تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت عنوان كرد:تخصيص 100 درصد اعتبارات دانشجويي / ممنوعيت برگزاري اردوي مختلط دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير بهداشت عنوان كرد:تخصيص 100 درصد اعتبارات دانشجويي / ممنوعيت برگزاري اردوي مختلط دانشجويي
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با توجه به اينكه حدود 80 درصد اعتبارات مصوب در بخشهاي مختلف تخصيص مي يابد وزارت بهداشت در بخش امور دانشجويي و فرهنگي 100 درصد اعتبارات را تخصيص مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر كامران باقري لنكراني امروز در نشست معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در محل معاونت دانشجويي وزارت بهداشت افزود: سرانه فرهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي با توجه به دانشگاه مربوطه متغير است كه اين سرانه در بخشهاي آموزشي نيز به همين شكل است. در حال حاضر سالانه براي تربيت دانشجوي پزشكي اعتباري از 3 ميليون تا 10 ميليون تومان متغير است.

وي گفت: فعاليت هاي فرهنگي دانشگاهها نبايد تعداد كمي از دانشجويان را درگير كند بلكه بايد از ظرفيت هاي ورزش، نمازجماعت، حضور دانشجو در خوابگاه، ايجاد كميته هاي دانشجويي در مراكز مطالعات و طرح استاد مشاور به عنوان ظرفيت هاي درگير كردن بيشتر دانشجويان در فعاليتهاي فرهنگي دانشگاهها استفاده كنيم.

وزير بهداشت افزود: دانشگاههاي علوم پزشكي در فعاليتهاي فرهنگي اختيارات تام دارند اما محدوديت هاي اين اختيارات نيز مشخص است.

وي تأكيد كرد: با برگزاري اردوي مختلط مخالف هستيم و هر دانشگاهي به اين امر مبادرت كند با آن برخورد مي شود. اين موضوع شامل حضور تشكلهاي غير قانوني نيز است و در صورت اثبات اين مسئله در هر دانشگاهي با آنها برخورد مي شود.

لنكراني بر مشاركت هرچه بيشتر دانشجويان در فعاليتهاي فرهنگي تأكيد و خاطرنشان كرد: دانشجويي كه مي خواهد نشريه دانشجويي داشته باشد در اولين برخورد با نظام ديوان سالار مرعوب مي شود و معاونتهاي دانشجويي بايد براي رفع اين مسئله اقدام كنند و موجبات هدر رفتن سرمايه اجتماعي را فراهم نكنند.

وي پوشش خوابگاهي علوم پزشكي را 65 درصد عنوان كرد و اضافه كرد: اين پوشش خوابگاهي 10 درصد بيش از وزارت علوم است و در خيلي از دانشگاهها، پشت نوبتي خوابگاهي وجود ندارد.

وزير بهداشت از پيشنهاد شوراي فرهنگي در دانشگاههاي علوم پزشكي، رتبه هاي دانشگاهها بر اساس فعاليت معاونت دانشجويي و شبكه اي كردن فعاليت هاي حوزه امور دانشجويي و فرهنگي و رفاهي استقبال كرد و گفت: اگر دانشگاهها نيازي به تغيير در ساختار دارند آن را به وزارت بهداشت اعلام كنند.

وي با اشاره به احياي معاونت دانشجويي و فرهنگي در وزارت بهداشت و آغاز سال تحصيلي جديد به برنامه هاي مورد نظر وزارت بهداشت، شناخت موقعيت معاونت دانشجويي را ضروري خواند و گفت: معاونت دانشجويي دانشگاه بايد با پيش از انقلاب و يك نظام سكولار متفاوت باشد. معاونت دانشجويي در نظام جمهوري اسلامي ايران بايد پيشينه و اهداف انقلاب را مد نظر قرار دهد. دانشگاه از ابتدا در كشور ما بر پايه غير ديني شكل گرفته است اما دانشجويان مومن و انقلابي نيز در همين دانشگاه توانستند يكي از پرچمداران انقلاب باشند.

لنكراني بر لزوم توجه به كارهاي فرهنگي و جهت گيري لازم در كارهاي فرهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي تأكيد و خاطرنشان كرد: افق ديد و چشم انداز و نقطه آرماني بايد مشخص باشد و به بيراهه نرويم. در كارهاي دانشجويي گاهي دچار افراط و تفريط مي شويم كه بايد توجه داشته باشيم كه هرگاه يك نارضايتي وجود داشته به دليل بي توجهي بوده است. گاهي يك بودجه مي آيد و سطح توقعاتي را در امور دانشجويي و رفاهي تعريف مي كنيم كه پس از آن امكان دارد كه اين موضوع ادامه پيدا نكند اين حركت سينوسي آثار بدتري از تعريف يك كف دارد كه راهبردي لازم در اين زمينه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي تأكيد كرد: فعاليت هاي رفاهي بايد مورد توجه باشد اما در اين ميان وظيفه اصلي ما تربيت دانشجوياني است كه بتوانند از عهده انجام وظيفه آينده خود بربيايند و شكننده نباشند. دانشگاهها و معاونت دانشجويي مسئوليت كليه دانشجويان را برعهده دارد تنها نبايد به دانشجويان فعال بپردازيم. برنامه هاي ويژه بايد براي همه دانشجويان اجرا شود و در اين ميان نبايد يك عده افراد احساساتي تربيت كنيم بلكه افراد حوزه هاي فرهنگي بايد با ديد عميق ديني و فرهنگي تربيت شوند.

وزير بهداشت افزود: هوشياري سياسي دانشجويان نيز نسبت به گذشته افزايش يافته است اما نكته شكننده اي كه وجود دارد اين است كه نسل جوان با يك كليت فرهنگي در نظام استكباري مواجه هستند و اگر اين كليت را نشناسيم ما را به وابستگي مي كشاند.

وي با اشاره به گزارش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها و نظرخواهي در زمينه نماز از دانشجويان، گفت: از نكات ارزنده آن مي توان ازافزايش گرايش به نماز و نمازخواني در ميان دانشجويان اشاره كرد. بر اساس اين گزارش نسبت به گذشته رشد داشته و 86 درصد دانشجويان نمازخوان هستند و 70 درصد دانشجويان نيز روزه داري را در نظر داشته اند.

لنكراني گفت: وظيفه دانشگاه پروراندن استعدادهاي دانشجويان است و اگر در اين ميان برخي به موضوع عرفان هاي كاذب مي پردازند به اين دليل است كه دانشجويان به معنويت احساس نياز مي كنند و اين جهت گيري را بايد در ايجاد محيط سالم براي تربيت دانشجويان فراهم كنيم.

وي با اشاره به تخصيص اعتبار در زمينه دانشجويي يادآور شد: وزارت بهداشت بيش از اعتبار مصوب در اين زمينه هزينه كرده است و برخي از دانشگاهها در اين بخش از درآمدهاي اختصاصي خود در اين بخش هزينه كرده اند اما دانشگاهها بايد متوجه باشند كه مي توانستند با اين ميزان اعتبارات كارهاي بيشتر و مفيدتري به انجام برسانند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن