تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال آذري زبانان از «سهم گمشده»


واضح آرشیو وب فارسی:موج: استقبال آذري زبانان از «سهم گمشده»
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ فيلم سينمايي«سهم گمشده» محصول شبكه جهاني سحر، براي خانواده نيروي انتظامي تبريز اكران خصوصي شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر" حسن نجفي" كارگردان فيلم سينمايي" سهم گمشده" با اعلام خبر فوق افزود: اين در حالي است كه اين فيلم، روز قبل از اين مراسم نيز در يك اكران خصوصي، براي رزمندگان لشگر 31عاشورا به نمايش در آمد و با بازخورد بسيارخوب مخاطبان مواجه شد.
نجفي در ادامه دليل با اقبال مواجه شدن فيلم در ميان مخاطبان آذري زبان را در احساس امنيت اخلاقي و نزديكي به فضا ذكر كرد كه مخاطبان با تماشاي فيلم به آن مي رسند و افزود: با توجه به اينكه فيلم به روحيه و فرهنگ آذري زبان ها بسيار نزديك است، لذا مضمون و محتواي فيلم براي آنها بسيار ملموس و قابل درك است. چرا كه فيلم پر از گوشه ها و لحظاتي است كه ما در زندگي خصوصي خودمان نيز آنها را بارها تجربه مي كنيم، ضمن آنكه در نظر داشتيم گويش ها و ديالوگهاي فيلم، روابط موجود ميان افراد و شخصيت هاي فيلم كه عجين با ادبيات شفاهي و بومي ما است، در كنار پرداختن به مفاهيم ارزشي، ميراث فرهنگي كهن و ادبيات قومي و فولكلور ايران در فيلم در ميزان تأثيرگذاري آن بر مخاطبان مؤثر واقع شود.
كارگردان فيلم" سهم گمشده" همچنين با بيان اينكه بخش هايي از فيلم به فيلمهاي مستند قوم نگارانه نزديك شده اضافه كرد: مواردي در اين فيلم به ثبت رسيد كه ريشه در تاريخ و فرهنگ ايران زمين دارد و سعي زيادي مصروف شد تا نوع ادبيات رفتاري وگفتاري كه در فيلم به مخاطب عرضه مي شود، نيز قابل تأمل و تأثيرگذار باشد. نجفي همچنين عنوان كرد: داستان فيلم روان، ساده و صميمي پيش مي رود تا تماشاگر را با خود همراه كرده و در نهايت وي را به جايي متصل كند كه ريشه در باورهاي اعتقادي او دارد.
تماشاگر را با خود همراه كرده و در نهايت وي را به جايي متصل كند كه ريشه در باورهاي اعتقادي او دارد.
نويسنده و كارگردان فيلم سينمايي" سهم گمشده" در ادامه تأكيد كرد: از آن جايي كه تاكنون درخواستهاي بسياري براي اكران خصوصي فيلم از طرف ارگان ها و نهادهاي مختلفي همچون جامعه بانوان استان آذربايجان شرقي، جامعه دانشگاهي تبريز، گردانهاي رزمي و لشگري مستقر در تبريز و ... صورت گرفته سعي مي كنيم اكران خصوصي فيلم براي مراكز مختلف درخواست كننده بويژه در مناطق آذري نشين در اسرع وقت اجرا شود.
«سهم گمشده» اولين ساخته بلند" حسن نجفي" در مقام كارگردان بود كه به سفارش شبكه جهاني سحر و حوزه هنري و تهيه كنندگي" محمد تقي انصاري" و جمعي از بازيگران و هنرمندان آذربايجاني توليد شد و توانست پس از پذيرفته شدن اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره بيست و ششم فجر و اكران در اين جشنواره حضور موفقي را در اكران هاي خصوصي مختلف بويژه در باكو، جامعه پزشكان تبريز و ... تجربه كند و درحال حاضر نيز درخواست هاي متعددي مبني براكران خصوصي اين فيلم در ايران (شهرهاي اروميه، زنجان، قزوين، گرگان)، جمهوري آذربايجان(نخجوان) و تركيه و ... از دست اندركاران فيلم صورت گرفته كه به زودي درصدد عملياتي شدن است.
در سهم گمشده بازيگران جمهوري آذربايجان كامران يوسف( طرلان) گلزار قربان آوا( صنم)، آيشاد محمداف( پزشك روس)، خالده قلي اوا( زينب)، قربان مسيم اف( روح الدين)، مهربان خان لاراوا( مادر طرلان)، آلماز امان اوا( اراده)،اتكم اسكندراف(دكتر) به نقش آفريني پرداخته اند. اين فيلم سينمايي به زبان آذري تهيه شده و تصويربرداري بيش از 90 درصد آن در باكو صورت گرفته است.
سهم گمشده داستان رنج ها و آلام و اميدهاي يك خانواده اهل آذربايجان است. خانواده اي كه پس از سالها صاحب فرزند مي شوند، تصويرگر ايامي كه گذران آنها بر اين خانواده هر چند در ابتدا آسان است ولي" افتادن مشكل ها" در آن ماجراهايي را براي بازيگران اين گوشه از صحنه بزرگ زندگي قم مي زند ...
شبكه جهاني سحر براي امسال هم توليد آثار مختلف از جمله نمايشي را در حوزه مخاطبان سيماي آذري خود در نظر دارد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن