تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هلند - ايتاليا؛ انتظاري 30 ساله رويارويي ميلاني‌ها ديروز و مربيان امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هلند - ايتاليا؛ انتظاري 30 ساله رويارويي ميلاني‌ها ديروز و مربيان امروز


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

هلندي‌ها اميدوارند تا با پيروزي بر ايتاليا در بازي نخست گروه C رقابت‌هاي يورو 2008، به انتظار سي‌ساله شدن پايان دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جام جهاني 1987 آرژانتين آخرين باري بود كه هلندي‌ها توانستند برابر ايتاليايي‌ها پيروز شوند و پس از آن طي هشت ديداري كه در برابر هم قرارگرفته‌اند، نارنجي‌ها هرگز تيم پيروز ميدان نبوده‌اند.

بيست و يكم ژوئن سال 1978 آخرين باري بود كه هلندي‌ها توانستند بازيكنان سرزمين چكمه‌اي پوش را مغلوب كنند. در آن بازي ايتاليا ابتدا با گل به خودي "ارني برندتس" پيش افتاد، ولي پس از آن خود "برندتس" توانست گل تساوي را به ثمر برساند و در نهايت "آري‌هان" گل دوم هلندي‌ها را زد تا نارنجي‌ها پيروز ميدان باشند.

ايتاليايي‌ها پس از آن باخت، سه دهه است كه هيچ بازي را به هلندي‌ها واگذار نكرده‌اند و از هشت بازي انجام شده، تنها دو تساوي در كارنامه‌شان ديده مي‌شود.

در بازي نيمه نهايي يورو 2000 در حالي كه ايتاليا با اخراج "جيانلوكا زامبروتا" در دقيقه‌ي سي و چهار، 10 نفره كار را دنبال مي‌كرد، هلندي‌ها هرگز نتوانستند از شرايط ميزباني خود بهره ببرند و راهي ديدار نهايي شوند تا در نهايت شگفتي در ضربه‌هاي پنالتي مغلوب آتزوري‌ها شده و روياي فينال را بر باد رفته ببينند. هلند‌ي‌ها در آن بازي دو پنالتي را در جريان وقت معمول بازي از دست دادند.

"فرانچسكو تولدو" ضربه‌ي پنالتي "فرانك دي‌بوئر" را مهار كرد و پنالتي دوم را نيز "پاتريك كلايورت" به تير دروازه كوبيد تا بازي به وقت اضافه برسد. طي وقت‌هاي اضافه نيز هيچ گلي به ثمر نرسيد تا ضربه‌هاي پنالتي تعيين كننده‌ي تيم پيروز باشد.

"لوئيجي دي‌بياجو"، "جيانلوكا پسوتو" و "فرانچسكو توتي" پنالتي‌هايشان را به گل تبديل كردند و "تولدو نيز توانست يك بار ديگر پنالتي "فرانك دي‌بوئر" را مهار كند. "پل بوسولت" نيز ضربه‌اش را به تولدو كوبيد و "ياپ استام" نيز ضربه‌اش را به خارج فرستاد تا ايتاليا راهي فينال شود.

تركيب ايتاليا در نيمه نهايي يورو 2000:

تركيب هلند:

ادوين فان‌درسار، پل بوسولت، ياپ استام، فرانك دي‌بوئر، بودوين زندن، مارك اوورمارس، ادگار داويدز، فيليپ كوكو، جيوواني فان برونكهورست، دنيس بركمپ، پاتريك كلايورت

ايتاليا يك بار ديگر در شهر آمستردام و طي يك بازي دوستانه در دوازدهم نوامبر 2005 نيز سه بر يك هلند را مغلوب كرد. "رايان بابل" در دقيقه‌ي سي و هفت هلند را پيش انداخت ولي گل‌هاي "آلبرتو جيلاردينو" (40)، "مائورو كامورانزي" (45) و "لوكاتوني" (49) يك بار ديگر ايتاليا را پيروز ميدان كرد.

در سال 1976 اين دو تيم براي رسيدن به بازي‌هاي اروپايي نيز با يكديگر ديدار كردند كه هلندي‌ها در زمين خودي سه بر يك ايتاليا را مغلوب كردند و در بازي دور از خانه يك بر صفر بازي را واگذار كردند.

در كليه‌ي بازي‌هاي برگزار شده بين اين دو تيم، ايتاليا هشت بار پيروز شده و هلند تنها دو پيروزي بدست آورده و دو بازي نيز به تساوي رسيده است.

هلندي‌ها براي رسيدن به اين رقابت‌ها در گروه G مقدماتي پشت سر روماني قرار گرفتند و به عنوان تيم دوم راهي اين تورنمنت شدند. نتيجه‌ي كار آنها در اين گروه هشت پيروزي، دو تساوي و دو شكست بود.

"ماركو فان‌باستن" به عنوان سرمربي هلند در جام جهاني 2006 آلمان با شكست برابر پرتغال از رسيدن به جمع هشت تيم بازماندند. فان باستن يكي از بازيكنان تيم ملي هلند در يورو 88 بود جايي‌كه نارنجي‌ها با گل حيرت‌انگيز وي در فينال توانستند دو بر صفر شوروي سابق را شكست داده و قهرمان شوند. فان باستن در آن تورنمنت پنج گل به ثمر رساند و كفش طلايي رقابت‌ها را بدست آورد.

اين ششمين حضور هلندي‌ها در مرحله‌ي پاياني رقابت‌هاي اروپايي است. آنها در سال 88 قهرمان شدند و در سال‌هاي 92، 2000 و 2004 به نيمه نهايي رسيدند.

ايتاليايي‌ها نيز براي چهارمين دوره‌ي متوالي خود را در اين رقابت‌ها مي‌بينند. آنها براي رسيدن به يورو 2008 كار سختي انجام دادند و در روز پاياني توانستند تيم جان سخت اسكاتلند را در گلاسكو شكست دهند تا به عنوان صدرنشين به اين رقابت‌ها برسند.

روبرتو دونادوني سرمربي اين تيم كه پس از جام جهاني 2006 جانشين مارچلو ليپي شده 9 پيروزي، دو تساوي و تنها يك شكست را تجربه كرده است.

ايتاليا در جام جهاني 2006 چهارمين بار قهرمان جهان شد ولي تنها يك بار توانسته در اروپا قهرمان شود. آنها در سال 68 با پيروزي دو بر صفر برابر يوگسلاوي سابق توانستند به اين مهم دست يابند. لاجوردي‌پوشان در سال 2000 نايب قهرمان شدند و در سال 1988 نيز به نيمه نهايي رسيدند جايي‌كه روبرتو دونادوني يكي از بازيكنان تيم ايتاليا بود.

"ماركو فان‌باستن" و "روبرتو دونادوني" سرمربيان هلند و ايتاليا به عنوان بازيكن دو بار برابر يكديگر قرار گرفته‌اند كه هر دو بار آن را دونادوني پيروز ميدان بوده است. پيروزي يك بر صفر در سپتامبر سال 1990 در زمين خودي و پيروزي سه بر دو در خاك هلند در سپتامبر 1992.

اين دو در پيراهن ميلان ايتاليا با يكديگر هم بازي بوده‌اند و در سال 1989 ليگ قهرمانان اروپا را فتح كرده‌اند. فان باستن سال 90 را نيز با ميلان قهرمان اروپا شد و دونادوني نيز سال 94 اين عنوان را بار ديگر با روسونري بدست آورد.

دونادوني در فينال ليگ قهرمانان 1995 در برابر ادوين فان‌درسار دروازه‌بان كنوني هلند (كه در آن زمان عضو آژاكس بود) بازي كرده است.

فان درسار نيز در سال 1996 در فينال ليگ قهرمانان در حالي كه عضو آژاكس بود برابر يوونتوس كه الساندرو دل‌پيرو را در تركيب خود داشت، بازي كرده است. اين دو بين سال‌هاي 1999 تا 2001 در يوونتوس هم بازي بوده‌اند.

اين سيزدهمين جام قهرماني اروپاست كه هشت دوره از آن در مرحله‌ي نخست به صورت گروهي برگزار شده است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن