تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805653580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در افتتاحيه اجلاس كارشناسان قضايي كشورهاي اسلامي هاشمي شاهرودي: نظام قضايي اسلامي در قالب امروزي به جهان عرضه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در افتتاحيه اجلاس كارشناسان قضايي كشورهاي اسلامي هاشمي شاهرودي: نظام قضايي اسلامي در قالب امروزي به جهان عرضه شود
گروه سياسي: رئيس قوه قضائيه گفت: نظام قضايي اسلامي، سياست‌هاي جنايي، كيفري و حقوق مدني اسلامي بايد به شيوه‌ها و قالب‌هاي مدرن و امروزي تدوين و استخراج شده و به جهان عرضه شود.
به گزار ش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، آيت‌الله هاشمي شاهردوي، رئيس قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران، صبح امروز، سه‌شنبه (21 خردادماه) در آئين افتتاحيه اولين اجلاس كارشناسان حقوقي و قضايي كشورهاي اسلامي با اشاره به رشد سياسي، فرهنگي، فكري و حقوقي جهان اسلام گفت: در هيچ مقطعي از تاريخ نمي‌توان آنچه را كه در حال حاضر در كل جهان اسلام نسبت به تعالي فرهنگي، حقوقي، سياسي و اجتماعي مشاهده مي‌شود، يافت.

وي افزود: امروز بيداري ملت‌هاي اسلامي در سراسر جهان خود را نشان مي‌دهد و انديشه‌هاي اسلام‌گرايي و بازگشت به هويت ملي و اسلامي در همه كشورهاي اسلامي چشم‌گير است.

رئيس نخستين اجلاس سران قواي قضائيه كشورهاي اسلامي ادامه داد: برپايي نظام مقدس جمهوري اسلامي و انديشه‌هاي بلند امام(ره) تحول عظيمي را در كل منطقه و جهان اسلام ايجاد كرد و علما، حقوقدانان، نخبگان و انديشمندان امت اسلام شكوفا شدند. امروز بيداري اسلامي و بازگشت به تمدن بزرگ اسلامي خواست عموم جوامع اسلامي از جمله نخبگان، اساتيد و مسئولان كشورهاي اسلامي است.

هاشمي شاهرودي اين تحول بزرگ و انقلاب واقعي، اصولي، فكري، فرهنگي و سياسي را منشأ فزوني چالش‌هاي جهان اسلام با جهان غرب و استكبار عنوان كرد و گفت: اين بيداري اسلامي به نفع مستكبرين و قدرت‌هاي سلطه‌طلب نبوده و نخواهد بود و به همين دليل به انحاي مختلف چالش‌هاي جديد و درگيري‌ها و تهاجم‌هاي فرهنگي، حقوقي، حقوق بشري و حتي سياسي و نظامي را عليه آن شكل دادند و اين نوع تهاجم نيز در تاريخ سابقه نداشته است.

رئيس قوه قضائيه به وظيفه و مسئوليت مهم مسئولان، نخبگان حقوقي، فرهنگي و سياسي براي مقابله با اين چالش‌ها اشاره كرد و افزود: ملت‌ها و نسل‌هاي آينده جهان اسلام انتظارات زيادي از مسئولان دارند.

وي معرفي اسلام به جهان را اولين وظيفه مسئولان و نخبگان عنوان كرد و توضيح داد: با تحول عظيمي كه شكل گرفته، پارادوكسي كه ميان جهان اسلام و غرب ايجاد شده و رويارويي فرهنگي و سياسي كه تحقق يافته، لازم است ميراث غني اسلامي را در همه ابعاد به ويژه ابعاد فكري، تمدني، حقوقي و فرهنگي به جهان عرضه كنيم.

رئيس نخستين اجلاس رؤساي قواي قضاييه كشورهاي اسلامي متذكر شد: جهان غرب در صدد اين است كه همچون گذشته افكار غني اسلامي را نقد كند و در راستاي آن برتري افكار، تمدن، راهكارهاي حقوقي و ارزش‌هاي خود را به اثبات برساند و به همين دليل تهاجم وسيع را در ابعاد سياسي، حقوقي و فرهنگي آغاز كرده ‌است.

آيت‌الله شاهرودي با تأكيد مجدد بر لزوم معرفي ميراث غني اسلام در بعدهاي مختلف يادآور شد: اين معرفي بايد قوي، علمي، قابل طرح در مجامع و محافل عمي و قابل اثبات باشد. ايده‌ها و انديشه‌هاي اسلامي بايد با اشراف بر فرهنگ و حقوق اسلامي استنباط، دسته‌بندي، پالايش و نظريه‌پردازي شود و با زبان و گفتماني كه براي حقوقدانان دنيا قابل فهم باشد، عرضه شود.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه مباني حقوقي و قضايي ما كه برگرفته از قرآن است، بسيار غني است، ابراز كرد: اين مباني در برخي زمينه‌ها از جمله مسائل پيچيده قضايي و حقوقي نيازمند پالايش، نظريه‌پردازي و تطبيق است كه بايد به دست علما، نخبگان و حقوقدانان انجام شود تا دنيا عظمت اين دستگاه حقوقي و مباني عميق و ارزشمند دين مبين اسلام را بفهمد و تشخيص دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در افتتاحييه اجلاس كارشناسان قضايي و حقوقي كشورهاي اسلامي عنوان كرد: خيلي از مسائل در فرهنگ مخالف ما داراي بنيان‌ها و نظريه‌پردازي‌هاي خيلي قوي و زيبا و مغلطه‌انداز است كه مباني حقوقي، قضايي و فرهنگي اسلام نيز بايستي در همين قالب عرضه شود. نظام قضايي اسلامي، سياست‌هاي جنايي، كيفري و حقوق مدني اسلامي بايد به شيوه‌ها و قالب‌هاي مدرن و امروزي تدوين و استخراج شده و به جهان عرضه شود.

آيت‌الله شاهرودي با بيان اينكه معرفي اسلام يك وظيفه دفاعي است، تأكيد كرد: در كنار اين وظيفه مسئوليت دوم و مهم‌تري كه تهاجم به فرهنگ دشمنان است، وجود دارد. امروز و ديروز دشمنان با موضع تهاجمي و اتخاذ شيوه‌هاي مزورانه، ترفندهاي زيركانه، تزوير و زور توانسته‌اند جهان اسلام را زير سلطه خود قرار دهند كه اين تزوير و زور بايد افشا شود.

وي تصريح كرد: دشمنان با عنوان عدالت‌خواهي، آزادي‌طلبي، حقوق بشر ولي مزورانه بدترين ظلم‌ها، تجاوزها و اشغال سرزمين‌هاي اسلامي را انجام مي‌دهند كه اگر به قرآن و تاريخ رجوع كنيم در مي‌يابيم كه اين شيوه طاغوتيان بوده ‌است.

رئيس قوه قضاييه كشورمان با انتقاد از عملكرد سازمان ملل در قبال جنايات صهيونيست‌ها در فلسطين يادآور شد: مشاهده مي‌كنيد در سازماني كه براي حفظ حقوق ملت‌ها و كشورها ايجاد شده، چه تبعيض‌هايي وجود دارد و آن تشكيلاتي كه براي دفاع از ملت‌هاي مظلوم تأسيس شده، از اشغالگران دفاع مي‌كند.

آيت‌الله شاهرودي تأكيد كرد: دشمنان تلاش مي‌كنند با شعارهاي حق‌طلبانه و حقوق بشر وارد كشورهاي اسلامي شده تا با ترفندهاي جديد، استعماري نويني را شكل بدهند و منافع اصلي جهان اسلام را در دست خود بگيرند.

رئيس نخستن اجلاس سران قواي قضايي كشورهاي اسلامي، تهاجم و افشاگري بر اساس نص قرآن را رويكرد پيامبر در برابر مشركان دانست و گفت: ايشان با همين شيوه توانستند بر دشمنان صدر اسلام پيروز شوند.

وي اظهار اميدواري كرد اجلاس كارشناسان حقوقي و قضايي كشورهاي اسلامي بتواند راهكارهايي را جهت استفاده از دانش علمي نخبگان، علما و حقوقدان جهان اسلام ارائه كند و همچنين بتواند ذخاير علمي و ميراث غني اسلامي را پرورش داده، نظريه‌پردازي كرده و به آن نظم ببخشد.

رئيس قوه قضاييه متذكر شد: براي مصون ماندن جهان اسلام از نفوذ فرهنگ ضداسلامي، دفاع تنها كافي نيست و بعد تهاجمي نيز لازم است.

هاشمي شاهرودي در بخش پاياني سخنان خود خطاب به حضار گفت: وقتي ملت و امت اسلام از نظر فكري، فرهنگي، سياسي، اخلاق اسلامي و ايده‌ها و آرمان‌ها با ساير ملت‌ها مقايسه شود، مشخص مي‌شود كه هيچ امتي به اين دستاوردها دست نيافته است؛ فريب زرق و برق دنياي غرب را نخوريد.

وي در پايان با تشكر از حضور كارشناسان حقوقي و قضايي كشورهاي اسلامي در اين اجلاس، اظهار اميدواري كرد با تنظيم اساسنامه اتحاديه قواي قضاييه كشورهاي اسلامي در اين اجلاس، اين اساسنامه در جلسه آينده سران قواي قضاييه كشورهاي اسلامي كه احتمالاً در عربستان برگزار مي‌شود، به تصويب برسد.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن