تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسوي تبريزي:امام (ره) احزاب و انديشه هاي مختلف را دور هم جمع مي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موسوي تبريزي:امام (ره) احزاب و انديشه هاي مختلف را دور هم جمع مي كرد
دبيركل خانه احزاب با بيان اينكه معني حزب از ديدگاه امام (ره) نشستن دور يكديگر، تصميمگيري، تصميم سازي و توليد فكر است يادآور شد هنر امام اين بود كه احزاب را با انديشه هاي مختلف دور يكديگر جمع مي كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد حسين موسوي تبريزي دبيركل خانه احزاب در همايش فصلي خانه احزاب ايران كه با موضوع بررسي انديشه هاي سياسي حضرت امام پيش از ظهر امروز در حسينيه شماره يك جماران برگزار شد اظهار داشت : امام (ره) در تمامي حركات سياسي خود به مردم توجه داشته و ملت را مورد خطاب قرار مي دادند و احزابي كه از طرف مردم مي جوشيدند براي امام چه قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي شديدا مورد عنايت بودند.

وي با اشاره به باز شدن فضاي سياسي كشور پس از سال 1356 افزود : طبيعي است كه رهبري كه بخواهد فعاليت سياسي انجام دهد توجه دارد كه واسطه هايي بايد مردم را در جذب به مبارزه آگاه و بسيج كند.

موسوي تبريزي به تاكيد امام (ره) بر تقويت تشكل هاي سياسي از جمله تشكل هاي روحاني اشاره كرد و گفت : امام تاكيد داشتند كه حداقل هفته اي يك بار روحانيون دور هم نشسته و احوال هم را بپرسند چرا كه هميشه عده اي كه منافع خود را در خطر مي بينند نمي خواهند افراد دور هم جمع شده به توليد فكر پرداخته و تصميمگيري كنند.

وي ادامه داد : معني حزب از ديدگاه امام (ره) نشستن دور يكديگر، تصميمگيري، تصميم سازي و توليد فكر است. هنر امام اين بود كه احزاب را با انديشه هاي مختلف دور يكديگر جمع مي كرد.

دبير كل خانه احزاب ايران گفت : وقتي در كشور بخواهيم براي نظام و انقلاب پشتوانه سازي كنيم و مردم را به شركت درتعيين سرنوشت سياسي خود ترغيب كنيم بايد عده اي را داشته باشيم كه بتواند آنها را هدايت و راهنمايي كرده و همچون زنجير به يكديگر پيوسته كنند.

موسوي تبريزي با تاكيد بر اينكه جامعه روحانيت مبارز تهران در شكل گيري انقلاب بسيار تاثير گذار بود، افزود : حتي اگر تشكل هاي روحاني هم تنها بودند مسلما در انقلاب به جايي نمي رسيدند اما امام همواره توصيه و تاكيد داشتند كه تشكل هاي مذهبي و روحاني در كنار يكديگر به فعاليت بپردازند.

وي با بيان اينكه اولين وجوهات كمك به اولين حزب ايران از سوي امام (ره) انجام شد، تصريح كرد : پس از كمك امام در اوايل انقلاب حدود 10 ميليون تومان از وجوهات هدايا به حساب حزب جمهوري توسط بنده ريخته شد كه امام نيز از آن مطلع گشتند و اين امر نشان مي دهد كه وجود حزب از ديدگاه امام در كشور چه اهميتي داشت، لذا بايد احزاب طوري فعاليت كنند كه در مردم نفوذ داشته و از حمايت آنها برخوردار باشند.

وي تاكيد كرد : هر حزب و گروهي كه به دنبال انحصارگري بود امام را ناراحت مي ساخت و اگر روزي در اواخر كار شاهد تعطيلي حزب جمهوري بوديم به خاطر اين بود كه برخي افراد اين حزب اعتقاد داشتند تمامي مسئولين بايد از بدنه اين حزب باشند.

موسوي تبريزي در پايان با تاكيد براينكه مردمسالاري واقعي در جوامع با تكيه و تقويت احزاب شكل خواهد گرفت خاطرنشان كرد : اينكه عده اي امروز فعاليت احزاب را نفي مي كنند حرف درستي نيست.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن