تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشايي:بازرگاني‌ايران قرنهاست دچارركود شده!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مشايي:بازرگاني‌ايران قرنهاست دچارركود شده!
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور با بيان اين‌كه ما دير به جهاني شدن توجه كرده‌ايم، گفت: بازرگاني ما چند قرن است كه دچار ركود شده است.

به گزارش فارس، اسفنديار رحيم مشايي شب گذشته در آيين گشايش نخستين نمايشگاه بزرگ صنايع دستي و هديه جمهوري اسلامي در تبريز با بيان اين‌كه «دنيا مشتاق خريد صنايع دستي منحصر بفرد ايرانيان است»، گفت: به رغم وجود اشتياق فراوان بين مردم جهان، متأسفانه سيستم عرضه محصولات صنايع دستي مردان و زنان ايراني در جهان همواره با مشكل روبه‌رو بوده است.

وي با اشاره به سياست‌هاي دولت نهم در راستاي حمايت از هنرمندان و صنعتگران كشور اظهار داشت:دولت سعي دارد با ايجاد شهرك‌ها و بازارچه‌هاي ثابت صنايع دستي و استفاده از ظرفيت‌هاي نمايشگاهي شهرهاي كشور در راستاي توسعه صنايع دستي گام بردارد.

مشايي با تأكيد بر اين‌كه بخش خصوصي تنها حامي صنايع دستي خواهد بود، افزود: در آينده نزديك شاهد تأسيس يك شركت بزرگ حمايت‌كننده از صنايع دستي توسط بخش خصوصي خواهيم بود كه هدف اصلي‌اش عرضه محصولات صنايع دستي در داخل و خارج از كشور باشد.

وي اضافه كرد: خوشبختانه ديد دنيا نسبت به صنايع دستي ما مثبت است ولي بايد جنبه اقتصادي آن نيز مورد توجه قرار گيرد و توليد ارزان‌تر تمام شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور با بيان اين‌كه «كار انفرادي راه را براي توسعه صنايع دستي تنگتر مي‌كند»، اظهار داشت: توسعه اين حوزه كار سختي نيست فقط نيازمند يك برنامه‌ريزي منسجم است.

مشايي تشكيل تعاوني‌هاي صنايع دستي در استان‌ها را يكي از راهكارهاي ورود بخش خصوصي به عرصه حمايتي از صنايع دستي اعلام و اظهار اميدواري كرد، با استخراج اطلاعات و آمار فعالين صنايع دستي كشور سياست‌هاي حمايتي دولت از قبيل بيمه هنرمندان عملي شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور صنايع دستي را ميراث معنوي انسان‌ها عنوان كرد و افزود: اين حس معنوي بايد توسعه يابد.

وي با اشاره به حسن انتخاب تبريز به عنوان ميزبان نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي كشور گفت: اين نمايشگاه همايش شكوه و عظمت ملت ايران است، از همه مديران و مجريان اين نمايشگاه كه فرصت ارائه ظرفيت‌هاي مردان و زنان هنرمند ايراني را فراهم كرده‌اند، تقدير مي‌كنم.

مشايي تاكيد كرد:با قاطعيت مي‌گويم كه اين نمايشگاه مجموعه‌اي از زيبايي‌ها و جلوه‌اي از عشق و فهم مردان و زنان ايراني است.

وي ادامه داد: صنعت دستي ما آميزه‌اي از مجموعه توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها در توليد هر محصول هنري است كه انديشه تيز و عميق پاسدار آن است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: صنايع دستي ما هم محصول علم و هم هندسه و معنويت است.

وي با تبيين ويژگي‌هاي يك هنرمند تصريح كرد: هنرمند بايد كسي باشد كه نه فقط به توليد اثر بلكه بايد مراقب مسئولي‌ هاي خود در قبال نيازهاي جامعه باشد.

مشايي اضافه كرد: اگر همه ما نسبت به حفاظت و صيانت از فرهنگ تاريخي كشورمان حساس هستيم، هنرمندان صنايع دستي پيش از همه بايد اين حساسيت را درك كنند.

وي ظهور نوآوري در عرصه صنايع دستي را لازمه تحول در اين حوزه دانست و اظهار داشت: صنعتي كه پاسداشت ريشه و تاريخ ما در نسل‌هاي گذشته نقش ويژه‌اي داشته است مي‌بايست براي پيوند دادن به نسل آينده از نگاهي نو بهره‌مند شود.

معاون رئيس‌جمهور تنوع بخشي به رشته‌هاي مختلف به صنايع دستي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در كنار تنوع بخشي مي‌بايست كيفيت محصولات نيز ممتاز باشند و مشكلات اقتصادي و بالا بودن هزينه‌هاي توليد عاملي براي كاهش كيفيت توليد نباشند.

گفتني است، بزرگ‌ترين نمايشگاه صنايع دستي و هديه جمهوري اسلامي، بعد از ظهر ديروز با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، سفراي 25 كشور و جمعي از مسئولان در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي تبريز گشايش يافت.

اين نمايشگاه از تا 24 خرداد به مدت شش روز با حضور تمام استان‌هاي كشور در تبريز برگزار مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: صنايع‌دستي استان‌هاي مختلف در 700 غرفه به معرض نمايش در مي‌آيد كه از اين تعداد 160 غرفه به توليد زنده محصولات صنايع دستي مي‌پردازند.

همزمان با برگزاري نمايشگاه ملي صنايع‌دستي برتر و هداياي جمهوري اسلامي، جشنواره فيلم و عكس با محوريت صنايع‌دستي برگزار خواهد شد. جشنواره فيلم و عكس 19 خرداد ماه با معرفي 103 اثر منتخب فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

همچنين از ميان 376 اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره از 84 عكاس هيئت داوران 53 اثر را انتخاب و معرفي كردند. از ميان 53 اثر راه يافته به جشنواره سه اثر برگزيده و از دو اثر تقدير مي‌شود. همچنين يك اثر جايزه ويژه هيئت داوران را كسب خواهد كرد.

در بخش فيلم نيز از ميان 141 اثر رسيده 50 اثر از سوي هيئت داوران انتخاب شده است و فيلم‌هاي منتخب جشنواره در روزهاي 20، 21 و 22 خرداد ماه در محل آمفي‌تئاتر نمايشگاه بين‌المللي تبريز به نمايش در مي‌آيند.

بنابراين گزارش تقدير از هفت هنرمند صنايع دستي كه موفق به دريافت مهر اصالت براي توليدات خود از سوي سازمان يونسكو شده‌اند از جمله برنامه‌هاي آيين‌گشايش اين نمايشگاه بود.
گزارش فارس حاكي است، همچنين در اين مراسم با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري صنايع‌دستي و معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي از تمبر يادبود صنايع‌دستي به صورت رسمي رونمايي مي‌شود.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن