تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820962721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش سراسري «نوآوري در زبان‌آموزي قرآن» برگزار ‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش سراسري «نوآوري در زبان‌آموزي قرآن» برگزار ‌شد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: همايش سراسري نوآوري در زبان‌آموزي قرآن توسط موسسه زبان‌آموزي قرآن «بشارت»، امروز هشتم خردادماه از ساعت 16 تا 19 در مجموعه فرهنگي ورشو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، موسسه زبان‌آموزي قرآن «بشارت» با همكاري شركت «دژكام فناوري» و مشاركت شهرداري منطقه شش تهران اين همايش را با هدف قدرداني از تلاشگران اشاعه فرهنگ قرآني همچنين افتتاح رسمي وب‌سايت اينترنتي و فعاليت‌هاي الكترونيكي موسسه بشارت برگزار كرد.

در ابتداي اين همايش «گودرزي» قاري قرآن آياتي از سوره نساء را تلاوت و سپس «محمدحسن رزاق» بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت طي سخناني اظهار كرد: ضعف در ترويج و تحقق اهداف قرآني در كشور ما به آموزش قرآن مربوط مي‌شود.

وي تصريح كرد: اولين گام در رسيدن به اهداف عالي قرآني در كشور تربيت معلمان قرآني است و ما اميدواريم بتوانيم مربياني نمونه و جامعه‌اي الگو در زمينه فعاليت‌هاي قرآني به جهان معرفي كنيم و قدمي كوچك براي رسيدن افراد جامعه به فهم زبان قرآن مانند زبان مادري برداريم.

بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت تأكيد كرد: ما در آموزش قرآن سه هدف اصلي را دنبال مي‌كنيم و آن ابتدا شناخت خداوند سپس شناخت بندگان خدا و در نهايت ارتباط با مردم است كه همگي در قرآن مبين به تفصيل آمده است.

رزاق در پايان يادآور شد: هر كس در مسير قرآن قرار گيرد در واقع به وسيله خداوند تربيت مي‌شود و در غير اين‌صورت سعادت و خوشبختي بشر به خطر خواهد افتاد بنابراين مسئولان ما بايد درصدد فراهم آوردن بستري براي تربيت نيروهاي متخصص در زمينه آموزش قرآن و ترويج فرهنگ قرآني باشند.

در ادامه اين همايش «ابوالفضل بهرام‌پور» مفسر قرآن كريم و نويسنده كتاب تفسير 30 جزئي «نسيم حيات» در اين همايش گفت: راه‌يابي قرآن در جان آدمي آتش مي‌افكند و سبب تحولات روحي و معنوي عظيمي در انسان خواهد شد.

وي با اشاره به آيه «الم‌يعلم‌بان‌الله‌يري» تصريح كرد: آيا آدمي نمي‌داند كه خداوند مسلما به او مي‌نگرد و اگر همه ما خود را در محضر خداوند احساس كنيم كوچك‌ترين گناهي انجام نخواهيم داد و اين جز با فهم آيات الهي ميسر نمي‌شود.

نويسنده كتاب تفسير 30 جزئي «نسيم حيات» تاكيد كرد: رفتار افراد در صورتي كه خود را در مقابل دوربين مخفي مي‌يابند تغيير مي‌كند اما همه ما از حضور و در منظر خدا بودن غفلت داريم، پيامبران و معصومان الهي از ترك اولي به شدت رنج مي‌بردند و اين تنها به دليل يقين آنان از حضور خداوند بوده است.

بهرام‌پور در پايان خطاب به معلمان و مربيان حاضر در همايش يادآور شد: اگر فكر مي‌كنيد كلام شما اثري دارد از خداوند به دليل قرار دادن شما در عرصه فعاليت‌هاي قرآني و هم‌پيشگي با پيغمبر اسلام ممنون و سپاسگذار باشيد و از خداوند متعال بخواهيم ما را از راويان قرآن قرار دهد، معرفت‌پذيري قرآني مرحمت كند و نفوذ كلام و تاثير نفس براي قرآن‌آموزي بندگانش عنايت فرمايد.

بنابر اين‌گزارش، اين همايش با طرح سئوالي قرآني مسابقه‌اي به صورت پيامك و سراسري ادامه پيدا كرد و همزمان به صورت بلوتوث احاديث و تصاويري براي حضار در همايش سراسري «نوآوري در زبان‌آموزي قرآن» ارسال شد.

در ادامه «درخشان» مسئول سايت اينترنتي موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت در اين همايش اطلاعات جامعي درباره سايت موسسه بشارت ارائه كرد و افزود: شركت دژكام فن‌آوري يكي از توليد كنندگان نرم‌افزارهاي اتوماسيون مالي و اداري در ايران است و با بهره‌گيري از نيروهاي جوان، محقق و كارآمد توانسته قدم‌هاي بزرگي در زمينه توليد نرم افزارهاي چندرسانه‌اي بردارد.

وي اظهار كرد: از جمله فعاليت‌هاي اين شركت و دستاوردهاي سايت بشارت مي‌توان به سيستم جامع استاندارد و آزمون، سيستم مكانيزه آزمون مدارس و آموزشگاه‌ها، نرم‌افزار برنامه‌ريزي فعاليت پرسنل، نرم‌افزار بيمه‌گري بيمارستان‌ها و مراكز درماني اشاره كرد.

درخشان در پايان يادآور شد: يكي از اولين قدم‌ها براي ورود به دنياي تجارت الكترونيكي ايجاد يك پايگاه اينترنتي (وب سايت) است و سايت بشارت در حقيقت تصوير تجارت شما در دنياي الكترونيكي است و به سيستم مديريت محتواي وب (CMS)، سيستم مديريت فروشگاه اينترنتي و نرم‌افزار آزمون اينترنتي (به زودي...) اشاره كرد.

سپس «محرابي» يكي از مربيان اين طرح قرآني گزارش جامعي همراه با آمار از عملكرد موسسه زبان‌آموزي بشارت ارائه كرد و «صديق» كارشناس كميته نظارت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني در جمع مربيان طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت حضور در عرصه فعاليت‌هاي قرآني را تنها به اذن خداوند و ائمه معصومين(ع) دانست و اظهار كرد: ورود به حوزه معارف دين و به ويژه ثقل اكبر كه قرآن است توفيق بسيار بزرگي است.

وي تصريح كرد: حضرت امام خميني (ره) مي‌فرمودند: «دشمن در كفر و فساد خود منسجم است» و ما در حق خودمان متفرق هستيم و بنا به گفته اين بزرگوار براي احقاق حقوق قرآني در كشور اسلامي بايد تمامي فعاليت‌هايمان را به صورت تشكيلاتي و منسجم انجام دهيم.

وي در پايان يادآور شد: از علائم تشكيلاتي شدن موسسه زبانآموزي قرآن بشارت افتتاح سايت اينترنتي است و همه ما بايد اول همت كنيم و با نيت مخلص و علم و توانمندي كه با شناخت منابع و دانستن ادبيات ارتباط ميسر مي‌شود در راه ترويج فرهنگ قرآني در ايران قدم برداريم.

در پايان اين همايش نيز از 15 مربي برگزيده طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت با لوح تقدير و جوايزي در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين «راشد»، «محمدحسن رزاق» بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت و «صديق» كارشناس كميته نظارت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان، مدرسان و مربيان خانم و آقاي تمامي شعبات طرح بشارت تجليل شد.

مربيان برگزيده زن شعبات موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت كه در اين همايش معرفي شدند خانم‌ها؛ «حبيبي»، «مهرانگيز لك‌قمي»، «حقيري»، «خراساني»، «خرازاني»، «قره‌ياضي»، «مشحون»، «المطهري» و «محمدي» بودند.

همچنين از استادان برگزيده مي‌توان به «عزيزي»، «ايمان‌زاده»، «جعفري»، «سعيده صباحي»، «شعبان»، «موسوي»، «عودسيمين»، «مريم احمدي»، «محبي‌زاده»، «نيكنام»، «يگاني»، «نعمت‌پور»، «جمشيدي»، «مهناز خادم»، «ماهوري»، «گوهر محمدي»، «سعادت عزيززاده مقدم»، «غنچه ارجمند»، «آقابابايي» و «آرامون»، اشاره كرد.

يادآوري مي‌شود، همايش سراسري نوآوري در زبان‌آموزي قرآن در مجموعه فرهنگي ورشو واقع در خيابان كريم‌خان، خيابان استاد نجات‌الهي، تقاطع ورشو ساعتي پيش پايان يافت.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن