تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814690115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس بررسي آثار مغناطيسي بر بافت‌هاي زنده آغاز به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كنفرانس بررسي آثار مغناطيسي بر بافت‌هاي زنده آغاز به كار كرد
خبرگزاري فارس: اولين كنفرانس بررسي آثار ميدان‌هاي مغناطيسي بر بافت‌هاي زنده و تجهيزات الكتريكي و اكترونيكي صبح امروز در دانشگاه اميركبير آغاز به كار كرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس حسين صادقي، استاد مهندسي برق دانشگاه اميركبير در مراسم افتتاحيه اين كنفرانس گفت: با بكارگيري روزافزون تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي در زندگي بشر، بررسي آثار سوء ميدان‌هاي الكترومغناطيسي ناشي از آن‌ها از اهميت بسزايي برخوردار است. اين آثار را مي‌توان از دو جنبه بيولوژيكي و سازگاري الكترومغناطيسي با ساير تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي مجاور مورد بررسي قرار داد.
وي ادامه داد: ميدان‌هاي الكترومغناطيسي طيف فركانسي بسيار گسترده‌اي دارند كه از فركانس صفر شروع شده و فركانس‌هاي امواج راديويي و ميليمتري، طيف امواج نوري، امواج ماوراء بنفش، اشعه ايكس و گاما را در بر مي‌گيرد و در يك نگاه كلي، مي‌توان طيف فركانسي امواج الكترومغناطيسي را در دو دسته جداگانه امواج يونيزه كننده و غير يونيزه كننده تقسيم بندي كرد.
صادقي خاطرنشان كرد: امواج يونيز كننده با فركانس بالا و طول موج پايين، عمدتا از امواج ماوراء بنفش شروع شده و امواج اشعه ايكس و گاما را در بر مي‌گيرند. اثرات و نحوه برخورد با اين گروه از امواج كه قادرند كاملا ساختار سلولي بدن را دچار اختلال كنند، كاملا شناخته شده است، اما بخش غير يونيزه كننده اين امواج مورد نظر اين همايش است كه آثار سوء آن كمتر شناخته شده‌اند.
به گفته وي در سال‌هاي اخير اين موضوع به عنوان يك معضل در جامعه مطرح و موجب بسياري از دعاوي مطروحه در دادگاه‌هاي حقوقي شده است.
دبير برگزاري اين كنفرانس اضافه كرد: با توجه به اهميت موضوع، كميته بررسي آثار سو ميدان‌هاي الكترومغناطيسي انجمن مهندسين برق و الكترونيك ايران به عنوان يك ارگان غير دولتي تشكيل و سعي بر بررسي علمي آن نمود. طي جلسات متوالي كه با حضور جمعي از متخصصين ، محققين و كارشناسان مرتبط با اين موضوع تشكل شد، برگزاري اولين كنفرانس «بررسي آثار ميدان‌هاي الكترومغناطيسي بر بافت‌هاي زنده و تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي» با همت قطب علمي مخابرت راديويي فركانس بالا دانشگاه صنعتي اميركبير و همكاري قطبهاي علمي «الكترومغناطيسي كاربردين‌دانشگاه تهران و « قدرت» دانشگاه صنعتي امير كبير پيشنهاد شد. در اجراي اين مهم، جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي مهندسي و علوم پزشكي كشور نقش بسيار مهمي را به عهده داشته‌اند.
وي گفت: در حدود 170 مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس ارسال شد و از اين تعداد 47 مقاله براي ارائه در نشست‌هاي كنفرانس پذيرفته شد كه ازاين تعداد 24 مقاله در زمينهپزشكي و بيولوژيكي و 23 مقاله در زمينه فني و مسائل مهندسي است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن