تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد مك‌كللان از سياست‌هاي بوش


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انتقاد شديد مك‌كللان از سياست‌هاي بوش


آمريكاي‌شمالي- همشهري آنلاين:
اسكات مك كللان سخنگوي سابق كاخ سفيد در كتابي كه قرار است دوشنبه ۲ ژوئن انتشار يابد سياست‌هاي دولت آمريكا درباره جنگ عراق و مقابله با بحران ناشي از توفان كاترينا را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش سي ان ان، اسكات مك كللان در بخشي از كتاب ۳۴۱ صفحه‌اي خود تحت عنوان "چه اتفاقي افتاد" نوشته است كه جورج بوش و مشاورانش پيش از آغاز جنگ عراق، تبليغات را با حداعلاي صداقت كه عنصر لازمه براي كسب و نگهداري حمايت افكار عمومي است، اشتباه گرفته بوند. جورج بوش در اين زمينه از مشاوره ضعيفي به ويژه از سوي آناني كه در بخش امنيت ملي خدمت مي‌كردند بهره مي‌برد.

مك كللان در بخشي از كتاب خود همچنين سياست‌هاي دولت آمريكا در قبال توفان كاترينا را شديدا مورد انتقاد قرار داده و نوشته است: يكي از بدترين فجايع تارخ كشور ما ( آمريكا) بدل به يكي از بزرگترين فجايع دوره رياست جمهوري بوش شد. پاسخ مفتضحانه دولت فدرال به توفان كاترينا (اقدامات ناكافي جهت امداد رساني و مهار وقايع پس از وقوع توفان) بهترين تصويري است كه مي‌توان از دوره دوم رياست جمهوري بوش ارائه داد.

در اين كتاب كه روز سه شنبه ۲۷ مه به دست سي ان ان رسيد مك كللان همچنين بخشي را به جاسوس سابق سيا كه نامش افشا شد اختصاص داده است. مك كللان در اين باره نوشته است كه به خاطر بوش در قضيه افشاي نام والري پالمه توسط رسانه‌ها دروغ گفته است.

سخنگوي سابق كاخ سفيد به خاطر مي‌آورد كه در سال ۲۰۰۳ و در جريان كنفرانسي به خبرنگاران گفته بود:"كارل روو و لوييس اسكوتر ليبي مشاوران كاخ سفيد در افشاي نام والري پالمه مامور سيا دست نداشته‌اند.[افشاگري تازه عليه بوش و چني]

افشاي نام والري پالمه به دوره آغاز جنگ عراق مربوط مي شود.پس از آنكه نام والري پالمه، از ماموران سابق سيا، به نشريات درز كرد، بازرسان اف بي آي - پليس فدرال آمريكا - تحقيقات خود را براي شناسايي عامل يا عاملان اين اقدام آغاز كردند و ليبي نيز از جمله كساني بود كه مورد سئوال قرار گرفت.

اسكوتر ليبي مشاور ارشد ديك چني معاون رييس جمهوري آمريكا در ماه مارس ۲۰۰۷ به خاطر مخفي نگه داشتن هويت فردي كه نام والري پليم را افشا كرده بود مجرم شناخته شد و قاضي دادگاه در روز ۵ ژوئن مجازات او را تعيين كرد.[مشاور ارشد چني گناهكار شناخته شد]

جوزف ويلسون همسر خانم پليم كه زماني ديپلمات بود در آستانه جنگ عراق طي مقاله اي در نشريه نيويورك تايمز برخي ادعاهاي دولت بوش در مورد فعاليت هاي رژيم صدام حسين را زير سئوال برده بود.

اظهارات ويلسون به ادعاي كاخ سفيد در مورد تلاش صدام حسين براي ساخت جنگ‌افزارهاي اتمي و خريد اورانيوم از آفريقا مربوط مي شد. پس از انتشار اين مقاله، نام همسر ويلسون، كه مامور سيا بود، از سوي مقام هاي كاخ سفيد در مصاحبه هاي غيررسمي با خبرنگاران فاش شد و اين اتهام را در پي آورد كه كاخ سفيد در صدد انتقام جويي از اين ديپلمات سابق برآمده است.

كاخ سفيد درباره مطالب مندرج در كتاب مك كللان واكنش نشان نداده و دانا پرينو سخنگوي بوش گفته است ما هنوز كتاب را نديده‌ايم كه بخواهيم درباره آن اظهارنظر كنيم.

فرانسس تاوزند مشاور سابق امنيت ملي دولت بوش اما گفته است كه مشاوران رييس جمهوري بايد هنگامي كه درباره سياست‌ها نگراني دارند آن را مطرح كنند. تاوزند كه اكنون با شبكه خبري سي ان ان همكاري مي‌كند، افزود: تا آنجايي كه به خاطر مي‌آورم اسكات پيشتر (در زمان تصدي مقام سخنگوي كاخ سفيد) هيچگونه نگراني نسبت به مسائلي كه در كتابش به آن‌ها‌ اشاره كرده، ابراز نكرده بود.به نظر من اين اقدام مك كللان غير حرفه‌اي بوده است.

كارل روو كه نام وي در ارتباط با قضيه افشاي نام والري پالمه مطرح شده بود و خود از افراد مورد اتهام در آن پرونده بود و اكنون نيز با شبكه خبري فاكس نيوز همكاري مي‌كند، در سخناني كه از طريق شبكه مذكور پخش شد، گفت:پس از مطالعه بخش‌هايي از اين كتاب به نظرم رسيد كه مطالب اين كتاب شبيه مطالب مندرج در وبلاگ يك بلاگر چپگرا است و نه مطالب نوشته شده توسط اسكات مك كللان.

اسكات مك كللان در گفت وگوي كوتاهي كه با سي ان ان انجام داد تصريح كرد كه از صحت مطالب مندرج در كتابش كاملا مطمئن است و از آن دفاع خواهد كرد.

اسكات مك كللان در زماني كه بوش فرماندار تگزاس بود، به عنوان سخنگوي وي انجام وظيفه مي‌كرد. او سپس در مقام رئيس بخش مطبوعاتي كاخ سفيد در سال ۲۰۰۳ جايگزين اري فلشر شد. مك كللان در آوريل سال ۲۰۰۶ و در حالي كه بوش در كنارش قرار داشت در يك كنفرانس مطبوعاتي استعفاي خود را اعلام كرد.

تاريخ درج: 8 خرداد 1387 ساعت 14:14 تاريخ تاييد: 8 خرداد 1387 ساعت 18:19 تاريخ به روز رساني: 8 خرداد 1387 ساعت 20:30
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن