تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803980200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با ايكنا: توهين به مقدسات نمايش ضعف غرب در برابر قدرت اسلام و خداپرستي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: استاد دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با ايكنا: توهين به مقدسات نمايش ضعف غرب در برابر قدرت اسلام و خداپرستي است
گروه بين‌الملل: اهانت به ساحت مقدس قرآن و نبي‌اكرم(ص) بيانگر اين مسأله‌است كه استدلال‌هاي دين اسلام جاي خود را در جهان پيداكرده و كوردلان و افراطيون غرب با توهين به ارزش‌ها و فضيلت‌هاي اين دين مبين، فقط ضعف خود را در مقابل خداپرستي و قدرت اسلام به نمايش مي‌گذارند.
«إلينه الحمصي» دكتراي الهيات اسلامي و استاد فقه تطبيقي دانشكده اصول‌الدين دانشگاه دمشق در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه‌ بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب افزود: امروز ديگر نمي‌توان توهين به اسلام با بهانه آزادي بيان در جوامع غربي را عملي كوركورانه و بديهي تلقي‌كرد، چراكه بسياري از كارشناسان و صاحب‌نظران بر اين باورند كه اين اقدامات كاملاً هماهنگ و نشأت‌گرفته از جهل و كينه غرب نسبت به تعاليم اسلام و آموزه‌هاي قرآني است.

وي افزود: استكبار جهاني با تمام توان و با بهره‌گيري از سلاح نظامي، ديني و فرهنگي، مقدسات اسلامي را هدف‌گرفته و براي تحقق آرمان‌ها و خواسته‌هاي شوم خود از هر ابزاري بهره‌مي‌گيرد، اما آن‌چه عجيب به نظر مي‌رسد اين است كه مسلمانان خود زمينه را براي خواسته‌هاي شوم استكبار جهاني فراهم‌مي‌كنند كه علت اين امر غرب‌زدگي برخي از آن‌ها در اثر تبليغات انديشه‌هاي غرب است.

إلينه الحمصي در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به آيه قرآني «لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي» (آيه 256 سوره بقره) اظهاركرد: مفهوم آيه بيانگر اين موضوع است كه دين اسلام به آزادي افراد در انتخاب دين و آيين اعتقاددارد، اما برخي كوردلان و متعصبان غربي در تلاش‌ هستند تا چنين وانمودكنند كه مسلمانان به آزادي بيان و عقيده اعتقادندارند و هدف از فتوحات در صدر اسلام نيز، اجبار ديگران بر گرايش به دين اسلام بوده‌است.

وي خاطر‌نشان‌كرد: اديان آسماني داراي معيارها و ارزش‌هاي اخلاقي و معنوي مشتركي هستند، چراكه تمامي اديان آسماني از طرف خداوند نازل‌شده و هيچ كس نمي‌تواند شخصي را مجبور به پذيرفتن دين و آيين ديگري كند و ترويج اين انديشه كه مسلمانان به تكثرگرايي اديان اعتقادندارند، درحقيقت نوعي بي‌حرمتي به حقايق دين اسلام است.

بيداري امت اسلام جز با تمسك به مرجعيت ديني و هويت اسلامي امكان‌پذيرنيست

إلينه الحمصي تصريح‌كرد: جوامع غربي به خوبي ‌مي‌دانند كه بيداري امت اسلامي جز با تمسك مسلمانان به مرجعيت ديني و هويت اسلامي امكان‌پذير‌نيست و آن‌ها هميشه از بيداري اسلام مي‌ترسند و تلاش‌مي‌كنند با استفاده از هر ابزاري مانع اين بيداري و آگاهي مسلمانان شوند.

وي گفت: غرب طرح‌هاي گسترده و برنامه‌ريزي شده‌اي براي گسستگي جوانان مسلمان از مفاهيم و تعاليم صحيح اسلام درنظر گرفته‌ و مسلمانان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند همبستگي و بيداري هستند.

اين بانوي انديشمند سوري در ادامه با اشاره به اين‌كه رسانه‌هاي تبليغاتي ديداري و شنيداري غرب تلاش‌مي‌كنند، واقعيت‌هاي جهان اسلام را وارونه و به دور از واقعيت جلوه‌دهند، گفت: در حال حاضر، بسياري از شهروندان غرب با آموزه‌هاي حقيقي دين اسلام آشنايي‌ندارند و تنها مرجع آن‌ها براي آگاهي از اين دين رسانه‌هاي مغرض كشورهاي اروپايي است.

مفهوم و چارچوب آزادي بيان در غرب:

إلينه الحمصي در پاسخ به سؤال خبرنگار ايكنا مبني بر برخورد غربي‌ها با مفهوم آزادي بيان و عقيده گفت: امروز غربي‌ها كه خود را پرچمدار آزادي بيان و عقيده مي‌دانند، در زمينه آزادي بيان خطوط قرمزي براي خود ترسيم‌كرده‌اند؛ به‌عنوان مثال صحبت‌كردن از هولوكاست، تخطي‌كردن از اين خط قرمز به شمار مي‌آيد و كسي در غرب اجازه‌ ندارد كه اين مسأله را منكرشود و مناديان به اصطلاح آزادي بيان در غرب، مجازات سختي براي منكران آن درنظر گرفته‌اند؛ اين در حالي است كه غربي‌ها توهين به ساحت مقدس نبي‌اكرم(ص) و قرآن را به بهانه آزادي بيان و عقيده توجيه‌مي‌كنند.

وي اعلام‌كرد: تهاجم و اهانت به اسلام در جوامع غربي تنها ويژه گروه خاصي نيست؛ بلكه علاوه بر گرو‌ها و احزاب افراطي راست‌گرا كه پرچمدار اهانت به مقدسات اسلامي هستند، طيف‌هاي مختلف جوامع اروپايي از سياستمداران، روزنامه‌نگاران، نمايندگان مجلس و كاريكاتوريست‌ها توهين به اسلام را در رأس فعاليت‌هاي خود قرارداده‌اند.

استاد فقه تطبيقي دانشكده اصول‌الدين دانشگاه دمشق در پايان‌ تأكيدكرد: آزادي حقيقي، حدود و ضوابط آن توسط اصول و مباني شريعت اسلامي و آموزه‌هاي اديان آسماني مشخص‌ و آيين‌نامه‌هاي بين‌المللي نيز در اين زمينه تدوين شده‌است و هم‌اكنون رويارويي با توهين به ساحت مقدس پيامبر(ص) و مقدسات اسلامي در غرب نيازمند استقامت و صبر بسياري است و تمامي گروه‌ها و جبهه‌هاي مختلف اسلامي بايد با اتخاذ موضع واحد و حمايت از خاتم پيامبران، رسول اكرم(ص) با اهانت‌ها مقابله‌كرده و با تكيه بر تعاليم اسلام، بشريت امروز را از مشكلات و رنج‌ها نجات‌دهند.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن