تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805535160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري همايش «بررسي شيوه استنباط و نوآوري‌هاي فقهي آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: برگزاري همايش «بررسي شيوه استنباط و نوآوري‌هاي فقهي آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني»


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:همايش «بررسي شيوه استنباط و نوآوري‌هاي فقهي آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني» امروز در مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" به ابتكار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و به منظور آشنايي بيشتر انديشمندان و مراكز علمي و پژوهشي با انديشه‌ها و نوآوري‌هاي فقهي و اصولي فقيه ژرف‌انديش، مرجع عاليقدر و انقلابي و حامي دلسوز نظام مقدس جمهوري اسلامي، حضرت‌ آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني (ره) همايشي با عنوان «بررسي شيوه استنباط و نوآوري‌هاي فقهي آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني» بيستم خردادماه در مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.
در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن ربّاني، رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: تجليل و تكريم علما و انديشمندان بايستي با برگزاري نشست‌هاي شناسايي شخصيت علمي آنان انجام شود.
وي افزود: دفتر تبليغات اسلامي نخستين سلسله از اين جلسات را با نام مرجع عاليقدر حضرت آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني برگزار مي‌كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رباني گفت: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، آراء فقهي آن مرجع فقيد تكيه‌گاهي براي حوزه علميه و طلاب و فضلا در دوران غربت انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) بود.
سپس حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغي، رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: انديشه‌هاي فقهي و اصولي آن مرجع فقيد، سرمايه علمي طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه است.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي علمي آن مرجع عاليقدر گفت: ايشان به سادگي از نص نمي‌گذاشتند و با درنگ و با هوش برآمده از نص اظهار نظر مي‌كردند.
اين استاد دروس خارج حوزه علميه قم در پايان گفت: حوزه و نظام و نسل امروز نيازمند شخصيت علمي، انقلابي و اخلاقي حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني است و ايشان كوهي در نظام بود كه در هر مناسبت انقلابي پشتوانه نظام اسلامي بود.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه، در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد فاضل لنكراني، يادگار آن مرجع عاليقدر گفت: در طول تاريخ اجتهاد بزرگاني ظهور يافته و آرايي را ابداع كرده‌اند و اين آراء توسط بزرگاني تحكيم يافته‌اند.
وي تقريرنويسي را يكي از شيوه‌هاي حفظ آثار صاحبان انديشه خواند و گفت: متأسفانه تقريرنويسي در حوزه علميه رو به ضعف گذاشته است و كسي مي‌تواند تقرير بنويسد كه عمق انديشه‌هاي استاد را دريافته باشد.
وي تأكيد كرد: حوزه علميه بايستي به سوي تقريرنويسي برود چون شكل‌گيري علمي حضرت آيت الله فاضل لنكراني از تقريرنويسي آغاز شده است.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه حوزه علميه با تشكيل گروه‌هاي علمي، ابداعات فقهي و اصولي آن مرجع تقليد را استخراج و دقيق‌تر بيان كند.
در ادامه آيت‌الله مقتدايي، مدير حوزه علميه قم گفت: سخنان و قلم ايشان سال‌هاي متمادي به حوزه علميه غنا بخشيد و از اين بعد نوشته‌هاي باارزش ايشان راهگشاي طلاب و فضلا و مجتهدين خواهد بود.
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: آن مرجع تقليد از ابتداي حيات حوزوي خود تا انتها، سرتاسر نور و بركت براي حوزه‌هاي علميه بود.
وي با اشاره به آراء حضرت آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني درباره قدرت علمي حضرت امام خميني گفت: ايشان معتقد بود كه آراء امام راحل (ره) داراي ويژگي منحصر به فردي است و در نوشته‌هاي خود نكاتي متقن و استدلالات قوي درباره تفوق آراء استاد خود را بيان مي‌كرد.
آيت‌الله مقتدايي افزود: طبق نظر آن مرجع تقليد، جامع‌نگري اسلام در همه امور فردي و شؤون اجتماعي از طرفي و عدم محدوديت اسلام به يك برهه از زمان و با لحاظ اين نكته كه اسلام تنها مبيّن احكام شرعي نيست بلكه بايد آن احكام در اجتماع پياده شود، به روشني به اين نتيجه مي‌رسيم كه همانطور كه وظيفه پيامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) پياده كردن دين بوده است، بر فقيه جامع الشرائط هم لازم است تا قوانين اسلام را اجرا كند.
وي گفت: آن مرجع تقليد معتقد بود كه برگزاري مجالس عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) بر خلاف وحدت نيست و نبايد به بهانه اتحاد و وحدت اسلامي از ارزش‌ها و مباني مذهب تشيع عقب نشست.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري، عضو شوراي عالي حوزه علميه قم گفت: حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني (ره) در سن 19 سالگي در درس خارج آيت‌الله العظمي بروجردي (ره) حاضر شد و با بياني شيوا و دقيق دروس آنان را تقرير كرد.
وي گفت: ويژگي برجسته علمي آن مرجع فقيد اين بود كه وقتي به روايت و كلمات معصومين مي‌رسيدند احساس مي‌كرديم در كنار يكي از اصحاب ائمه اطهار (ع) قرار داريم.
مدير سابق حوزه علميه قم گفت: آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني در فقه‌الحديث قهرمانانه وارد مي‌شد و با تتبّع و هوش ويژه‌اي به تبيين حديث مي‌پرداخت.
وي گفت: زحمات و ابتكار دفتر تبليغات اسلامي در برگزاري اين همايش نكوداشت بسيار گرانقدر است.
در ادامه ميزگردي با حضور حجج اسلام مرتضوي، علي‌دوست، ملكي و اسلامي نيز برگزار شد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 588]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن