تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819989342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترش و شيرين فرهنگ و هنر /چگونه مي‌توان يك تبليغات نامتعارف را دوست داشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترش و شيرين فرهنگ و هنر /چگونه مي‌توان يك "تبليغات نامتعارف" را دوست داشت
انتقاد از بي‌توجهي به خرمشهر، تبليغات نامتعارف، اختلاف فرمان‌آرا و ژاكوب، مايكل مور در ايران، خداحافظي يكماهه، انتقاد جديد از "چارخونه" و ... مهمترين ترش و شيرين فرهنگ و هنر در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفته گذشته با تأكيد بر لزوم ساخت آثاري درباره آزادسازي خرمشهر در سينما از اينكه تا به حال كار جدي درباره آزادي خرمشهر ساخته نشده انتقاد كرد. محمدحسين صفارهرندي گفت: ما هميشه خرمشهر مظلوم و اشغال‌شده را تصوير كرديم، ولي به حماسه آزادي‌اش توجه نكرديم. در حالي كه چنين اتفاقي را در هر جاي دنيا سردست مي‌گيرند و تابلويش مي‌كنند. اما ما هنوز موفق نشديم يك تصوير درست از آزادسازي خرمشهر به نمايش بگذاريم.

* بيش از يك هفته است يك بيلبورد تبليغاتي جديد مهمان خيابان‌هاي شهر تهران شده كه از جهاتي متفاوت و كنجكاوي‌برانگيز است. اين بيلبورد با تصويري مبهم و محو از چهره يك زن جمله‌اي را يدك مي‌كشد كه ذهن هر عابري را به خود مشغول مي‌كند: چگونه مي‌توان يك ... را دوست داشت؟! گزينه‌هايي كه مي‌توانند در اين جاي خالي قرار بگيرند به قدري گسترده و در عين حال تعيين‌كننده براي مشخص شدن هدف نهايي اين تبليغ هستند كه خواه ناخواه آن را بدل به سوژه‌اي خاص كرده است.

ميهمان جديد خيابان‌هاي تهران

با گذشت چند روز در يكي از اين بيلبوردها از بخشي از چهره اين زن رونمايي شده و آشنايان با دنياي سينما مي‌توانند چهره محو لادن مستوفي را در آن تشخيص دهند و همچنين پرانتزي كه در بالاي سه نقطه به كلمه "تيغ‌زن" باز شده است. اگر پيگيرتر باشيد مي‌توانيد اين داده‌ها را كنار هم بگذاريد و به اين نتيجه برسيد كه مستوفي بازيگر "تيغ‌زن" عليرضا داودنژاد اكران آتي سينماها است. به اين ترتيب مي‌توان اين جمله را به شعار تبليغاتي فيلم تعبير كرد.

* يك فيلمساز ايراني كه فيلمش به تازگي پروانه نمايش عمومي گرفته معتقد است 70 درصد فيلم‌هاي ايراني قابل ديدن نيستند. محمدعلي طالبي كارگردان فيلم "ديوار" درباره امنيت شغلي سينماگران گفت:‌ امنيت شغلي زماني از بين مي‌رود كه از بين 100 فيلمي كه در سينما ساخته مي‌شود، 70 فيلم به دليل كيفيت پائين قابل ديدن نيست. زيرا بسياري از آنها با حمايت نهادهاي دولتي بدون در نظر گرفتن استانداردهاي لازم ساخته مي‌شوند.

* بهمن فرمان‌آرا به نمايش درنيامدن فيلم جديدش در بازار كن را به نوع رفتار رئيس جشنواره كن نسبت داد. كارگردان "خاك آشنا" گفت: يكسال قبل از "بوي كافور، عطر ياس" به علت حركتي كه ژيل ژاكوب در مورد يك فيلم ايراني انجام داده بود، در نامه‌اي به ايشان اعلام كردم تا وقتي با اين جشنواره ارتباط دارد فيلمي به كن نمي‌دهم. به همين دليل هم فيلمم در بازار كن به نمايش درنيامد. وي در ادامه براي به حاشيه كشيده نشدن "خاك آشنا" تنها از هفت اصلاحيه اين فيلم براي دريافت پروانه نمايش خبر داد.

* مستندساز مشهور آمريكايي در ديدار با نماينده مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در بازار جشنواره كن از حضور خود در دومين جشنواره فيلم سينما حقيقت در ايران خبر داد. مايكل مور گفت: در اولين دوره جشنواره سينما حقيقت به دليل همزماني با جشنواره تراورس سيتي نتوانستم شركت كنم. البته ما در جشنواره خودمان به فيلم "به آهستگي" مازيار ميري جايزه داديم. وي در ادامه گفته خبر اكران "سيكو" را از طريق اينترنت دنبال كرده است.

* خداحافظي موقت عمو پورنگ از بچه‌ها براي ايجاد تغييراتي در برنامه با ساختار تازه هفته گذشته حرف و حديث‌هاي بسيار به دنبال داشت. نكته جالب اينكه داريوش فرضيايي بدون تكيه بر احساسات اين فاصله گرفتن را براي بهبود فضا و حال و هواي برنامه موثر دانست و باز جالب تر اينكه اين همه حاشيه‌سازي فقط براي يك ماه غيبت عمو پورنگ انجام شده است. اين برنامه از اول تيرماه با نگاهي تازه و موضوع كمبود آب احتمالاً به صورت توليدي از شبكه اول پخش مي‌شود.

* مريم اميرجلالي در جديدترين گفتگوي خود از گروه توليد "چارخونه" انتقاد كرده و گفته است : من در كل به هيچ وجه مشكلي با سروش صحت نداشته و ندارم. بسيار هم براي ايشان و كارشان ارزش قائلم. او انساني قدرشناس است و فرق كوچكتر و بزرگتر را درك مي‌كند. اما متأسفانه هستند افرادي كه اين را نمي‌فهمند و هر كاري دلشان بخواهد انجام مي‌دهند. ما هشت ماه كار كرديم اما واقعاً ديديم بغضي از اين دوستان بازيگر اخلاق حرفه‌اي ندارند.

* يك كارشناس امور بين‌المللي سينماي ايران حضور سينماي ايران در بازار جهاني كن را يك شوخي بزرگ دانست. محمد اطبايي گفت: بعضي از نهادهاي حاضر در بازار فيلم كن موفقيت خودشان را در انتخاب يكي از فيلم‌هايشان در يك جشنواره يا ديدار با مدير تعدادي جشنواره و مذاكره با چند شركت براي فروش فيلم‌هايشان مي‌دانند، در حالي كه اين موفقيت نيست. ما به بازار كن مي‌رويم تا توليداتمان را بفروشيم و توليد مشترك داشته باشيم. اما اين اتفاق نمي‌افتد.

انتقاد مريم اميرجلالي از حاشيه‌هاي "چارخونه"

* رئيس سازمان نظام پرستاري كشور از مجموعه "روزگار قريب" به دليل نشان دادن تصويري غيرواقعي از پرستاران انتقاد و آمادگي اين سازمان را براي همكاري با فيلمسازان براي توليد آثار برجسته را اعلام كرد. غضنفر ميرزابيگي گفت: در مجموعه پرستاران به گونه‌اي نشان داده مي‌شوند كه انگار بايد مدام در حال فرمانبرداري باشند. در حالي كه اين برداشتي كاملاً نادرست از پرستاران است. وي در ادامه فيلم "جان شيفته" عباس رافعي را نمونه تعامل مناسب گروه سازنده با جامعه پرستاران دانست.

* بالا رفتن نرخ ثبت فيلمنامه در بانك فيلمنامه خانه سينما هفته گذشته با برخي اعتراض‌ها همراه بود. در حالي كه سال گذشته نرخ ثبت طرح فيلمنامه براي اعضاء صنوف خانه سينما، اعضاء انجمن فيلمنامه‌نويسان و افراد عادي به ترتيب سه، يك و پنج هزار تومان بود، امسال اين نرخ به شش، سه و پنجاه هزار تومان افزايش يافته است. همچنين براي ثبت يك فيلمنامه كامل از افراد عادي مبلغ 20 هزار تومان دريافت مي‌شود. اين افزايش قيمت با نارضايتي‌هايي همراه بوده است.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن