تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عطار:برگشت سرمايه هتلداري در ايران دو برابر ميانگين زماني دنياست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عطار:برگشت سرمايه هتلداري در ايران دو برابر ميانگين زماني دنياست
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس جامعه هتلداران ايران گفت: برگشت سرمايه گذاري هتلداري در ايران تا 40 سال به طول مي انجامد كه اين زمان دو برابر ميانگين جهاني است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، جعفر عطار صبح امروز در حاشيه افتتاح اولين نمايشگاه هتلداري و خدمات سفر در محل نمايشگاه بين المللي مشهد در جمع خبرنگاران افزود: به طور معمول در همه كشورها بازگشت سرمايه در بخش هتلداري 20 سال به طول مي انجامد كه اين روند در ايران در بازه زماني 40 ساله محقق مي شود كه زمان آن نسبت به ميانگين جهاني دو برابر بيشتر است.

وي گراني مصالح و مشكلات ساخت و ساز و پروانه را از مهمترين دلايل اين تاخير دانست و تاكيد كرد: نبود كارت اعتباري بين المللي از مشكلات عمده گردشگران خارجي است كه در سفر به ايران با آن مواجه هستند و علاوه برآن تبليغات منفي عليه كشور و عدم فروش بليط و رزرو هتلها از طريق اينترنت نيز باعث كندي توسعه هتلداري در كشورمان شده است.

عطار با اشاره به اولين نمايشگاه خدمات بخش گردشگري اظهار داشت: در اين نمايشگاه پيشرفته ترين تكنولوژي هاي مورد استفاده در آشپزخانه ها و هتلها نمايش داده شده كه اين دو بخش جزء لاينفك هاي صنعت گردشگري به شمار مي رود و آموزش آنها براي ارائه بهترين تكنيكهاي خدماتي ضروري است.

رئيس جامعه هتلداران ايران با تشويق بخش خصوصي به تلاش بيشتر خاطرنشان كرد: مشهد 55 درصد ظرفيت مكانهاي اقامتي در كشور را به خود اختصاص داده كه در اين زمينه رتبه نخست كشور را داراست و در چنين شرايطي بخش خصوصي بايد در ارائه خدمات به مسافران پيشگام شود.

وي با اشاره به نقش رسانه ها تصريح كرد: متاسفانه در كشور ما آداب مسافرت از طريق رسانه تلويزيون كمتر آموزش داده مي شود.

عطار در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص واگذاري هتلهاي دولتي به بخش خصوص گفت: تا به حال حتي يك واگذاري صورت نگرفته اما براي هتل لاله قيمت 42 ميليارد تومان پيشنهاد شده است اما تا بروكراسي اداري و شفاف سازي صورت نگيرد، هيچ واگذاري انجام نمي پذيرد.

وي همچنين در پاسخ به سئوالي ديگر در همين راستا گفت: تا به حال يك زائر سراي دولتي واگذار نشده است و در مشهد 177 زائر سراي تابلو دار و 100 زائر سراي بدون تابلو وجود دارد كه در مجموع 50 درصد ظرفيت اشتغال هتلها را به خودشان اختصاص داده اند.

عطار با اشاره به موفقيت هتلداران در كشور بيان داشت: در بخش خدمات و مديريت هتل مسئله مهم اين است كه هتلي موفقتر است كه مالك هتل مدير هتل نباشد.

وي يادآور شد: نظارت بر كار هتلها هم بايد توسط بخش دولتي و هم توسط بخش خصوصي انجام شود و اين براي ارتقاء كيفيت در ارائه خدمات مفيد تر است.

نخستين نمايشگاه خدمات گردشگري و آشپزخانه صنعتي تا 10 خرداد در محل دائمي نمايشگاه بين المللي پذيراي عموم علاقه مندان است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن