تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمرين زير آفتاب سوزان در آفتاب انقلاب پارالمپيكي‌ها و مدال‌هايي كه كمتر مورد توجه‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تمرين زير آفتاب سوزان در "آفتاب انقلاب" پارالمپيكي‌ها و مدال‌هايي كه كمتر مورد توجه‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

آفتاب در بالاترين نقطه‌ي خود مستقيم به زمين مي‌تابيد. وزنه‌ها به نحوي داغ شده بودند كه نمي‌شد به آنها دست زد. بعضي‌ها عينك دودي زده و تمرين مي‌كردند. برخي ديگر هم تمرين كرده و زمان استراحت خود را زير چادري كه در گوشه‌اي از زمين قرار داشت، مي‌گذراندند. زير اين آفتاب سوزان و در زمين چمن ورزشگاه آفتاب انقلاب در خيابان پيروزي تهران 5 يا 6 قهرمان پارالمپيك حضور داشتند. آنها علي‌رغم داشتن مدال‌هايي رنگارنگ در رقابت‌هاي بين‌المللي بدون هيچ ادعايي تمرين مي‌كنند و تنها به فكر اين هستند كه بار ديگر براي ايران افتخارآفرين شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ اين ورزشكاران از نوع نگاه مسوولان ورزش كشور گله دارند. بيشترين گله‌شان كه ديگر تبديل به حرفي تكراري شده و متوليان ورزش به آن هيچ توجهي ندارند، اين است كه آيا مدال‌هاي المپيك با پارالمپيك فرق مي‌كند؟ مشكلات پارالمپيكي‌ها كي بايد حل شود؟ يك ورزشكار پارالمپيكي، جانباز يا معلول و يا نابينا تا كي بايد چشم به دست مسوولان فدراسيون، سازمان يا كميته و دبيران باشد كه پاداش زحماتش را بدهند؟

يك ورزشكار پارالمپيكي در دو جبهه براي پيروز شدن مي‌جنگند يكي محدوديت و معلوليت جسمي و ديگري حريفي رودررو. با اين حال بيشتر مواقع حتي تقديري زباني و لفظي از او نمي‌شود چه رسد به تقدير مالي.

سرمربي تيم‌هاي ملي دووميداني كه 24 سال است تيم‌ها ايران را در پارالمپيك‌هاي قبلي هدايت كرده هم از اين وضعيت ناراحت است اما، معتقد است اين مسايل به متوليان ورزش و قانون‌گذاران باز مي‌گردد و كميته پارالمپيك و فدراسيون جانبازان و معلولان در حد توان خود هر كاري مي‌توانسته انجام داده و مي‌دهد.

بهمن رضايي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ورزشكاران جانباز، معلول، نابينا و پارالمپيكي از يكديگر جدا نيستند و مانند فرزندان هستند براي پدرشان، يعني فدراسيون. فدراسيون جانبازان اعتباراتش را از سازمان تربيت بدني و كميته پارالمپيك هم از كميته ملي المپيك مي‌گيرد. هر ميزان كه ديد مسوولين امر اعتبار بهتري را بدهند و ديدشان وسيع‌تر باشد كارهاي بهتري انجام مي‌گيرد.

وي افزود: اگر سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك عصاي دستي باشند براي كميته پارالمپيك و فدراسيون جانبازان؛ اين ارگان‌ها برنامه‌ريزي‌هاي بهتري را ارايه خواهند كرد.

سرمربي تيم‌هاي ملي دووميداني جانبازان و معلولان با انتقاد از ديد مسوولان ورزش كه چرا بين مدال‌هاي المپيكي‌ها با پارالمپيكي‌ها فرق مي‌گذارند، گفت: اين نوع برخوردها است كه انگيزه‌ ما را از بين مي‌برد. ورزشكاري اگر بيمار باشد مسابقه نمي‌دهد اما، يك ورزشكار پارالمپيكي ايران در آتن شب مسابقه 40 درجه تب داشت اما، صبح مسابقه با همان وضعيت رفت و مدال طلاي پارالمپيك را كسب كرد و پرچم ايران را به اهتزاز درآورد آيا اين اقدام از خود گذشتگي نيست. جاي تقدير ندارد.

وي ادامه داد: متاسفانه دولت، مسوولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك آن طور كه بايد به اين بچه‌ها توجه نمي‌كنند. نداشتن زمين اختصاصي تمرين بزرگترين مشكل پارالمپيكي‌ها است. هم اكنون كه ما تمرين مي‌كنيم براي دقيقه دقيقه‌اش بايد به فدراسيون دووميداني پول بدهيم از لحظه‌اي كه وارد مجموعه مي‌شويم تا لحظه‌اي كه خارج مي‌شويم. تازه با اين اوضاع آخرش به ما مي‌گويند كه تمرينات ورزشكاران فدراسيون در اولويت هستند و اگر آنها تمرين داشته باشند پارالمپيكي‌ها نبايد درمجموعه تمرين كنند.

رضايي با اشاره به سياست مدال آوري سازمان تربيت بدني و كميته پارالمپيك در اعزام ورزشكاران اعزامي به پارالمپيك پكن گفت: سياست متوليان ورزش اين است كه تنها ورزشكاراني اعزام شوند كه مدال بگيرند. با اين شرايط نفرات اعزامي ايران حدود 14، 15 نفر مي‌شوند اين در حالي است كه ورزشكاران ايران 27 سهميه‌ي پارالمپيك پكن را كسب كردند و ما خودمان آنها را نخواهيم برد. كشورهاي ديگر جهان ورزشكاراني را كه مي‌دانند جز 20 نفر اول هم نمي‌شوند با احترام به پارالمپيك مي‌آورند حال كار آنها درست است يا كار ما؟

سرمربي تيم‌هاي ملي دووميداني جانبازان و معلولان گفت: اين برنامه‌ي پارالمپيك و تلفيق كلاس‌بندي‌ها ما را در انتخاب ورزشكاران دچار مشكل كرده است به طور مثال دو قهرمان پارالمپيك ما بايد مسابقه بدهند تا يك نفر را انتخاب كنيم. اين يعني حذف شدن يك مدال قطعي براي ايران. در المپيك آتن 24 نفر نماينده داشتيم كه 15 مدال حاصل آن بود اما براي پارالمپيك پكن 13-14 نفر را اعزام خواهيم كرد كه قطعا تعداد مدال‌هايمان نصف خواهد شد.

وي افزود: كشورهاي چين، كوبا، چك و آلمان مهمترين حريفان ايران براي كسب مدال‌ها در پارالمپيك هستند. از ميان كشورهاي آسيايي غير از چين، حريف سخت ديگري نداريم. چين هم به آن دليل حريف مقتدري است كه بيش از 60 ميليون نفر معلول دارد و بدون ترديد از تمام كلاس‌بندي‌ها و ماده‌ها نماينده خواهد داشت.

رضايي با اشاره به اينكه ملي‌پوشان دووميداني ايران با تركيبي 14 نفره بيست و دوم خردادماه عازم تورنمنت بين‌المللي تونس مي‌شوند، گفت: اين تورنمنت تا 29 خردادماه ادامه داشت كه ميدان خوبي براي محك زدن آمادگي پارالمپيكي‌ها است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن