين دفتر راه‌اندازي شده و تاكنون مشكلات بسياري از مراجعين را رفع كرده كه كاهش طلاق و نيز صلح وسازش در پرونده‌ها از آن جمله است.

وي با اشاره به اينكه دفتر موظف به حمايت از زنان و كودكان بزهكار، بره‌ديده و آسيب ديده است، افزود: اعتياد، ضرب و شتم، دزدي، سرقت و حمل موادمخدر توسط كودكان و نيز ضرب و شتم و اعتياد همسران و ازدواج دوم بيشترين نوع موضوعات ارجاع شده به اين دفتر مي‌باشد.

وي در زمينه فعاليتهاي اين مركز اضافه كرد: درسال گذشته ‪ ۵۳۰‬نفر جهت استفاده از خدمات مشاوره‌اي و حمايتي به اين دفتر مراجعه نموده‌اند كه ميانگين ميزان مشاوره به هر يك از مراجعين سه تا پنج جلسه بوده است.

حسن پور ادامه داد: در اين خصوص ‪ ۱۲۵‬نفر نيز به سازمان‌ها و دستگاههاي حمايتي نظير كميته امداد امام (ره)، بهزيستي، هلال احمر و موسسات خيريه معرفي شده اند.

وي همچنين بااشاره به اهداف دفتر حمايت از حقوق زنان وكودكان دادگستري گفت: حمايت از حقوق زنان وكودكان بزه‌ديده، حمايت از حقوق زنان و كودكان بزهكار ونظارت بر روند رسيدگي به پرونده‌هاي آنان براي تسريع در روند رسيدگي و صدور احكام، ارتقاي كمي و كيفي آموزش قضات اطفال از مهمترين اهداف اين دفتر است.

به گفته وي بازديد از مراكز قضايي و حمايتي، برنامه‌ريزي آموزشي، تشكيل كميسيون امور بانوان دادگستري، امضاي تفاهم نامه با بهزيستي، واحد مشاوره نيروي انتظامي و تعدادي از مراكز فعال غيردولتي و مركز كنترل بيماريهاي رفتاري و پرخطر هلال‌احمر، تشكيل كميته اجرايي حمايت از حقوق اطفال و نوجوانان و برگزاري دوره‌هاي آموزشي حقوق شهروندي و خانواده از جمله فعاليت‌هاي سال ‪ ۸۶‬دفتر است.

حسن پور اضافه كرد: اين دفتر همچنين به منظور آگاهي از وضعيت زنان و كودكان و شناسايي مشكلات آنان و بهره‌گيري اين قشر از حوزه كارشناسان دادگستري در جهت رفع مشكلات حقوقي و قضايي با كليه حوزه‌هاي قضايي استان ارتباط مستمر دارد.

دفتر حمايت از حقوق زنان و كودكان دادگستري گلستان در آبان سال ‪۸۴‬ تشكيل و اعضاي آن شامل يك داديار خانم، مسوول دفتر و يك كارشناس هستند.

ك ‪۲‬
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن