تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804905924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد يا اجتهاد در انديشه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلاميقائم‌مقام جمعيت ايثارگران: مخدوش‌ كردن افكار امام(ره)، آسيب جدي به نظام وارد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نقد يا اجتهاد در انديشه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلاميقائم‌مقام جمعيت ايثارگران: مخدوش‌ كردن افكار امام(ره)، آسيب جدي به نظام وارد مي‌كند
گروه سياسي: ما بايد افكار و اندبشه‌هاي امام(ره) را به عنوان يك مبنا قبول داشته باشيم و بر اساس اين مبنا حركت كنيم و از واردكردن خدشه به افكار امام جداً خودداري كنيم كه خدشه‌واردكردن به افكار امام آسيب جدي به ما و نظام وارد خواهد كرد.
لطف‌الله فروزنده، قائم‌مقام جمعيت ايثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به اينكه در ايام ارتحال بنيانگذار انقلاب به سر مي‌بريم، درستي قرائت‌هاي مختلف از انديشه‌هاي امام را مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.

وي در اين خصوص انديشه‌هاي امام را به دو دسته تقسيم كرد و اظهار داشت: برخي از نظريات و ديدگاه‌هاي امام، اصول و محكماتي است كه نمي‌توان برداشتي از آن داشت چرا كه مشخص، روشن، معلوم و غيرقابل تفسير است.

فروزنده از جمله اين نظريات به تأكيد حضرت امام بر حذف نظام سلطه اشاره كرد و بيان داشت: بحث نامبرده شده و نيز بحث رسيدگي به محرومين و برقراري عدالت از محورهايي است كه در انديشه امام قابل تفسير نيست و بايد روي آن كار و اجرا كرد.

اين فعال سياسي در ادامه متذكر شد: برخي از مفاهيم هستند كه مصاديقش در زمان‌هاي مختلف متفاوت است و بهترين مفسران آن اشخاصي چون ولايت‌فقيه هستند؛ امروز حضور رهبر معظم انقلاب، تداوم‌دهنده انديشه‌هاي امام است و اگر قرار باشد قرائتي هم از انديشه‌ها و نظريات امام صورت گيرد قرائت صحيح و درستي است كه ولي‌فقيه ارائه مي‌كنند.

قائم‌مقام جمعيت ايثارگران در پاسخ به بيانات چندي پيش نوه حضرت امام، حاج حسن خميني، مبني بر اينكه امام يك مكتب است و بايد در مكتب ايشان اجتهاد كرد، يادآور شد: امام با الهام از قرآن و سيره نبي مكرم اسلام(ص) و ائمه‌اطهار(ع) به عنوان يك فقيه آگاه به زمان و مدير و مدبر، مكتبي را ايجاد كرد كه نتيجه آن شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي است.

وي در ادامه با اشاره به بحث نقد انديشه‌هاي امام كه از سوي يكي از سياست‌مداران مطرح شده است، توضيح داد: ما بايد افكار و اندبشه‌هاي امام(ره) را به عنوان يك مبنا قبول داشته باشيم و بر اساس اين مبنا حركت كنيم و از واردكردن خدشه به افكار امام جداً خودداري كنيم كه خدشه‌واردكردن به افكار امام آسيب جدي به ما و نظام وارد خواهد كرد.

اين فعال سياسي گفت: امام شخصيتي بود كه در زمان خود، از هر كسي به مفاهيم ديني مسلط‌تر بود؛ وي ايده‌پردازي مي‌كرد و در ساليان متمادي با كار و تلاش شبانه‌روزي توانسته بود اين ايده و مدل را طراحي و ارائه كند و اگر قرار است كسي در اين زمينه نظريه‌پردازي هم بكند بايد صلاحيت لازم را داشته باشد و با افكار و ديدگاه‌هاي ايشان آشنا باشد.

فروزنده، شخصيت‌هايي چون مقام معظم رهبري و امثال ايشان را داراي اين صلاحيت دانست كه افكار امام را تدوين و بيان كنند و اگر منظور از سخنان برخي از سياسيون كه بر اين اعتقاد هستند كه افكار امام را بايد نقد كرد، تبيين‌كردن سخنان ايشان است، مشكلي نيست چرا كه كار امام برگرفته از احكام الهي است و احكام الهي داراي يك جامعيت كامل و راه درمان بشريت است.

قائم‌مقام جمعيت ايثارگران نظريات حضرت امام در عرصه خارجي را مورد ارزيابي قرار داد و تصريح كرد: سياست امام، يك سياست ارزشي بود؛ امام شديداً ضد نظام سلطه و مدافع حقوق مستضعفان و ملت‌هاي مسلمان و مظلوم بودند، ايشان مبارزه و مقابله با آمريكا و نظام سلطه و نيز استقلال كشورها و احياي هويت ملت‌هاي مسلمان و دفاع از مظلومين در سراسر جهان را يك اصل مي‌دانستند.

اين فعال سياسي معتقد است در دولت آقاي احمدي‌نژاد اين ارزش‌ها نسبت به دولت قبلي بيشتر احيا شده و ما در سطح جهان بيشتر توانسته‌ايم به سمت خط و منش حضرت امام حركت كنيم.

وي در ادامه افزود: با تأكيدات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي فعالي كه آقاي دكتر احمدي‌نژاد در صحنه سياسي داشتند، امروز افكار و اهداف امام در سطح جهان تبلور بيشتري يافته و ملت‌هاي مسلمان بيشتر از آن پيروي مي‌كنند.

قائم‌مقام جمعيت ايثارگران نتيجه افكار امام در عرصه جهاني را برشمرد و اظهار كرد: حضور پرقدرت حزب‌الله لبنان در صحنه مقابله با زورگويان، نمونه ‌تبلور افكار امام در عرصه بين‌المللي است و بيانگر آن است كه اين الگو و مدل مي‌تواند راه نجات كشورها باشد.

فروزنده ياد و خاطره امام را گرامي داشت و تأكيد كرد: امام يك مكتب و حقيقت هميشه زنده است و همه افراد بايد از اين مكتب خصوصاً در حوزه مديريتي كشور كه فرمان اين سياست‌ها را دنبال مي‌كند بهره‌برداري كنند.

اين فعال سياسي در پايان متذكر شد: بزرگان و اهل فن ما بايد مديريت امام را مورد بررسي قرار دهند تا اين سبك مديريت مدلي شود براي همه مردم.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 420]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن