تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرائتي تأكيد كرد:استناد به آيات قرآن كريم در پاسخگويي به سئوالات ديني ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قرائتي تأكيد كرد:استناد به آيات قرآن كريم در پاسخگويي به سئوالات ديني ضروري است
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس ستاد اقامه نماز كشور بر پاسخگويي به سئوالات ديني با اتكاء به آيات قرآن كريم تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محسن قرائتي كه پيش از ظهر امروز در نشست هم انديشي 300 تن از اساتيد پاسخگويي حرم مطهر امام رضا(ع) كه با عنوان «پرسش و پاسخ از منظر قرآن كريم» سخن مي گفت، افزود: اگر مي خواهيد غني باشيد، به قرآن مجيد وصل شويد.

وي ادامه داد: كارشناسان پاسخگويي بايد پاسخ هاي خود را به آيات قرآن كريم مستند كنند، زيرا قرآن كريم نور است و انساني كه از نور بهره بگيرد، مي تواند ديگران را از گمراهي نجات بدهد.

وي گفت: جوابها بايد در عين مستند بودن، براي عموم مخاطبان قابل فهم و پذيرش باشد و در واقع به گونه اي باشد كه عوام بفهمند و خواص بپسندند.

استاد مفسر قرآن با تأكيد بر دقت در انتخاب شيوة مؤثر پاسخگويي گفت: لحن و آهنگ پاسخگويي در مواجهه با افراد مختلف، تفاوت دارد به طوري كه پاسخگويي به سئوالات نسل جوان و تأثيرگذاري بر آنها، روش خاص خود را دارد و در مواجهه با افراد كهنسال نيز بايد شرايط ديگري لحاظ شود، لذا نمي توان سئوالات همة مخاطبان را با يك شيوه و روش پاسخ داد.

قرائتي تصريح كرد: استناد به اشعار، تاريخ، ادبيات و حتي بعضي از احاديث و روايات (كه در صحت آنها ترديد است)، نمي تواند تكيه گاه مناسبي براي پاسخگويي باشد و لازم است كارشناسان پاسخگويي حتما تفسير قرآن كريم را گذرانده باشند.

وي توصيه كرد درس تفسير قرآن كريم به عنوان يكي از دروس اصلي حوزه هاي علميه تدريس شود.

اداره پاسخگويي به سئوالات ديني حرم مطهر رضوي، علاوه بر برگزاري نشست هاي حلقه معرفت و سلسله نشت هاي دين، نشاط، زندگي، به صورت تلفني، مكاتبه اي و حضوري پاسخگوي سئوالات ديني و شبهات فكري زائران بارگاه منور رضوي و اقشار مختلف مردم هستند و پاسخگويي تلفني اين اداره از طريق شماره تلفن 2003333 -0511 امكانپذير خواهد بود.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن