تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: قيام خونين 15 خرداد با نام خميني بت‌شكن عجين شده ‌است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: قيام خونين 15 خرداد با نام خميني بت‌شكن عجين شده ‌است
خبرگزاري فارس: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با گرامي‌داشت نهضت پانزده خرداد و ياد امام راحل تصريح كرد: نام قيام خونين پانزدهم خرداد همچون نام انقلاب اسلامي ايران با نام خميني بت‌شكن عجين شده ‌است.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين بيانيه آمده است: پانزدهم خرداد يادآور قيام باشكوه و حماسه شورانگيز ملت قهرمان ايران در پاسداشت ارزش‌هاي والاي اسلامي ـ انساني است؛ قيامي كه تاريخ را ورقي ديگر زد، فصلي نوين به روي حيات طيبه‌ بشري گشود، رهايي از يوغ استكبار جهاني را به جهانيان نويد داد، سياهي ظلمت‌كده‌ شب كفر و شرك را به پگاه صبح اميد بدل ساخت و بارقه‌هاي آزادگي را بر گل‌دسته‌هاي مدرسه‌هاي فيضيه در سراسر كشور و گروه‌هاي كوچك ديني طنين افكند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قيام پانزدهم خرداد را تبلور غيرت ديني و عزت اسلامي در خروشي يكپارچه عليه رژيم فاسد 2500 ساله دانست و آورده است: اين قيام، قيامي روح‌بخش و جاويدان بود كه تاريخِ حماسه‌آفريني‌هاي دليرمردان و صفحه‌اي روشن و زرين كه بر تارك درخشان تاريخ پرافتخار ايران زمين به تلألو و نورافشاني پرداخته و آن را به نهضتي عظيم و خيزش الهي بدل ساخت كه سرانجام انقلاب اسلامي را در بهمن 57 رقم زد.
در ادامه اين بيانيه آمده‌است: نام قيام خونين پانزدهم خرداد همچون نام انقلاب اسلامي ايران با نام خميني بت‌شكن عجين گشته، به طوري كه نقش رهبري و هدايت‌هاي داهيانه‌ ايشان در جاي جاي آن متبلور است و اين تبلور روح خدا و يد الهي در دست بت‌شكن زمانه ـ خميني كبير ـ بود، دستي مبارك كه از آستين زمانه برآمد و خليل‌وار بت‌هاي شرك و جمود و طاغوت را در هم شكست و كشتي نجات را به سرمنزل مقصود و ساحل امن و امان رسانيد. قيام پانزدهم خرداد حركتي متهورانه در بريدن ريشه‌هاي سلطه‌گري و سلطه‌پذيري در عصر حاضر و برملا كردن دست ناپاك و خون‌آشام رژيم فاسد و تبهكار پهلوي ـ اين ژاندارم منطقه ـ در حوادث مختلف از جمله «انقلاب سفيد شاه»، «لايحه‌ ننگين استعماري كاپيتولاسيون» و نواي آزادي و حق‌طلبي ملت غيور و رشيد ايران اسلامي بود.
بيانيه مذكور اضافه كرده‌است: در اين رهگذر 14 و 15 خرداد فرا مي‌رسد و دل‌هاي عاشقان روح‌الله، بي‌تاب پر از اندوه و غم شده و باز سياهي جانكاه غمِ فراق و تلخي حوادث بر ايران سايه مي‌گستراند و قلوب شيدا در فراق آن يار عزيز سفركرده مرثيه‌ها مي‌سرايد.
در پايان اين بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با گراميداشت مجدد ياد و خاطره‌ شهداي اين نهضت عظيم، از عموم آحاد جامعه‌ فهيم و امت سلحشور و حماسه‌ساز ايران اسلامي خواست تا با حضور پرشور، گسترده و معنوي خود در مراسم و مناسبت‌هاي ايام‌الله 14 و 15 خراد كه از سوي ستاد برگزاري مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) و بيت مكرم ايشان برگزار مي‌شود، ياد و خاطره‌ شهدا و امام شهدا را زنده نگه دارند و ضمن تجديد پيمان با آرمان والاي ايشان به بازتعريف و تبيين شخصيت‌ وجودي امام راحل و علل و عوامل پيدايش و آثار، بركات و زواياي ناملموس حماسه قيام پانزده خرداد بپردازند.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن