تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819791968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه اندازي سيستم كامپيوتري پايگاه انتقال خون ايذه و باغملك


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راه اندازي سيستم كامپيوتري پايگاه انتقال خون ايذه و باغملك
اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس پايگاه انتقال خون ايذه و باغملك از راه اندازي سيستم شبكه كامپيوتري پايگاه انتقال خون شهرستان ايذه خبر داد.

ناهيد درعلي نبي در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: اين پايگاه به عنوان اولين پايگاه اقماري استان خوزستان به سيستم شبكه كامپيوتري مجهز شد.

وي هدف از راه اندازي شبكه كامپيوتري را ارتقا سطح كمي و كيفي و افزايش رفاه مراجعين و پرسنل پايگاه عنوان كرد و گفت: با راه اندازي اين سيستم ضمن افزايش سرعت و دقت كاركنان در خونگيري و عمليات آي دوي خون، خطاهاي احتمالي در خونگيري و فرآوردهاي آن نيز كاهش مي يابد.

درعلي نبي در ادامه ديگر مزاياي اين سيستم را امكان دستيابي سريع به آمار و اطلاعات گذشته، تهيه خون سالمتر، ارزيابي سريع و مداوم فعاليتها و كاهش مراجعه افراد مشكوك به بيماريهاي هپاتيت b,c و ايدز به پايگاه انتقال خون عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه از اين پس كليه مراحل خونگيري از جمله ثبت مشخصات، ثبت آزمايشها، صدور كارت و همچنين توزيع و پخش خون به بيمارستانها از طريق باركد گذاري به وسيله دستگاه باركد خوان توسط سيستم كامپيوتري انجام مي شود، اظهار داشت: اين سيستم با صرف هزينه اي بالغ بر 130 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

رئيس پايگاه انتقال خون شهرستانهاي ايذه و باغملك با بيان اينكه اين سيستم تا پايان شهريور ماه به سامانه سازمان انتقال خون استان متصل مي شود، افزود: با توجه به اينكه سامانه سازمان انتقال خون استان به سامانه انتقال خون كشور متصل شده، با متصل شدن سيستم اين پايگاه به مركزاستان، كليه مراجعين مي توانند اطلاعات شخصي خود را در هر جاي كشور دريافت كنند.

درعلي نبي با بيان اينكه كنترل دماي محيط از موثرترين عوامل نگهداري خون و فرآورده هاي آن است از مجهز شدن ساختمان پايگاه انتقال خون ايذه به سيستم سامايش خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال پرسنل پايگاه در نگهداري از خون سالم، ارتقا سطح كيفي در نگهداري خون سالم و فرآوردهاي خوني با نصب سيستم سامايش دماي محيط، يخچال هاي نگهداري خون و محيط ساختمان از راه دور كنترل شده كه در صورت تغيير دما با به صدا درآمدن آژير از فاسد شدن خون جلوگيري مي كند. درعلي نبي با بيان اينكه عمليات كنترل دما و نگهداري از خون در گذشته به صورت دستي و توسط پرسنل به صورت شبانه روزي صورت مي گرفت، هزينه تهيه و راه اندازي سيستم سامايش را بيش از 100 ميليون ريال عنوان كرد.

وي ادامه داد: سال گذشته بيش از شش هزار و 760 نفر براي اهداي خون به پايگاه انتقال خون ايذه مراجعه كردند كه كمترين گروه خوني گروه هاي منفي و بيشترين گروه خوني گروه مثبت بود.

درعلي نبي اظهار داشت: از ابتداي امسال تاكنون نيز بيش از 850 كيسه خون از سوي مردم به اين پايگاه اهدا شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش نشان مي دهد.

رئيس پايگاه انتقال خون ايذه و باغملك با اشاره به ميزان خون مورد نياز بيماران تالاسمي، تعداد بيماران تالاسمي شهرستان ايذه و باغملك را 120 نفر عنوان كرد و از مردم اين دوشهرستان دعوت كرد تا با اهداي خون سالم، سازمان انتقال خون را براي تهيه خون مورد نياز بيماران نيازمند ياري دهند.

درعلي نبي با بيان فوايد ومزاياي اهداي خون، مهمترين مزيتهاي اهداي خون مستمر را افزايش نشاط و سلامتي، جلوگيري از سكته هاي قلبي و مغزي، رفع سر دردهاي مزمن، افزايش فعاليتهاي مراكز خون سازي بدن و آگاهي افراد از سلامت خون خود از نظر بيمارهاي ويروسي اشاره كرد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 799]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن