تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820395057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه از خراسان جنوبي
خبرگزاري فارس: برگزاري آزمون رهپويان ولايت كميته امداد، بازديد مديران استان از پروژه ترسيب كربن و آغاز مرمت ‌آب انبار كمال آيسك از مهم ترين اخبار خراسان جنوبي در بيست و چهار ساعت گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، رييس زندان مركزي بيرجند گفت: يك دوره مسابقه كتابخواني با موضوع شهادت و به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در زندان مركزي بيرجند برگزار وبا استقبال مددجويان روبرو شد.
علي هاشمي از توسعه فعاليت هاي فرهنگي و مطالعاتي در زندان خبر داد و افزود: براي كاهش آسيب هاي زندان فعاليت هاي فرهنگي و به ويژه توسع مطالعه را به طور جدي دنبال مي كنيم و با استفاده از مشوقات مددجويان را به بهره گيري بهتر اوقات خود هدايت مي كنيم.
وي از شركت بيش از صد تن از مددجويان در مسابقه كتابخواني شهادت خبر داد و اظهار اميدواري كرد در مسابقات بعدي جمعيت بيشتري به اين امر گرايش پيدا كنند.

*بازديد مديران استان از پروژه ترسيب كربن
جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان خراسان جنوبي با حضور در منطقه اجراي پروژه ترسيب كربن از نزديك با فعاليت ها، اهداف، برنامه ها و دستاوردهاي اين پروژه آشنا شدند.
در اين برنامه از فعاليت هاي اشتغال زايي گروه هاي توسعه روستاهاي حسن كلنگي، همت آباد و نازدشت بازديد به عمل آمد و مديران اجرايي استان در جريان نحوه اجراي مديريت مشاركتي قرار گرفتند.
در اين بازديد رئيس سازمان ميرات فرهنگي، سازمان كار و امور اجتماعي، مدير كل فني و حرفه اي و مدير كل تعاون به همراه مدير كل منابع طبيعي حضور داشتند.

*تاكيد بر برگزاري باشكوه مراسم فاطميه
رييس اداره تبليغات اسلامي قاين گفت: ايام فاطميه بايد مانند عاشوراي حسيني و محرم و صفر با شكوه خاصي برگزار شود.
هادي نبئي با اشاره به فضايل شخصيتي حضرت زهرا س از آن حضرت به عنوان بزرگترين الگوي زنان جامعه اسلامي ياد كرد.
وي با بيان اينكه مشكلات امروز جامعه ما دور ماندن از فرهنگ علوي و فاطمي است، افزود: دشمنان اسلام در قرن هاي گذشته به خصوص پس از پيروزي انقلاب اسلامي از هر كوششي در خصوص ايجاد فاصله بين جوانان و اهل بيت ع فروگذار نكرده اند.

*آغاز مرمت ‌آب انبار كمال آيسك
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان سرايان گفت: آب انبارها بناهايي عام المنفعه هستند كه در شهرها و روستاهاي مناطق خشك و بياباني از ارزش و جايگاه ويژه اي برخوردارند.
مجتبي موسوي افزود: ‌آب انبار كمال آيسك از جمله بناهاي در حال استفاده شهر آيسك ‌از توابع شهرستان سرايان است.
وي ادامه داد: اين بنا فاقد سنگ لوح يا هر نوشته ديگري است كه بيان كننده تاريخ ساخت آن باشد اما سبك معماري بنا و شباهت كامل آن با آب انبار محمد باقران كه در سال يك هزار و هشتاد و هشت هجري قمري در زمان شاه سليمان صفوي بنا شده به دوره صفوي تعلق دارد.
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان سرايان گفت: عناصر معماري آن شامل سردرورودي، پلكان، پاشير، مخزن، گنبد، مخزن و استخر بوده و ورودي بنا سردري است با طاق جناغي كه با استفاده از تويزه فضاي آن پوشش يافته است .
موسوي افزود: اين بناي ارزشمند كه در سال هاي گذشته توسط مردم منطقه به شيوه اي غيراصولي مرمت شده است در سال جاري توسط نمايندگي ميراث فرهنگي ،‌صنايع دستي و گردشگري سرايان آواربرداري و سپس در دست مرمت قرار گرفته است.

*شركت 200 نفر در گفتمان ديني عفاف و حجاب
مسئول نمايندگي فرهنگي تبليغي خضري دشت بياض گفت: بيش از 200 نفر از دانش آموزان خضري دشت بياض در گفتمان ديني عفاف و حجاب شركت كردند.
محمد قناعت افزود: گفتمان ديني با موضوع حجاب و آسيب هاي اجتماعي در محل راهنمايي دخترانه شبانه روزي سميه خضري دشت بياض برگزار شد.
وي برگزاري اين گفتمان ها را گامي مهم در راستاي جذب جوانان به دين دانست و تصريح كرد: در سال گذشته نيز برنامه هاي گفتمان ديني با موفقيت در اين بخش برگزار شد كه مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت.

*اجراي طرح رحمت در روستاهاي قاين
رئيس اداره تبليغات اسلامي قاين از اجراي طرح رحمت در روستاهاي اين شهرستان خبر داد.
هادي نبئي گفت: اين طرح با هدف ارتقاء سطح آگاهي خواهران و با همكاري امور بانوان اداره كل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر طرح رحمت در روستاهاي محمد آباد علم و با حضور حجت الاسلام ارمغان برگزار مي شود.
نبئي افزود: در اين دوره كه بيش از سي نفر از بانوان حضور دارند، مسائلي اعم از احكام خانواده، ويژگي هاي خانواده اسلامي و مباحث اجتماعي بانوان مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

*برگزاري آزمون رهپويان ولايت كميته امداد
آزمون مربيان همراه بيست وششمين دوره اردوهاي كشوري، منطقه اي واستاني رهپويان ولايت كميته امداد امام خميني ره در خراسان جنوبي برگزارشد.
در اين آزمون تعداد بيست و چهارنفر مربي مرد و بيست و چهار نفر مربي زن از سراسر استان شركت كردند كه از اين تعداد بيست و چهار نفر به عنوان مربيان برتر انتخاب و براي آنان كارت مربيگري صادر مي شود.
شعار امسال اردوهاي رهپويان ولايت هوشياري، پايداري، خود باوري، نوآوري وشكوفايي است.
انتهاي پيام/ع
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن