تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804118307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام معظم رهبري: ثبات قدم از عوامل ضروري استمرار انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مقام معظم رهبري: ثبات قدم از عوامل ضروري استمرار انقلاب است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم وپرشورمردم در حرم مطهر امام خميني تأكيد كردند: انقلاب اسلامي، به فرموده امام راحل عظيم‌الشأن متعلق به همه قشرها و نسل‌هاي حال و آينده ايران است و اين ملت بزرگ، اين امانت سنگين الهي را در پرتو عمل به وصيتنامه راهگشاي امام خميني ،حفظ "شعارها، جهت‌گيري‌ها، ارزش‌ها و مباني" انقلاب و در سايه پيشرفت و نوآوري و تعالي، حفاظت خواهد كرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گذشت نوزده سال از ارتحال امام(ره) و عشق و ارادت مستمر ملت ايران به امام خميني(ره) بويژه جواناني كه دوران آن امام بزرگوار را درك نكرده‌اند، افزودند: اين عشق و ارادت مخصوص ملت ايران نيست بلكه مردم مناطق مختلف جهان بويژه كشورهاي اسلامي داراي همين احساس وارادتند و اين حقيقت، ناشي از دوعامل اساسي يعني عظمت امام خميني(ره) و عظمت انقلاب اسلامي است .
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تاثير بي نظيرشخصيت استثنايي امام خميني(ره) در پيروزي و استمرار انقلاب افزودند:انقلاب اسلامي ايران همانند اسلام داراي ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، معنوي و ديگر ابعاد است و با نيازهاي بشر متوازن و همراه است و اين ،راز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران و گسترش روزافزون آن درمنطقه و جهان است.
رهبر انقلاب اسلامي وصيت نامه امام خميني (ره ) را از قويترين و بهترين مواريث معنوي آن امام و راهنماي ملت در همه مسائل و رويدادها دانستند و تاكيد كردند: قشرهاي مختلف مردم بويژه جوانان ،مسئولان قواي سه گانه و مسئولان همه دستگاهها اين وصيت‌نامه را بازخواني و در بخش‌ها و نكات فراوان آن تأمل و تدبر كنند چرا كه اين وصيتنامه در واقع دستورالعملي ملي براي پيشرفت و توسعه و سرافرازي ايران است .
ايشان تعلق انقلاب به ملت را از جمله نكات بارز وصيتنامه امام دانستند و افزودند: هيچ فرد وجريان و طبقه‌اي جز ملت مالك و صاحب انقلاب نيست و مردم نيزاين دارايي عظيم و اين امانت الهي را با حفظ هويت و جهت‌گيري‌هاي انقلاب حفظ خواهد كرد .
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به برخي تلاش‌ها براي تغيير شعارهاي انقلاب افزودند: برخي با انگيزه‌هاي متفاوت و به بهانه عوض شدن اوضاع جهان درصددند ابعاد ديني، عدالتخواهانه، ضدسلطه‌و ياضد استبدادي انقلاب را حذف كنند اما ملت بعنوان صاحب انقلاب اجازه اين كار را نخواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي، جوانان امروز كشور را همچون جوانان صدر انقلاب و دفاع مقدس،صاحبان پرشور كشوروانقلاب خواندند و افزودند: نسل جوان امروز نيز با شور و شعور فوق‌العاده خود و با تلاش علمي، اجتماعي و سياسي، بقا و نشاط انقلاب را تضمين مي‌كند چراكه همه قشرها ونسل‌هاي پي‌درپي اين سرزمين با انقلاب بزرگ اسلامي، نسبت واحدي دارند و در حفظ و استمرار آن سهيم و شريكند.
ايشان ثبات قدم را از عوامل ضروري استمرار انقلاب دانستند و خاطر نشان كردند: تزلزل در حركت و سستي در حفظ ارتباط با انقلاب، نوعي بي‌وفايي است كه ممكن است برخي به ان مبتلا شوند و به همين علت امام بزرگوار به جوانان توصيه مي كنند با چشم واقع‌بين به "اصل انقلاب" نگاه كنند نه به مواضع اشخاص وجريانها .
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيش‌بيني صحيح امام خميني مبني بر گسترش انقلاب را از ديگر نكات مهم وصيتنامه ايشان خواندند و تأكيد كردند: گسترش انقلاب به معناي ايجاد فتنه در كشورها، لشكركشي و گسترش تروريسم نيست بلكه از راه الگوسازي جمهوري اسلامي، ترويج معارف اسلامي و ايستادگي در راه آرمان‌هاي انقلاب بويژه دفاع از مظلومان صورت مي‌گيرد كه امروز به فضل الهي اين هدف امام محقق شده است.
ايشان، شعارهاي ضد استكباري و دفاع مسلمانان از مظلومان جهان بويژه ملت فلسطين و مقابله امت اسلامي با شبكه اختاپوسي صهيونيزم را از جمله نشانه‌هاي گسترش آرمان‌هاي امام و انقلاب دانستند و خاطر نشان كردند: امروز حتي شعار انرژي هسته‌اي ملت ايران در كشورهاي اسلامي و عربي به خواستي عمومي تبديل شده است و اين واقعيت نشان مي‌دهد كه ملتهاي مسلمان به ايده ها و اهداف ملت ايران ،به چشم عزت و احترام مي‌نگرند .
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اعتراف دوست و دشمن به فراگير شدن ارمان دفاع از ملت فلسطين افزودند: امروز ملتهاي مسلمان نيز مانند ملت بزرگ ايران ، اسرائيل را رژيمي جعلي و تحميلي مي‌دانند اما متاسفانه دولتها با اين خواست ملتها همراهي ندارد .
ايشان در همين زمينه خاطر نشان كردند: اسرائيل قدرت و توانايي ايستادگي روي پاي خود را ندارد اما حمايت وقيحانه و بي قيد و شرط آمريكا از اين رژيم و حمايت نكردن دولتهاي عربي و اسلامي از ملت فلسطين مانع ايجاد تغييرات در منطقه شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأثير اساسي انقلاب اسلامي در "پيشرفت و خلاقيت و نوآوري "ملت ايران را سومين نكته مورد تأكيد وصيت‌نامه امام خميني(ره) دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و ايران، در طول دهها سال ،دينداري را مانع پيشرفت ،و غربزدگي را عامل رشد وتوسعه تبليغ مي كردند اما امام بزرگوار و مقتدر،تأكيد مي كرد و در عمل نيز نشان داد كه روح انقلابي، روح پيشرفت و ابتكارو نوآوري است و ملت ايران، ا مروز اين حقيقت روشن رادر ميدان‌هاي مختلف از جمله عرصه هاي علم و سياست به اثبات رسانده و جوانان ملت با همين اعتقاد همچنان به پيش خواهند رفت.
ايشان اتكاء ملت ايران به توانايي‌هاي دروني و حركت درمسير "خلاقيت، قطع وابستگي و كسب استقلال "را از علل دشمني سلطه‌گران جهاني با جمهوري اسلامي ايران دانستند و خاطر نشان كردند: علت مخالفت استكبار با بهره‌مندي ملت ايران از انرژي هسته‌اي نيز اين است كه جوانان ايراني با اتكاء به دانش، نوآوري و نيروي دروني خود و بدون وابستگي به قدرت‌هاي زورگو توانسته‌اند به دانش هسته‌اي دست يابند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته اگر بهره‌مندي از انرژي هسته‌اي موجب وابستگي يك ملت به قدرت‌هاي زورگو شود، آنها هيچ مخالفتي نخواهند كرد همان‌گونه كه امروز همين قدرت‌ها با برخي كشورها كه از لحاظ پيشرفت علمي و توانايي ازملت ايران بسيار عقب هستند، قرارداد ساخت نيروگاه هسته‌اي منعقد مي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تهمت‌زني مكرر آمريكا و برخي كشورها به ملت ايران درخصوص تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي تأكيد كردند: ملت ايران همان‌گونه كه بارها اعلام كرده به‌دنبال سلاح هسته‌اي نيست و آمريكايي‌ها نيز اين مسئله را مي‌دانند ولي چون نمي توانند صريحاً حقوق بديهي ملت ايران را انكار كنند براي توجيه افكار عمومي دنيا، اتهام‌زني مي‌كنند.
ايشان بار ديگر تأكيد كردند: ملت و مسئولان ايران ،هم از لحاظ مبناي فكري و اسلامي و هم از لحاظ تدبيرو عقلانيت باتسليحات هسته‌اي مخالفند اما استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را دنبال خواهند كرد و به كوري چشم دشمنان به اين هدف خواهند رسيد .
حضرت ‌آيت الله خامنه اي يكي ديگر از نكات مهم وصيت نامه امام خميني (ره ) را توجه ايشان به عمليات رواني استكبار براي نااميد كردن ملتها دانستند و افزودند : هنگامي كه زورگويان جهاني در ميدان عمل از مقابله با يك ملت عاجز مي مانند به جنگ رواني متوسل مي شوند و به همين علت است كه دشمن در طول سي سال گذشته از شيوه هاي مختلف عمليات رواني بر ضد ملت ايران استفاده كرده كه البته ناكام مانده است .
ايشان با اشاره به تلاش دشمن براي نااميد كردن جوانان و انكار پيشرفتهاي عظيم ملت ايران تاكيد كردند : دشمن ميخواهد به جوان ايراني القاء كند كه بدون وابستگي به قدرتها به جايي نخواهيد رسيد واز اين طريق انگيزه حركت و پيشرفت را از ملت وجوانان ايران بگيرد اما موفق نخواهد شد .
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به جوانان دانشگاهي و حوزوي ، و جوانان فعال در عرصه هاي صنعت ، علم ، هنر و كشاورزي تاكيد كردند :جوانان عزيز، شما كه نيمه راه را با همه مشكلات و موانع پشت سر گذاشته ايد بايد نيمه اصلي و باقيمانده راه را نيز با عزم راسخ طي كنيد و بدون ترديد همانگونه كه قبلا هم ثابت كرده ايد از اين توانايي برخورداريد .
ايشان با يادآوري توصيه امام خميني (ره) در وصيت نامه اشان در خصوص توطئه هاي سازمان يافته براي دور كردن جوانان از ايمان و انگيزه ديني و گرفتن روحيه نشاط و كار و تلاش افزودند : دشمن سعي مي كند با اقدمات سازمان يافته و در توطئه اي بسيار خطرناك جوانان را به مواد مخدر ، سرگرمي هاي جنسي و مسائل شهواني مشغول كند و ملت ايران را از حركت در مسير پيشرفت بازدارد كه لازم است آحاد ملت بويژه جوانان در مقابل اين توطئه هوشيار باشند و مسئولان نيز تلاش جدي و قاطعانه اي را براي مقابله با اين توطئه هاي سازمان يافته انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامي ايستادگي در مقابل زورگويان و قدرت‌هاي سلطه‌گر را از نكات اساسي وصيت‌نامه امام خميني(ره) برشمردند و افزودند: تسليم در برابر زورگويان موجب گستاخي بيشتر آنان مي‌شود و اگر ملتي مي‌خواهد از شر زورگويي زورگويان و آمريكا نجات پيدا كند بايد با تمام قدرت در مقابل آنان بايستد.
ايشان رفتارو سخنان نامتعادل و خارج از چارچوب عقل و تدبير زمامداران آمريكا را ،به رفتار وگفتار افراد رواني تشبيه كردند وافزودند: رئيس جمهور آمريكا و گروه همراه وي ،برخي مواقع تهديد مي‌كنند، گاهي دستور ترور مي‌دهند، گاه تهمت مي‌زنند، گاهي ازسر ناچاري و استيصال درخواست كمك مي‌كنند و گاه ثبات و امنيت يك ملت را هدف قرار مي‌دهندكه بخش مهمي ازاين رفتارها و سخنان نامتعادل، در واقع نتيجه ناكامي‌هاي گروه حاكم بر آمريكا در مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان وعراق است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به تأكيد مجموعه‌هاي گوناگون سياسي كشور به پيروي از خط و راه امام خاطر نشان كردند:تأكيد مجموعه‌هاي سياسي كشور بر خط امام پديده مباركي است اما يكي از برجسته‌ترين نقاط خط امام، لزوم ايستادگي قاطع در مقابل طمع‌ورزان و مستكبران است، بنابراين همه مجموعه‌هاي سياسي، نخبگان كشور و آحاد ملت كه به افكار و انديشه امام خميني(ره) وفادار هستند بايد ايستادگي در مقابل زورگويان جهان را حفظ وتقويت كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه امام(ره) هيچ‌گاه به دليل ملاحظه زورگويان ، ازد فاع از مظلومان دست نكشيد، افزودند: دفاع صريح از حقوق ملت‌هاي مظلوم بويژه مردم فلسطين در سرلوحه روش و خط امام خميني(ره) قرار داردكه خوشبختانه ملت ايران و مسئولان در طول سي سال گذشته اين روش رادنبال كرده‌اند ودر هر ميداني كه با استكبار جهاني مواجه شده‌اند، پيروزميدان بوده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دشمن باوجود ناكامي‌ها، همچنان به عمليات رواني و سياسي خود از جمله تهمت‌زني ادامه مي‌دهد، خاطر نشان كردند: امروز آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها كه سياه‌ترين پرونده رادرخصوص نقض حقوق بشر دارند به جمهوري اسلامي ايران تهمت نقض حقوق بشر مي‌زنند، درحاليكه اين تهمت‌ها ديگرخريداري ندارند و هيچكس در دنيا آنها را باور نخواهد كرد .
حضرت آيت اله خامنه اي در پايان سخنانشان با اشاره به اينكه ياد امام خميني (ره) ، ياد آور عزت و بيداري ملت ايران و اميد بخش امت اسلامي و ملتهاي مستضعف است تاكيد كردند عزت و امنيت پايدار ، رشد و توسعه ، و اعتلاي معنوي و اخلاقي ملت ايران در گرو عمل مسئولان ومردم به توصيه ها و وصيت نامه امام خميني (ره) است واين واقعيت نبايد هيچگاه فراموش شود.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن