تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات مقامات آلماني مخالف منشور حقوق بشر و سازمان ملل است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اظهارات مقامات آلماني مخالف منشور حقوق بشر و سازمان ملل است
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اظهارات اخير مقامات آلماني را در راستاي حمايت يك جانبه و فاحش از اشغالگران قدس ، مخالف با اصول و منشور سازمان ملل و رويكردي سخيف و خارج از نزاكت خواند و آن را به شدت محكوم كرد .


به گزارش سرويس سياسي برنا،سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات وزير خارجه آلمان در حضور مقامات رژيم صهيونيستي در پارلمان اين كشور اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران اظهارات مقامات آلماني كه مغاير با حقوق حقه مردم فلسطين و در راستاي حمايت يك جانبه و فاحش از اشغالگران است را مخالف با اصول و منشور سازمان ملل و اين گونه لفاظي ها را رويكردي سخيف و خارج از نزاكت مي داند و آن را به شدت محكوم مي كند.

حسيني درمورد حمايت مكرر و منفعلانه مقامات برلين از اشغالگران تصريح كرد: ما اين گونه حمايت هاي ناعادلانه را در واقع پشتيباني يك سويه از متجاوزان به حقوق ساكنان آبا و اجدادي و مظلوم فلسطين قلمداد مي كنيم.

وي افزود : فروش و حتي هديه چندين فروند زيردريايي هاي ساخت آلمان موسوم به دلفين كه از قابليت حمل و شليك موشكهاي حامل كلاهك هسته اي برخوردار است و حمايت يك جانبه صدر اعظم آلمان در سفر به تل آويو از رژيم صهيونيستي بدون اشاره به حقوق ملت مظلوم فلسطين، مواردي از اين رويكرد يك جانبه وناعادلانه دولت آلمان است.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: چنين رويكردي كاملا مغاير با ارزشهاي جهان شمول حقوق بشر و به دور از فرهنگ و ارزشهاي ملت آلمان است و آثار و پيامدهاي مخربي در ارتباط با جايگاه و منزلت اين كشور در افكار عمومي به ويژه در كشورهاي منطقه خواهد گذاشت.

حسيني با اشاره به سفر اخير رئيس گروه پارلماني حزب سوسيال مسيحي آلمان به ايران و ملاقات وي با مقامات كشورمان به ويژه منوچهر متكي وزير امور خارجه تصريح كرد : وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار خواستار احترام به حقوق اجتناب ناپذير مردم فلسطين و خودداري از مواضع منفعت طلبانه وغير عادلانه نسبت به رخدادها و تحولات سرنوشت ساز منطقه شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به نادرستي پيوند زدن سرنوشت ملت يهود به رويكردهاي نژاد پرستانه رژيم صهيونيستي به دولتمردان آلماني توصيه كرد : از خلط مبحث بين سرنوشت ملت يهود و اعمال نژاد پرستانه رژيم صهيونيستي خودداري كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مواضع واقدامات دولت آلمان در پشتيباني از رويكردهاي تروريستي دولتمردان رژيم صهيونيستي و توصيف اين رژيم به عنوان متحد و دوست نزديك آلمان علاوه بر اين كه با تاريخ و جايگاه ملت با فرهنگ َآلمان فاصله دارد، تاثير منفي در ارتباط با ارزيابي هاي دولتمردان آلمان در نزد افكار عمومي منطقه به جاي خواهد گذاشت.

احزاب مختلف مجلس آلمان، در نشستي كه روز پنجشنبه به مناسبت شصتمين سالگرد تاسيس رژيم اشغالگر قدس در پارلمان اين كشور برگزار شد بر حمايت خود از موجوديت اسرائيل و مسووليت آلمان در قبال امنيت اين رژيم تاكيد كردند.

دراين نشست كه با حضور آنگلا مركل ، ايلان مور كاردار سفارت رژيم صهيونيستي و يوخون فايلكه رئيس جامعه اسرائيلي آلمان برگزار شد، فرانك اشتاين ماير وزير امور خارجه آلمان از حزب سوسيال دموكرات از اينكه رژيم صهيونيستي كشورش را به عنوان يك دوست و متحد نزديك براي خود مي داند از مقامات اين رژيم تشكر كرد .

وي گفت : هولوكاست قسمتي از هويت فعلي ما هست و خواهد بود و از جمله وظايف كليدي سياست خارجي آلمان حمايت از حق و موجوديت و امنيت اسرائيل است .

اشتاين ماير ، اظهارات رئيس جمهوري اسلامي ايران درباره هولوكاست را غير قابل تحمل خواند و گفت ما بايد در اين باره يك پيام واضح به ايران بدهيم .

پيتر رامز ائر رئيس فراكسيون حزب سوسيال مسيحي در مجلس آلمان هم كه در روزهاي اخير به تهران سفر كرده بود در اظهاراتي مدعي شد : سفر هاي اخير من به لبنان و ايران قسمتي از اقدامات فعالانه آلمان به نفع اسرائيل و به خاطر منافع اين كشور بود .

وي مدعي شد : در سفر اخيرم به تهران ، به منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و نيز سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق ايران به صراحت گفتم كه تهران بايد از هر اقدامي از جمله حمايت از حماس و حزب الله كه موجب به خطر افتادن امنيت اسرائيل مي شود خودداري كند .
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن