تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811613598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروپا و موضوع لغو رواديد آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اروپا و موضوع لغو رواديد آمريكا


------------

پس از ماهها مذاكره ميان برخي دولتهاي عضو اتحاديه اروپا با آمريكا براي لغو مقررات رواديد سفر و بي نتيجه ماندن آن به دلايل مختلف، عاقبت وزيران كشور و دادگستري اروپايي از كميسيون اتحاديه اروپا در بروكسل خواسته اند كه مسؤوليت مذاكرات با آمريكا را مستقيماً بر عهده گيرد.

مشكلات اين مسأله از هر دو طرف ناشي مي شود، زيرا مقررات ورود به خاك ايلات متحده و شرايط اقامت و كار در آن كشور هيچ وقت آسان نبوده است، اما بعد از حادثه 11 سپتامبر و ظهور تجديد نظر در صدور رواديد بخاطر حملات تروريستي، دولت و كنكره آمريكا با تصويب قوانيني اضطراري، هم در جدول بندي «اتباع خارجي بالقوه نامطلوب و خطرناك» تجديد نظر كرد و هم محدوديتهاي فيزيكي تازه اي را در مرزهاي خود به مورد اجرا گذاشت.

از ديگر سو آن چه كه به اتحاديه اروپا مربوط مي شود، درباره اتباع يونان و 11 كشور اروپاي شرقي است كه در سال 2004 به عضويت اتحاديه اروپا در آمدند، مقررات و رواديد ميان كشورهاي غرب اروپا و آمريكا سالها پيش ملغي گرديد. با اين وجود، مقررات جديد بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 انگشتنگاري در مرز را اجباري كرد.

اختلاف جاري بر سر روش جديدتري موسوم به سيستم الكترونيكي تأييد سفر است كه براساس آن، اتباع بيشتر كشورهاي دنيا موظف خواهند بود كه قبل از آغاز سفر بدون رواديد به ايالات متحده آمريكا، براي حداكثر 3 ماه اقامت جزييات برنامه سفر و محل سكونت خود در هر شهر يا ايالتي در آمريكا را به وسيله اينترنت به مرزباني اين كشور اطلاع دهند.
ژاك بارو، معاون رئيس كميسيون اتحاديه گفت: كشوري كه رياست دوره اي شوراي وزيران اتحاديه اروپايي را بر عهده دارد، حتماً نيازمند تأييديه سيستم الكترونيكي سفر مي باشد تا طي آن بتواند بر همان مقررات صدور رواديد نظارت نمايد و در اين راستا ما در انتظار دريافت توضيحات كامل تر مقامات آمريكايي در خصوص اين سيستم امنيتي هستيم كه ظاهراً به حقوق و آزاديهاي مدني شهروندان اتحاديه مربوط مي شود.

وي مي افزايد: موضوع حساس ديگر كه به اختلاف و تنش در ميان خود اروپاييان منجر شد، تصميم دولتهاي جمهور چك، ليتواني، استوني، لتوني، مجارستان و مالت به انجام مذاكراتي جداگانه با آمريكاست كه به بستن و عقد قراردادهايي دو جانبه و مستقل از خط مشي واحد كميسيون اتحاديه اروپا براي حل مشكل رواديد با آمريكا منجر شده است. به عبارت ديگر، دولتهاي نامبرده، ظاهراً بي اعتنا به موانع بروكسل، شرايط آمريكا را پذيرفته اند: او كه به وضوح از تك روي 6 كشور نامبرده ناخشنود است، پس از آخرين دور مذاكرات بدون نتيجه ميان وزيران كشور و دادگستري كشورهاي عضو گفت: هدف مشترك و مشخص اتحاديه لغو مقررات رواديد سفر به آمريكا براي تمام 27 كشور عضو است.

براي كميسيون اروپايي مشكل اصلي در مذاكرات با مقامهاي آمريكايي، نامشخص ماندن مقدار و حدود اطلاعاتي است كه وزارت امنيت ملي ايالات متحده، قبل از آغاز سفر اتباع خارجي به سوي آمريكا، طلب خواهد كرد. حتي، وزير كشور فرانسه، ميشل آليوماري، گفت: ما حاضر به قبول بعضي از شرايط آمريكايي ها هستيم، اما رفتاري مشابه را هم طلب مي كنيم.تاكنون پاسخ دولت آمريكا به انتقادها و نگراني هاي اروپاييان اين بوده است كه براي عملي شدن لغو رواديد، تمام 27 كشور عضو اتحاديه اروپا بايد شرايط سيستم الكترونيك تأييد سفر را بپذيرند. بعضي از مقامهاي اروپايي مي گويند اطلاعاتي را كه آمريكايي ها درباره هر مسافر طلب مي كنند به اسم و رسم آن ها و محل اقامتشان در خاك آمريكا محدود نمي شود، بلكه خواسته اصلي آنها دسترسي به بايگاني اطلاعات ذخيره شده مربوط به رفت و آمدهاي اتباع اتحاديه اروپايي است كه سهيم كردن آمريكا در آن مي تواند نقض حرمت اطلاعات خصوصي شهروندان محسوب شده و عواقب حقوقي داشته باشد.

در حالي كه دولت آمريكا مقررات جديد را تنها روش الكترونيكي براي سرعت بخشيدن به سيستم قديمي تكميل پرسشهايي روي يك فرم كاغذي توصيف مي كند، ولي در پرسشنامه هاي الكترونيكي، از هر مسافر خواسته مي شود درباره عقايد سياسي، عضويت در احزاب و يا فعاليتهاي سياسي احتمالي توضيح بدهد.

سؤالهاي ديگر شامل سابقه اعمال غير قانوني مانند محكوميت جرايم جنگي است. اروپاييان مي گويند حاضر به مطالعه قانون جديد هستند، ولي اگر آن را سرپوشي براي حفظ مقررات رواديد تشخيص دهند، شايد راه و چاره اي به جز رفتار به مثل با اتباع آمريكا در هنگام ورود به اتحاديه اروپا نماند. لذا، سيستم الكترونيكي تأييد سفر، تنها مشكل در اختلافهاي ميان آمريكا و اتحاديه اروپايي نيست بلكه، به عنوان بخشي از شرايط برچيدن مقررات رواديد با 27 كشور اروپايي، دولت آمريكا خواستار تجديد نظر در تدابير امنيتي در سفرهاي هوايي ميان دو قاره است. از جمله اصرار بر گماردن مأموران حفاظت پرواز در هر هواپيماي مسافربري ولي تصميماتي از اين قبيل، از حيطه اختيارات كميسيون اروپايي خارج بوده و فقط در قالب توافقهاي دو جانبه ميان دولتهاي عملي است به طوري كه مايكل شرتف، وزير امنيت ملي ايالات متحده در همين زمينه با همتايان اروپايي خود به توافقهايي دست يافت، ولي جزييات آن هنوز منتشر نشده است. قانون جديد كنترل ورود به خاك آمريكا كه سال گذشته از تصويب كنگره گذشت، تصميم نهايي درباره لغو يا حفظ مقررات رواديد با هر كشور را در اختيار كنگره گذاشته است و در شرايط فعلي كه وزارت امنيت ملي و نهادهاي امنيتي ايالات متحده وقوع اقدامهاي تروريستي را محتمل مي دانند، بعيد به نظر مي رسد كه كنگره و يا رئيس جمهور فعلي و بعدي آمريكا در اين زمينه خاص حاضر به امتياز بخشي زيادي باشند. تصميم از روي اجبار وزيران كشور و دادگستري 27 كشور عضو اتحاديه اروپايي به سپردن مسؤوليت حل اين اختلافها به كميسيون در بروكسل هم تحول چندان نويد بخشي نيست نظر غالب در بروكسل اين است كه انگيزه ايالات متحده از دوباره مطرح كردن ضرورت سهيم شدن در اطلاعات ذخيره شده در بايگاني مربوط به رفت و آمد شهروندان اتحاديه اروپا، كه به گفته مقامها در بروكسل، آمريكا از اصرار بر دسترسي كامل به آن دست برداشته بود، تلاشي براي حفظ مقررات رواديد، تحت پوشش تدابير امنيتي است

منبع: لس آنجلس تايمز
سرويس ترجمه
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن