تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بمب بيضي منبع اطلاعاتي حمله امريكا به عراق.../ ببخشيد اطلاعاتمان اشتباه بود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بمب بيضي منبع اطلاعاتي حمله امريكا به عراق.../ ببخشيد اطلاعاتمان اشتباه بود
سخنان كالين پاول كه در شوراي امنيت و در قالب يك گزارش به سازمان ملل ارائه شد، همه بر پايه فرضياتي بود كه منبعش يك جاسوس عراقي موسوم به "بمب بيضي" بوده است..."رفيد الوان" موسوم به "بمب بيضي" جاسوس عراقي است كه داراي مهندسي بيولوژي بوده و در دهه 1990 در "مركز مهندسي عراق" مشغول به كار بوده است...اطلاعات ارسالي او كه در اختيار سيا قرار مي گرفته، بعدها به عنوان منبع گزارش هاي آمريكا در متهم كردن عراق به داشتن سلاح هاي بيولوژيك استفاده شد اما...


به گزارش باشگاه جواني برنا، با وجوديكه 5 سال از جنگ خانمان سوز و ويرانگر امريكا با عراق مي گذرد هر روز ابعاد تازه اي از حمله بي جهت و حضور مدت دار بي جهت تر نيروهاي اشغالگر انگليسي و امريكايي بدست مي آيد كه طي تازه ترين اطلاعات منبع اصلي حمله امريكا به عراق اطلاعات نادرست يك جاسوس عراقي بوده است...

فلاح، خبرنگار صدا و سيما در لندن در يك گزارش خبري كه منبع آن شبكه خبري بي بي سي است،‌ به تشريح جزييات "يك دروغ بزرگ" پرداخت. در حالي كه دليل اصلي براي حمله به عراق از سوي مسئولين آمريكا و انگليس "رفع تهديدات سلاح هاي بيولوژيك" عنوان مي شد، فاش شدن ابعاد تازه اي از نقش يك جاسوس در شروع جنگ عراق، شكل جديدي از اين جنگ را در منظر جهانيان قرار مي دهد.

بنا بر اين گزارش، زماني كه بوش و بلر به دنبال پيدا كردن "بهانه اي" براي اجرايي كردن نقشه حمله خود به عراق بودند، كالين پاول وزير خارجه وقت آمريكا‌با استناد به سخنان يك "جاسوس عراقي"، مقدمات حمله به عراق را فراهم كرد. درست چند ماه مانده به شروع جنگ، مسئولان آمريكايي و انگليسي با اظهاراتي كه در آن عراق را به داشتن سلاح هاي بيولوژيك متهم مي كردند، منبع سخنان خود را "منبعي انساني" در مركز مهندسي عراق اعلام مي كردند.

بوش وبلر با اظهار اينكه عراق در دهه 1990 داراي آزمايشگاه هاي سياري بوده كه در آن سلاح هاي بيولوژيك توليد مي شده است، خود را موظف مي دانند به جنگ با اين تهديد جهاني! بروند. "فلاح" در اين گزارش به سخنان مهمي كه در شوراي امنيت مطرح و مقدمه اصلي جنگ عراق شد، اشاره مي كند. سخنان كالين پاول كه در شوراي امنيت و در قالب يك گزارش به سازمان ملل ارائه شد، همه بر پايه فرضياتي بود كه منبعش يك جاسوس عراقي موسوم به "بمب بيضي" بوده است.

"رفيد الوان" موسوم به "بمب بيضي"، جاسوس عراقي است كه داراي مهندسي بيولوژي بوده و در دهه 1990 در "مركز مهندسي عراق" مشغول به كار بوده است. بنابر اين گزارش، رفيد الوان كه در يك رستوران در آلمان كار مي كرده و به دنبال پول و گذرنامه بوده است، توسط سيستم جاسوسي آلمان استخدام مي شود.

"توپ بيضي" 100 گزارش براي سيستم جاسوسي آلمان تهيه كرده است، كه همه اين‌ها براي سيا ارسال شده است. اطلاعات ارسالي "رفيد الوان" كه در اختيار سيا قرار مي گرفته، بعدها به عنوان منبع گزارش هاي آمريكا در متهم كردن عراق به داشتن سلاح هاي بيولوژيك استفاده شده است.

پاول در سخنان خود در شوراي امنيت مي گويد:"منبع اطلاعات ما يك مهندس بيولوژيك عراقي است كه ناظر تاسيسات توليد سلاح هاي شيمياي و بيولوژيك بوده و در جريان انفجار يك بمب بيولوژيك در سال 1998 در عراق نيز بوده است."

بنابر اين گزارش، تنها پس از گذشت چند ماه از اين جنگ، ادعاهاي مطرح شده از سوي دولتمردان آمريكايي و انگليسي نقض و خود آنها نيز به اشتباه بودن اين اطلاعات اعتراف كردند.

در يكي از اين موارد، چند ماه بعد از جنگ، "تريلر هاي سياري" در عراق پيدا شد كه در آنها آزمايشگاه تعبيه شده بود.اما پس از چند روز معلوم شد كه در آنجا هيدروژن براي بالن هاي هوا تزريق كرده اند نه مواد سمي براي سلاح هاي بيولوژيك.

به گزارش برنا, بي بي سي در ادامه گزارش خود اذعان مي كند: در همين زمينه "باسيل لطيف" كه در آن سال ها مسوول مركز مهندسي بوده است مي گويد:"تا پايان سال 1997 كه من مسئول آنجا بودم، هيچ طرحي براي ايجاد آن آزمايشگاه ها نداشتيم."

بنابر اين گزارش، ماجرا آنجا جالب مي شود كه مسئولان بلند پايه آمريكايي و انگليسي نيز چندي پس از شروع جنگ و شروع اعتراض‌ها، به نفي اسناد و منابع خود پرداختند.

توني بلر:" اطلاعات در مورد اينكه آزمايشگاه هاي سلاح هاي بيولوژيك صدام فعال هستند،نادرست از آب در آمده است."

كالين پاول:"ما اشتباه مي كرديم، ما اطلاعات نادرست به مردم جهان داديم."

در پايان اين گزارش، خبرنگار به سراغ "بمب بيضي" رفته و از او مي خواهد كه در اين باره اظهار نظر كند كه اين جاسوس ساختگي، فقط به اين مطلب اشاره مي كند كه " اطلاعاتي كه سازمان جاسوسي آلمان از قول وي در اختيار سيا قرار داده است، اشتباه بوده است."

فلاح در پايان اين گزارش با هوشمندي خاصي، اشاره مي كند كه مطرح كردن اين فرد به عنوان منبعي براي حمله به يك كشور تنها "بهانه اي" بوده است جهت "اجرايي شدن نقشه هاي شوم استكبار" و زدودن "غبار بدبيني" از چهره كشورهاي سلطه گر...

***

در باشگاه جواني برنا ثبت نام كنيد: [email protected]

پيامك ارتباط با برنا: 10000313
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن