تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812861004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه تئاتر قدرت خود را از هنرمندان تئاتر مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: خانه تئاتر قدرت خود را از هنرمندان تئاتر مي‌گيرد
مريم كاظمي دوري خانه تئاتر را از اهداف آرماني اوليه يك واقعيت مي‌داند، اما در عين حال معتقد است خانه تئاتر قدرت پيدا نمي‌كند مگر اينكه هنرمندان تئاتر به آن قدرت بدهند.
مريم كاظمي دوري خانه تئاتر را از اهداف آرماني اوليه يك واقعيت مي‌داند، اما در عين حال معتقد است خانه تئاتر قدرت پيدا نمي‌كند مگر اينكه هنرمندان تئاتر به آن قدرت بدهند.
اين كارگردان و بازيگر تئاتر درباره عملكرد خانه تئاتر گفت: به نظر من نفس وجود خانه تئاتر داراي اهميت است زيرا به تفكرات ما شكل و به اهدافمان راهكار نشان مي‌دهد. خانه تئاتر را نبايد جدا از اتفاقي كه در تئاتر رخ مي‌دهد سنجيد.
كاظمي در ادامه افزود: ما كارگردانان تئاتر طي سال‌هاي كاري خود آسيب‌هايي را كه در تئاتر وجود دارد مي‌شناسيم كه چگونه به وجود مي‌آيند تا كار ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. اين آسيب‌ها خانه تئاتر را نيز تهديد مي‌كند، زيرا خانه تئاتر جدا از هنرمندان و تئاتر نيست.
وي در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: اينكه ما در ابتدا با اهدافي آرماني كار خانه تئاتر را شروع كرديم ولي به مرور زمان كمتر به آنها رسيديم يك واقعيت است. اما اين را نبايد فراموش كنيم كه خانه تئاتر قدرت پيدا نمي‌كند مگر اينكه هنرمندان تئاتر به آن قدرت بدهند.
عضو پيوسته انجمن كارگردانان و بازيگران خانه تئاتر گفت: ما مي‌توانيم با كمك از خانه تئاتر براي آن خط مشي تعيين كنيم و در مقابل خواستار حمايت خانه تئاتر از هنرمندان باشيم. ما مي‌خواهيم خانه تئاتر در برابر مشكلات از ما حمايت كند و وقتي اين كار را نكنيم خانه تئاتر مشغول كارهايي مثل توزيع بن مي‌شود. ما بايد درگيري شغلي و شخصيت كاري خود را حفظ كنيم.
كاظمي اظهار داشت: وقتي هنرمندان از فعاليت خانه تئاتر گله مي‌كنند بايد اين را در نظر بگيرند كه فعاليت خود ما هنرمندان تئاتر مسبب اين امر است. ما در درجه اول بايد به ماندگاري خانه تئاتر كمك كنيم و بعد راههاي قدرت بخشيدن به آن را بيابيم. نبايد مدام انتقاد كنيم زيرا خانه تئاتر از خود ماست.
من با تضعيف خانه تئاتر مخالفم، ولي در عين حال نقدهايي نيز به آن دارم. عضو وابسته نمايشگران عروسكي خانه تئاتر درباره انتخابات هيئت مديره خانه تئاتر گفت: به نظر من در هيئت مديره بايد از هر انجمن يك نماينده باشد. البته تعداد انجمن‌ها از تعداد اعضاء هيئت مديره بيشتر است و برخي انجمن‌ها بايد با هم ائتلاف كنند. در انتخابات افراد بدون شناخت كافي رأي مي‌دهند. بايد در معرفي نامزدهاي هيئت مديره خانه تئاتر هوشيارانه برخورد كرد.
وي ادامه داد: درست است كه بازيگران شناخته‌شده‌تر هستند، ولي بايد ديد آيا توانايي كار صنفي دارند يا نه. كار صنفي نياز به ايستادگي و شجاعت دارد. خانه تئاتر نبايد اسير سياست‌هاي معروفگرايي شود، بلكه بايد با همه افراد و اعضا به صورت مساوي برخورد كند. زيرا همه هنرمندان در شرايط صنفي با هم برابرند.
كاظمي در پايان سخنان خود گفت: اداره كل هنرهاي نمايشي هم بايد خانه تئاتر را به رسميت بشناسد. همه بايد دست در دست هم دهيم و خانه تئاتر را حفظ كنيم. خانه تئاتر نيز بايد در انتخابات خود محدوديتي را براي انجمن بازيگران ايجاد كند تا سهم همه انجمن‌ها محفوظ باشد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن