تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادگستري زيمبابوه تجمع مخالفان را بلامانع اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دادگستري زيمبابوه تجمع مخالفان را "بلامانع" اعلام كرد
خبرگزاري فارس: دادگستري زيمبابوه روز گذشته ضمن رفع ممنوعيتي كه پليس براي مخالفان اين كشور ايجاد كرده بود، اعلام كرد پليس ديگر حق ندارد از تجمع مخالفان در هراره ممانعت به عمل آورد و مخالفان مجاز به تشكيل اجتماع هستند.


به گزارش فارس به نقل از راديو بين‌المللي فرانسه، پليس زيمبابوه روز جمعه گذشته هر گونه تجمع مخالفان در هراره را با توجيه به خطر افتادن امنيت ، ممنوع اعلام كرد.
در پي ممانعت پليس از برگزاري اجتماعات مخالفان ، حزب جنبش براي تغييرات دموكراتيك به رهبري "مورگان چانگراي" به دادگاه شكايت كرد.
اين در حالي است كه "چارلز كوارامبا" وكيل حزب معارض جنبش كه اصلي‌ترين حزب مخالف دولت زيمبابوه محسوب مي‌شود، امروز از رفع ممنوعيت اعلام شده توسط دادگستري خبر داد و تشكيل اجتماعات را بنا بر حكم دادگستري بلامانع اعلام كرد.
از سوي ديگر پليس زيمبابوه روز گذشته بار ديگر از دستگيري "اريك ماتيننگا" حقوقدان و وكيل دادگستري و از نمايندگان حزب مخالف دولت جنبش براي تغييرات دموكراتيك كه هفته گذشته نيز به اتهام تحريك براي ايجاد خشونت بازداشت شده بود ، خبر داد.
حكم دادگستري مبني بر لغو ممنوعيت تجمعات مخالفان حزب جنبش براي تغييرات دموكراتيك در هراره بي شك تسكين و آرامش خاطري براي چانگراي است چرا كه وي ديگر مي‌تواند به راحتي با اعضاي حزب خود ارتباط برقرار كند.
چانگراي در دور نخست انتخابات رياست ‌جمهوري 29 مارس گذشته موفق به كسب 9/47 درصد از آراء موافق در مقابل آراء 2/43 درصدي "رابرت موگابه" رهبر حزب حاكم "زانو _پي اف" شد و در واقع شكست سنگيني را براي اين رئيس‌جمهور 84 ساله كه از 28 سال پيش تاكنون زمام قدرت در زيمبابوه را در دست دارد ، رقم زد.
دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه در روز 27 ژوئن آينده (7 تير) برگزار خواهد شد.
حزب جنبش براي تغييرات دموكراتيك زيمبابوه اعلام كرده تاكنون 40 نفر از طرفدارانش از سوي طرفداران حزب حاكم تحت رهبري موگابه كشته شده‌اند و دولت زيمبابوه را به سازماندهي رقابتي تنش‌زا براي پيروزي در دور دوم انتخابات متهم كرده است.
از سوي ديگر حزب حاكم نيز مسئوليت تمامي خشونت‌ها و تنش‌هاي جاري در اين كشور را متوجه حزب معارض دولت اعلام كرده است و اين در حالي است كه اين خشونت‌هاي انتخاباتي تاكنون منجر به كشته شدن 32 نفر از مخالفان و ناپديد شدن 30 تن از آنها شده‌ است.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن