تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813004586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مقامات ايران و كشورهاي آفريقايي برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: نشست مقامات ايران و كشورهاي آفريقايي برگزار مي شود
معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه ايران اعلام كرد: نشست مقامات ايران و كشورهاي آفريقايي در تهران برگزار مي شود .


به گزارش سرويس سياسي برنا، "محمدرضا باقري"، فرستاده ويژه رييس جمهوري كشورمان كه به عنوان ناظر در چهارمين كنفرانس توسعه بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا در ژاپن بسر مي برد، با بيان اينكه اينك درحال فراهم كردن زمينه برگزاري اين اجلاس هستيم گفت :در حاشيه اين نشست در مذاكره با مسوولان آفريقايي، اهداف و برنامه هاي ايران را در اين زمينه براي آنها تبيين مي كنيم و اميدوار هستيم ،درآينده نزديك ،اين نشست درتهران برگزار شود.
باقري با اشاره به اينكه : جمهوري اسلا مي ايران براي كشورهاي آفريقايي اهميت و ارزش خاص قائل است افزود: براين اساس در سطوح مختلف از جمله رييس جمهوري ، وزيرامور خارجه و نيز فرستادگان رييس جمهوري ،در نشست هاي بين المللي مرتبط با كشورهاي آفريقايي حضوري فعال داريم .
وي با اشااره به نشست مشترك سران ژاپن و كشورهاي آفريقايي در شهر بندري يوكوهاماي اين كشور و حضور ايران به عنوان عضو ناظر در اين نشست خاطرنشان كرد:اين حضور ، فرصتي براي ارتباط با سران و مقامات عاليرتبه اين كشورها محسوب مي شود.
معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: ايران و كشورهاي آفريقايي اكنون داراي همكاري هاي بسيار خوب در محافل بين المللي هستند و در زمينه هاي اقتصادي نيز در برخي كشورهاي اين قاره كارهاي جديدي از جمله صدور خدمات فني و مهندسي شروع شده كه قابل استمراراست.
باقري افزود:درصنعت خودروسازي دركشورآفريقايي سنگال كارخانه توليدسمند راه اندازي شده است كه در ماه آينده افتتاح مي شود.
وي افزود :با برخي كشورهاي ديگر آفريقايي از جمله سومالي نيز قرارداد 135 ميليون يورويي براي ساخت سد امضا كرديم و در تعمير و نگهداري هواپيما و بالگرد نيز با برخي كشورهاي آفريقايي همچون زيمباوه ،كارهاي خوبي انجام شده است.
باقري تصريح كرد: هرچند در ابتداي كار هستيم اما در زمينه هاي مختلف صنعتي و اقتصادي نيز كارها و برنامه هايي در دست اقدام داريم.
معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه ايران خاطر نشان كرد: قاره آفريقا، فقط بيماري، فقر،گرسنگي و جنگ نيست، بلكه داراي زيبايي هاي بسيار گسترده و وسيع نيز است ،وي افزود: با توجه به هزينه هاي ارزان سفر به كشورهاي آفريقايي و نيز دارا بودن جاذبه هاي طبيعي و بسيار ديدني موجود،اين قاره محل مناسبي براي سفر ايرانيان و جهانگردان ايراني است.
وي گفت : با توجه به اين كه بسياري از كشورهاي آفريقايي هم علاقه مند به ايران هستند، وزارت امور خارجه جمهوري اسلا مي درپي برنامه ريزي براي كار دراز مدت در اين قاره است.
باقري تاكيدكرد: حضور هيات ايراني در كنفرانس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا نيز مويد اين سياست است.
معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلا مي ايران همچنين گفت : كشورمان با پيروزي انقلاب اسلامي ، توجه خاصي به كشورهاي آفريقايي پيداكرد كه در رژيم گذشته، اين توجه وجود نداشت و فقط شمار اندكي سفارتخانه هاي آفريقايي در ايران حضور داشت،اما با پيروزي انقلاب اسلامي و رويكرد جديد جمهوري اسلا مي ايران به سياست خارجي ،افتتاح سفارتخانه هاي متعدد در دست اجرا و گشوده شد و كشورهاي آفريقايي نيز يكي پس از ديگري در كشورمان سفارتخانه هاي خود را افتتاح كردند.
محمد رضا باقري گفت: آخرين مورد افتتاح سفارتخانه كشور كومور يا جزاير قمر در تهران است كه اين نام شايد براي رژيم گذشته بي معنا و دور از ذهن بود،اما براي جمهوري اسلا مي ايران به لحاظ مردم مسلمان،علا قمند به امام و انقلاب و پيگيري تحولات ايران و منطقه در اين كشور،از اهميت خاصي برخوردار است.
باقري با اشاره به اينكه اين ديد مثبت طرفين به يكديگر ،علا قه دوطرف را به يكديگر بيشتركرده است و اكنون بيشترين حمايت از ايران توسط كشورهاي آفريقايي انجام مي گيرد،ازجمله آن حمايت آفريقاي جنوبي از كشورمان در موضوع هسته اي است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//222 - 222 - 45//www.BornaNews.ir
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن