تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815352892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت:اولين گام براي تحقق اهداف قرآني، اصلاح سيستم آموزش قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت:اولين گام براي تحقق اهداف قرآني، اصلاح سيستم آموزش قرآن است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: نافرجامي در تحقق اهداف قرآني و ضعف در ترويج فرهنگ قرآني تنها به دليل ضعف در سيستم آموزش كشور در زمينه قرآن است.
محمدحسن رزاق» بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت هشتم خرداد ماه در همايش سراسري «نوآوري در زبان‌آموزي قرآن» در مجموعه فرهنگي ورشو با بيان اين مطلب اظهار كرد: اولين گام در رسيدن به اهداف عالي قرآني در كشور تربيت معلمان قرآني است و تصحيح سيستم آموزشي قرآن است.

وي تصريح كرد: ما اميدواريم بتوانيم مربياني نمونه و جامعه‌اي الگو در زمينه فعاليت‌هاي قرآني به جهان معرفي كنيم و قدمي كوچك براي رسيدن افراد جامعه به فهم زبان قرآن براحتي درك زبان مادري براي افراد جامعه برداريم.

رزاق عنوان كرد: خداوند در آيه سوم سوره يوسف مي‌فرمايد «ما قرآن را به زبان عربي نازل كرديم شايد شما در آن انديشه كنيد» ما مي‌خواهيم با ديدگاني متفاوت به آموزش قرآن بنگريم چرا كه فهم و درك كلام خداوند در آيات الهي تفكرات صحيحي براي ما به ارمغان خواهد آورد.

وي در ادامه، عمل به قرآن را تنها در گرو فهم آيات معرفي كرد و افزود: آموزش زبان‌آموزي قرآن يعني انس با قرآن و حضور قرآن در تفكر و انديشه بشري، خداوند مي‌فرمايد كساني موفقند كه در امور زندگي خود رضايت خداوند را در نظر داشته باشند.

مدير مسئول موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت تاكيد كرد: آموزش زبان قرآن، به انسان‌ها حياتي دوباره مي‌بخشد و آنان را در مسير زندگي بهتر قرار مي‌دهد همچنين طرح بشارت از قدرت و توانايي‌هاي مختلفي چون بالا بردن توانايي شنيدن و فهم آيات با شنيدن آن در راستاي درك بهتر كلام الهي در قرآن بهره‌ مي‌گيرد.

بنيانگذار طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت تاكيد كرد: ما در آموزش قرآن سه هدف اصلي را دنبال مي‌كنيم؛ ابتدا شناخت خداوند سپس شناخت بندگان خدا و در نهايت ارتباط با مردم است كه همگي در قرآن مبين به تفصيل آمده است.

وي در ادامه افزود: يك سوم قرآن به شناخت خداوند كه اولين اصل است مي‌پردازد و دو سوم ديگر مربوط به شناخت بندگان است و خداوند بسيار زيبا انسان‌ها را به خود مي‌شناساند و هدف از خلقت انسان خاكي را راه‌يابي به ملكوت اعلي معرفي مي‌كند و در نهايت خداوند در قرآن چه خوب بندگانش را تربيت مي‌كند.

رزاق تاكيد كرد: هر كس در مسير قرآن قرار گيرد در واقع به وسيله خداوند تربيت مي‌شود و در غير اين‌صورت سعادت و خوشبختي بشر به خطر خواهد افتاد بنابراين مسئولان ما بايد درصدد فراهم آوردن بستري براي تربيت نيروهاي متخصص در زمينه آموزش قرآن و ترويج فرهنگ قرآني باشند.

مدير مسئول موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت تصريح كرد: هر كس قرآن را درك كند گويي تمامي كتاب‌هاي عالم را خوانده است و هيچ معجزه‌اي بالاتر از تصحيح فكر درست انسان توسط قرآن و قرار دادن آن در مسير خوب زيستن نيست.

رزاق در پايان يادآور شد: موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت موفق به تربيت بيش از هزار مربي قرآن در سطح تهران شده است و بيش از 200 شعبه فعال در كشور دارد همچنين درصدد ايجاد نوآوري در ترويج فرهنگ قرآني است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن