تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف جلوگيري از خاموشي‌هاي پايتخت: طرح سراسري صرفه جويي در مصرف برق در تهران اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با هدف جلوگيري از خاموشي‌هاي پايتخت: طرح سراسري صرفه جويي در مصرف برق در تهران اجرا مي‌شود
سعيد مهذب ترابي روزيكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: اين طرح با هدف جلوگيري از خاموشي‌هاي احتمالي پايتخت در فصل تابستان و با الگوگيري از تجارب كشورهاي اروپايي اجرا مي‌شود.

وي تصريح كرد: بر اساس اين طرح ، ‪ ۲۷‬خردادماه به عنوان روز صرفه جويي در مصرف برق اعلام شده و طي اين روز در ساعت ‪ ۲۱‬طرح سراسري صرفه جويي در مصرف برق با خاموش كردن يك لامپ ‪ ۱۰۰‬واتي از سوي شهروندان اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به كمبود شديد ظرفيت نيروگاهها براي تامين برق تهران تاكيد كرد: در صورت مشاركت تمامي شهروندان تهراني در اين طرح و خاموش شدن يك لامپ ‪ ۱۰۰‬واتي در ايام تابستان مشكل كمبود برق تهران در اين فصل برطرف خواهد شد.

به گفته مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ ، در شهر تهران بيش از سه ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار مشترك برق وجود دارد كه خاموش شدن يك لامپ ‪ ۱۰۰‬واتي توسط هر يك از مشتركان، ‪ ۳۵۰‬مگاوات برق ذخيره مي‌كند كه معادل ‪ ۱۰‬درصد مصرف برق پايتخت است.

مهذب ترابي بااعلام اينكه از ابتداي سالجاري مصرف برق در شهر تهران با توجه به گرماي كم سابقه هوا حدود هشت درصد افزايش يافته ، گفت: با اجراي كامل طرح سراسري صرفه جويي در مصرف برق، كمبود برق پايتخت جبران خواهد شد.

وي اعلام كرد: ميانگين مصرف برق تهران اخيرا در ساعات روز به دو هزار و ‪ ۷۰۰‬مگاوات و در ساعات شب به سه هزار و ‪ ۵۰۰‬مگاوات رسيده كه حدود هشت درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مهذب ترابي افزايش دما و شمار مشتركان برق شهري و نيز روند فزاينده استفاده از لوازم برقي از سوي شهروندان را از عوامل مهم افزايش مصرف برق در پايتخت عنوان كرد. ك/‪۳‬
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن