تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806839627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير خارجه: نشست سران ايران و كشورهاي آفريقايي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير خارجه: نشست سران ايران و كشورهاي آفريقايي برگزار مي‌شود
محمدرضا باقري فرستاده ويژه رياست جمهوري كشورمان كه به عنوان ناظر در چهارمين كنفرانس توسعه بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا در ژاپن بسر مي برد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي كشورهاي آفريقايي اهميت و ارزش خاصي قائل است .

باقري ، اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران براين اساس در سطوح مختلف از جمله رياست جمهوري ، وزير خارجه و نيز فرستادگان رياست جمهوري ،در نشستهاي بين‌المللي مرتبط با كشورهاي آفريقايي حضور فعالي دارد.

وي ، گفت : هم اينك اجلاس مشترك سران ژاپن و كشورهاي آفريقايي در شهر بندري يوكوهاماي اين كشور در جريان است و از جمهوري اسلامي ايران نيز به عنوان عضو ناظر دعوت شده است.

باقري خاطرنشان كرد: طبيعي است كه ايران نقش خود را به عنوان عضو ناظر در اين اجلاسها ايفا مي‌كند و فرصتي براي ارتباط با سران و مقامات عالي رتبه اين كشورها محسوب مي‌شود.

به گفته باقري، در اين ديدارها در مورد روابط دو جانبه و تحولات منطقه اي در آفريقا و نيز درمنطقه خاورميانه كه ايران نقش مهمي را تحولات اين منطقه بر عهده دارد ، گفت و گو و تبادل نظر مي‌شود.

معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه هم اينك در حال فراهم كردن زمينه برگزاري اجلاس سران ايران و آفريقا هستيم ،گفت : ايران نيز درنظر دارد در آينده نزديك اجلاس مشابهي برگزار كند.

باقري ، افزود: در جريان ديدارهايي كه در حاشيه اجلاس سران ژاپن و آفريقا در شهر بندري يوكوهاما و در مذاكرات با مسوولان آفريقايي اهداف و برنامه‌هاي ايران را دراين زمينه براي آنها تشريح مي‌كنيم و اميدوار هستيم كه در آينده نزديك نشست مشابهي را در تهران داشته باشيم .

وي با بيان اين كه برگزاري اين نشست نيازمند زمان است ، اظهارداشت :
در راستاي برگزاري نشست سران كشورهاي آفريقايي با ايران ، هم اينك به دنبال برگزاري نشست كارشناسان كشورهاي آفريقايي هستيم و شايد با يك فاصله معقولي بتوان اجلاس وزراي امور خارجه ايران و كشورهاي آفريقايي را برگزار كرد و سپس در زمان مناسب اجلاس سران را برگزار كنيم .

* ايران روابط خود را با كشورهاي آفريقايي گسترش داده است
معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ، اظهارداشت : ايران با پيروزي انقلاب اسلامي ،همواره روابط خود را با كشورهاي آفريقا گسترش داده و به اين قاره اهميت فراواني مي‌دهد.

باقري تصريح كرد: دولتمردان ايران معتقدند، اين كشور از جهات مختلفي چون فرهنگي ، سياسي و اقتصادي مي‌تواند با كشورهاي آفريقايي مكمل يكديگر باشند.

وي ، گفت : ايران و كشورهاي آفريقايي در حال حاضر داراي همكاريهاي بسيار خوبي در محافل بين‌المللي هستند و در زمينه‌هاي اقتصادي نيز در برخي كشورهاي اين قاره كارهاي جديدي رااز جمله صدور خدمات فني و مهندسي شروع شده كه قابل استمرار است .

باقري افزود: در صنعت خودروسازي در كشور آفريقايي سنگال كارخانه توليد سمند راه اندازي شده كه طي ماه آينده افتتاح مي‌شود.

وي ، اضافه كرد: با برخي كشورهاي ديگر آفريقايي از جمله كشور مالي نيز ، قرارداد يكصد و ‪ ۳۵‬ميليون يورويي براي ساخت سد امضا كرده‌ايم و در تعمير و نگهداري هواپيما و بالگرد با برخي كشورهاي آفريقايي چون زيمباوه كارهاي خوبي را انجام شده است.

باقري ، تصريح كرد: هرچند در ابتداي كار هستيم ، اما در زمينه‌هاي مختلف صنعتي و اقتصادي نيز كارها و برنامه‌هاي را دردست اقدام داريم .

* آفريقا فقط بيماري ، فقر و گرسنگي نيست
معاون عربي ،آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران درادامه خاطر نشان كرد: قاره آفريقا، فقط بيماري ، فقر ، گرسنگي و جنگ نيست ، بلكه داراي زيباييهاي بسيار گسترده و وسيعي نيز است .

باقري افزود: با توجه به هزينه‌هاي ارزان سفر به كشورهاي آفريقايي و نيز دارا بودن جاذبه‌هاي طبيعي و بسيار ديدني موجود، اين قاره محل مناسبي براي سفر ايرانيان و جهانگردان ايراني است .

وي ، گفت : با توجه به اين كه بسياري از كشورهاي آفريقايي هم علاقه مند به ايران هستند ، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي به دنبال برنامه ريزي براي كار درازمدت در اين قاره است .

باقري تاكيد كرد: حضور هيات ايراني در كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا نيز مويد اين سياست است .

معاون وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران ، گفت : كشورمان با پيروزي انقلاب اسلامي توجه خاصي به كشورهاي آفريقايي پيدا كرد كه در رژيم گذشته اين توجه وجود نداشت و فقط تعداد اندكي سفارتخانه‌هاي آفريقايي در ايران حضور داشتند و بالعكس هم همينطور بود.

باقري ،افزود: اما با پيروزي انقلاب اسلامي و رويكرد جديد جمهوري اسلامي ايران به سياست خارجي ،افتتاح سفارتخانه‌هاي متعددي دردست اجرا و گشوده شد و همينطور نيز كشورهاي آفريقايي يكي پس از ديگري در كشورمان سفارتخامه هاي خود را افتتاح كردند.

وي ، اظهارداشت : آخرين مورد افتتاح سفارتخانه كشور كومور يا جزاير قمر در تهران است كه اين نام شايد براي رژيم گذشته بي‌معنا و دور از ذهن بود، اما براي جمهوري اسلامي ايران به لحاظ مردم مسلمان ، علاقه مند به امام و انقلاب و پيگيري به تحولات ايران و منطقه كه در اين كشور هستند ، از اهميت خاصي برخورداراست و سفير ما در منطقه‌اي از آفريقا در اين كشور فعاليت داشت و آنها نيز سفير خود را به تهران اعزام كردند.

باقري ، افزود: اين ديد مثبت طرفين به يكديگر و كار وسيعتر در زمينه هاي مختلف فرهنگي ،سياسي و اقتصادي ، بين‌المللي ، روزبه روز علاقه ما را به يكديگر بيشتر كرده است .

* امروز بيشترين حمايت از ايران توسط كشورهاي آفريقايي انجام مي‌گيرد معاون وزير امور خارجه كشورمان در ادامه يادآور شد،امروز در محافل بين المللي بيشترين حمايت از جمهوري اسلامي ايران در مورد قطعنامه‌هايي كه ديگران از جمله كشورهاي غربي عليه كشورمان تنظيم مي‌كنند، توسط كشورهاي آفريقايي انجام مي‌شود.

باقري تصريح كرد: برخي مواقع يك كشور كوچك ، ضعيف و شايد بتوان گفت فقير، اما به لحاظ باروهايي كه مردم و دولت اين گونه كشورها دارند،به رغم فشارهايي كه در مقابل آنها است در كنار ايران مي‌ايستد و به نفع ايران راي مي‌دهند.

وي ، گفت : جمهوري اسلامي ايران بارها در مقاطع مختلف شاهد آن بوده و هست .

ادامه دارد...
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن