تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين كنفرانس بررسي آثار الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين كنفرانس بررسي آثار الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده آغاز شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نخستين كنفرانس بررسي آثار ميدانهاي الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده و تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي با حضور جمعي از محققان و مقامات دولتي در دانشكده برق دانشگاه اميركبير آغاز شد.


دكتر "حسام الدين صادقي" دبير اجرايي كنفرانس روز چهارشنبه گفت كنفرانس بررسي آثار ميدانهاي الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده ، نخستين كنفرانس بين رشته اي در كشور است كه در آن متخصصان پزشكي و مهندسي در كنار هم حضور دارند.
وي با اشاره به استفاده هاي روز افزون از تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي در زندگي امروزي ، نگراني هاي استفاده از اين تجهيزات را يكي از دغدغه هاي جوامع توصيف كرد و گفت در اين سمينار تلاش خواهد شد تا جنبه هاي منفي اين تجهيزات مورد بررسي قرار گيرد.
به گفته صادقي آثار سوء ميدانهاي الكترومغناطيسي را مي توان از دو جنبه بيولوژيكي و سازگاري الكترومغناطيسي با ساير تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي مجاور مورد بررسي قرار داد.
وي افزود ميدانهاي الكترومغناطيسي و آثار سوء آنها از 15 سال پيش در جوامع صنعتي مطرح شد و از آن زمان تا كنون دانشمندان تلاش كرده اند تا به گونه اي از اين تجهيزات استفاده شود كه براي بافت هاي زنده مشكلي ايجاد نشود.
دبير اجرايي نخستين كنفرانس بررسي آثار ميدانهاي الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده ، گفت همچنين در اين كنفرانس به منابع و كاربردهاي ميدانهاي الكترومغناطيسي ،اثرات بيولوژيكي اين ميدانها،سازگاري الكترومغناطيسي، روش هاي اندازه گيري و كاهش ميدانهاي مغناطيسي استانداردسازي و مسايل حقوقي نيز پرداخته خواهد شد.
دكتر "محمود كمره اي" دبير كميته علمي كنفرانس بررسي آثار ميدانهاي الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده نيز گفت هدف از برگزاري اين كنفرانس گسترش دانش فني در شناخت آثار ميدان هاي الكترومغناطيسي، تبادل تجربيات علمي و عملي و آشنايي متخصصان با موضوعات روز است.
به گفته وي از 154 مقاله اي كه به دبيرخانه اين كنفرانس ارسال شده 46 مقاله براي ارائه در كنفرانس پذيرفته شده است كه از اين تعداد 22 مقاله در زمينه پزشكي و 24 مقاله در زمينه مهندسي خواهد بود.
كمره اي افزود روز گذشته و پيش از آغاز رسمي كنفرانس ، دو كارگاه آموزشي توسط نمايندگي يك شركت آلماني برگزار شد.
بنا بر اظهارات وي در اين كنفرانس چهار سخنران كليدي در زمينه پزشكي و مهندسي نيز به سخنراني خواهند پرداخت.
نخستين كنفرانس بررسي آثار الكترومغناطيسي بر بافت هاي زنده توسط قطب علمي مخابرات راديويي فركانس بالا در دانشگاه صنعتي اميركبير و با همكاري قطب هاي علمي الكترومغناطيسي كاربردي دانشگاه تهران و قدرت دانشگاه اميركبير از هفتم تا نهم خرداد ماه برگزار مي شود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن