تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاع رساني درمورد آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اطلاع رساني درمورد آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي ضروري است
علمي آموزشي
معاون آموزش پژوهش و امور بين‌المللي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات گفت بايد در زمينه آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي به مردم اطلاع رساني شود.

دكتر كمال محامدپور روز چهارشنبه در مراسم گشايش نخستين همايش بررسي آثار ميدان‌هاي الكترومغناطيسي بر بافت‌هاي زنده و تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي با اشاره به آلودگي‌هاي ناشي از امواج الكترومغناطيسي افزود اين آلودگي بر سلامت افراد تاثير مي‌گذارد و بايد در اين زمينه اطلاع رساني صحيحي صورت پذيرد.

وي خاطرنشان كرد در مورد اين تاثيرات گزارش‌هاي زيادي وجود ندارد و نمي توان به طور قطع مضر يا بي‌ضرر بودن اين امواج تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي را تاييد كرد.

به گفته اين كارشناس گزارش‌هايي كه مبتني بر كار كارشناسي محققان، مسوولان و دانشگاهيان نباشد آرامش رواني جامعه را مختل مي‌كند.

وي به اين مثال بسنده كرد كه مردم در مورد مضرات تلفن همراه و سايت‌هاي ‪ BTS‬اطلاعات صحيحي ندارند و اغلب در برابر راه اندازي سايت‌هاي ‪ BTS‬از خود مقاومت نشان مي‌دهند.

به گفته محامد پور اطلاع رساني عمومي و ارائه اصل موضوع از نظر علمي و تحقيقاتي مي‌تواند به مردم آگاهي‌هاي لازم را ارائه كند آنها با آگاهي بيشتري در زندگي از اين محصولات استفاده كنند كه اين وظيفه دانشگاهيان مسوولان و رسانه هاست.

معاون آموزش پژوهش و امور بين‌المللي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات تاكيد كرد: صنعت ما با آن مسايلي كه بايد در رابطه با وسايل و تجيهيزات الكتريكي و الكترونيكي و مخابراتي رعايت شود خيلي آشنايي ندارند و يا به آن توجه نمي‌كنند.

به اعتقاد وي دستگاه‌هاي ذيربط نيز ممكن است در زمينه رعايت استانداردهاي لازم توسط توليدكنندگان تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي دقت كافي نداشته باشند.

محامد پور گفت اگر چه در دنيا در زمينه آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي فعاليت‌هاي تحقيقاتي بسيار صورت گرفته است اما در ايران خيلي به اين قضيه پرداخته نشده است.

بنا بر اظهارات وي بررسي آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي بر بافت هاي زنده يك موضوع بين رشته‌اي است و محققان عرصه مهندسي و پزشكي بايد با همكاري يكديگر تحقيقاتي را دراين زمينه انجام دهد كه البته جاي اينگونه همكاري‌ها در كشور ما خالي است.

وي پرداختن به مسايلي جانبي مانند مسايل حقوقي آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي را در كنار مسايل فني و پزشكي اين تجهيزات را نيز داراي اهميت ذكر كرد.

به گفته محامد پور دستگاه‌هاي اجرايي و صنعت بايد در زمينه سرمايه‌گذاري در زمينه تحقيقات بررسي آثار ميدانهاي الكتريكي و الكترونيكي اقدام كنند
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن