تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804015442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گرايش جوانان به جرم ؛ چرا؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گرايش جوانان به جرم ؛ چرا؟


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس مركز مشاوره فرماندهي پليس هرمزگان علل گرايش برخي از جوانان به جرم را تشريح كرد.

به گزارش روزجمعه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" «محمود مباركي» گفت: بسياري از اين معضلات ريشه در مراحل اوليه رشد و تربيت خانوادگي آنان دارد. گستاخي مفرط و خود خواهي عجولانه اي كه در برخي افراد عامي و طغيانگر بروز مي كند بستگي به تنفر و كينه اي دارد كه در دوره كودكي آنها پديد آمده است.
وي ادامه داد: از كسي كه احترام به قانون و افراد جامعه و امر و نهي صحيح از والدين فرا نگرفته نمي توان انتظار داشت در بزرگسالي به مقررات اجتماعي به سهولت تن دهد.
«مباركي» توضيح داد: چگونگي غلبه فرد در كودكي بر اختلال هايي كه از آشفتگي روابط خانوادگي ناشي مي شود سرنوشتش را ترسيم مي كند.ظهور بيماري رواني ، اختلالات شخصيتي و يا بزهكاري از واكنش هايي هستند كه در نتيجه نبود تطبيق رفتار شخص با متقاضيات خانوادگي و يا اجتماعي حاصل مي شود.البته ترديدي نيست كه ناكامي ها يا محروميت هاي جوانان و نوجوانان در ارضاي نيازهاي اصلي از علل بزهكاري آنهاست.
وي تصريح كرد: فرد ناكام هنگامي كه مي كوشد تا خود را از اين بي تعادلي رهايي بخشد ناخوداگاه دو راه بيشتر ندارد؛ بزهكاري يا روان نژندي.
اين كارشناس اظهار داشت: اگر تمايلات و نيازها سركوب شدند، روان نژندي بروز مي كند و اگر فرد امكان مقاومت در برابر فشار محيط را از دست بدهد دست به بزهكاري مي زند.هر انساني به ويژه در نوجواني و جواني نيازمند محبت است ، مي خواهد ديگران را دوست بدارد و ديگران نيز او را دوست بدارند ، احساس امنيت كند، رشد كند و مورد تاييد قرار بگيرد.
«مباركي» خاطر نشان ساخت:بيشتر جوانان و نوجوانان از كمبود عاطفي رنج مي برند و مرگ پدر يا مادر، جدايي والدين، بي تفاوتي عاطفي، سردي و بي علاقگي بين اعضاي خانواده، ضربه هاي عاطفي شديدي بر روحيه حساس و زود رنج آنها مي زند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، به اعتقاد رئيس مركز مشاوره فرماندهي پليس هرمزگان:برآورده نشدن نيازهاي عاطفي فرد در ميان اعضاء خانواده، تحمل نكردن تبعيضات عاطفي و فقر مالي منجر به فاصله گرفتن و گريز خانه مي شود.
*بانوان در ساختن فضايي امن ، نقش كليدي دارند
از سوي ديگر معاون اجتماعي فرمانده پليس استان تهران با بيان اينكه به صرف برخورد با مزاحمان خياباني نمي توان شاهد افزايش احساس امنيت بين بانوان بود گفت: خود دختران و زنان در ساختن فضايي امن ، نقش تعيين كننده اي دارند.
سرهنگ «علي رمضاني» ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به ويژه در شاخه برخورد با مظاهر بدحجابي، مهم ترين عامل مزاحمت و تعرض به زنان به خاطر رعايت نكردن پوشش مناسب در اجتماع بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه بيشتر وقتها ، خود قربانيان هم در ايجاد ناهنجاري ، سهم دارند خاطرنشان ساخت: صرف نظر از عوامل متعدد در بروز جرايم مختلف خود ، قربانيان هم عامل ايجاد بزه از سوي مجرمان محسوب مي شوند.
معاون اجتماعي فرمانده پليس استان تهران با انتقاد از شرايط حاكم در اطلاع رساني و آموزش مسايل اخلاقي به ويژه براي جوانان اظهار داشت:امروز شاهد ناهنجاري هاي اجتماعي اخلاقي از سوي برخي جوانان هستيم و يكي از دلايل اصلي آن ، كمبود آموزش از سوي 27 سازمان و نهاد متولي فرهنگسازي است.
«رمضاني» با اشاره به اينكه پليس، وظيفه خاصي در آموزش مسائل اخلاقي ندارد اضافه كرد: اگرناجا در طرح برخورد با بدپوششي ورود كرده به اين خاطر است كه موضوع به جد، امنيت اجتماعي به خصوص زنان را تحت تاثير قرار داده است.
معاون اجتماعي استان تهران در ادامه گفت و گو با ايسكانيوز به افزايش هجوم تبليغات سوعليه كشورمان اشاره كرد و به ايسكانيوز گفت: رسانه هاي بيگانه و دشمن با استفاده از هر روشي سعي در ايجاد آشوب اجتماعي در كشورمان را دارند، غافل از اينكه رسانه هاي داخلي متاسفانه هنوز كاركرد قابل قبول و مناسبي در مقابل اين همه تهاجم فرهنگي نداشته اند.
وي خاطرنشان ساخت: آموزش مسائل اخلاقي در محيط هاي اجتماعي بايد همگرا و همزبان مخاطب باشد وگرنه هيچ تاثيري در روند اخلاق گرايي نخواهد داشت.525/120
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن