تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815027595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان با مهر مطرح كردند:تاثير لغو رواديد با 60 كشور/ تحقق 7ميليون گردشگر از وعده تا عمل!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارشناسان با مهر مطرح كردند:تاثير لغو رواديد با 60 كشور/ تحقق 7ميليون گردشگر از وعده تا عمل!
تاثير لغو رواديد با 60 كشور/ تحقق 7ميليون گردشگر از وعده تا عمل!
رئيس سازمان ميراث فرهنگي به تازگي از اجراي طرحي با عنوان لغو رواديد با 60 كشور دنيا با هدف تحقق ورود هفت ميليون گردشگر خبر داده است. در اين ميان برخي كارشناسان معتقدند با وجود كمبودهاي زيرساختهاي گردشگري تحقق چنين رقمي امكانپذير نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد حسن موسوي رئيس سازمان ميراث فرهنگي كه كمتر از دو ماه از آمدنش به اين سازمان نگذشته است در جديدترين وعده خود از احتمال لغو رواديد ايران با 60 كشور دنيا براي تحقق ورود ۷ ميليون گردشگر خارجي در سال ۹۱ خبر داده و گفته است كه در همين رابطه جلساتي را با معاون كنسولي وزارت خارجه برگزار كرده ايم كه در اين جلسات موضوع لغو رواديد با 60 كشور دنيا از جمله چين نيز مطرح شده و به احتمال زياد به زودي اجرايي خواهد شد.

اكنون رواديد براي سفر به كشور تركيه و چند كشور آفريقايي به صورت دوطرفه لغو شده است در اين بين تفاهمنامه لغو رواديد با كشورهايي از جمله آذربايجان، كنيا، سوريه، گرجستان و بسياري از كشورهاي ديگر امضا شده است و تا كنون گردشگران كشورهاي طرف قرارداد مي توانستند بدون رواديد به ايران بيايند اما اين كشورها هنوز مجوز ورود به كشورشان را براي گردشگران ايراني حذف نكرده اند. در هر حال برخي از كارشناسان گردشگري معتقدند كه لغو رواديد تنها عامل ورود گردشگر خارجي به ايران نيست.

امين يوسفي، كارشناس گردشگري و استاد دانشگاه به خبرنگار مهر گفت: چگونه مي توان گردشگران كشورهاي خارجي را كه به دليل شيطنتها و تبليغات سوء ذهنيت مناسبي درباره ايران ندارند به بهانه لغو رواديد به ايران بياوريم وآمار گردشگران خود را به 7 ميليون گردشگر برسانيم.

وي گفت: آيا با لغو رواديد 60 كشور دنيا گردشگران خارجي به ايران مي آيند اگر همين طور است پس چرا گردشگران تركيه كه مدتي است رواديد دو طرف را لغو كرده اند، هيچ گاه به ايران نمي آيند؟

لغو رواديد به توسعه روابط دوستانه ميان اين كشورها كمك مي كند

اما برخي افراد نيز با نگاه مثبتي به اين موضوع مي نگرند و معتقدند كه اين موضوع مي تواند درهاي گردشگري را به روي متقاضيان سفر به ايران بگشايد.

در اين باره، محمد كرمي‌راد، نماينده كرمانشاه با اعلام اينكه يكي از مشكلاتي كه كشورهاي اسلامي در ارتباط با هم دارند همين موضوع رواديد است بيان كرد: لغو رواديد ميان كشورهاي منطقه و اسلامي تاثير مثبت زيادي در روابط اين كشورها داشته و كمك زيادي به توسعه روابط دوستانه و گسترش روابط ميان اين كشورها مي كند.

از سوي ديگر اميرحسين جعفري، راهنماي گردشگري و مديرعامل يكي از شركتهاي خدمات مسافرتي نيز معتقد است كه ويزا مانع و چارچوبي براي ارتباط با كشورهاي خارج است و هر چه اين چارچوب كمتر باشد روابط با ساير كشورها سهل‌تر است.

اين فعال حوزه گردشگري گفت: تسهيل رواديد براي اتباع خارجي ترفندي جديد در جذب گردشگران نيست بلكه كشورهاي موفق گردشگري دنيا پيش‌گام اين اقدامات بوده‌اند.

وي قوانين دست و پاگير در صدور رواديد را عاملي در تعيين مقصد گردشگري خواند و گفت: هزينه صدور ويزا و ورود گردشگر به ايران در مقابل هزينه‏هاي يك گردشگر در كشورهاي ديگر خيلي ناچيز است و چشم‌پوشي از آن مي‏تواند ما را به منابع عظيم توسعه گردشگري برساند.

كاهش زمان صدور ويزا به روند تلاش ايران براي جذب گردشگر سرعت مي‌دهد

همچنين رضا صديقي، عضو هيات مديره و مشاور جامعه تورگردانان ايران با بيان اين كه متاسفانه در حال حاضر صدور ويزا براي گردشگران خارجي در زمان طولاني انجام مي‌شود و سخت‌گيري‌هايي نيز در رابطه با گردشگران شماري از كشورها وجود دارد، اظهار داشت: كوتاه شدن مدت زمان صدور ويزا و همين‌طور لغو رواديد با برخي كشورها به روند تلاش ايران براي جذب گردشگر سرعت بيشتري مي‌دهد.

در همين حال حسينعلي ذوالفقاري، استاد دانشگاه به خبرنگار مهر گفت: اگر لغو رواديد يك طرفه با برخي از كشورها هم داشته باشيم با كشورهاي همسايه و نزديك و يا كشورهايي است كه گردشگر به ايران نمي فرستند چون ارتباط كشور ما با كشورهاي اروپايي كه گردشگران ثروتمندي دارند خوب نيست.

وي گفت: صحبت درباره ورود و دو برابر شدن گردشگر خارجي به ايران حرفهاي سنگيني است كه مسئولان سازمان ميراث فرهنگي براي فرار به جلو مي زنند! اينها وعده هايي است كه امكان پذير نيست.

اين استاد دانشگاه بيان كرد: كشوري مانند ژاپن در نظر دارد براي امسال 12 ميليون گردشگر جذب كند درحالي كه سال گذشته 9 ميليون گردشگر داشته است اما ما هنوز نتوانستيم 500 گردشگر خارجي را به ايران بياوريم آن وقت چطور از ورود هفت ميلون گردشگر صحبت مي كنيم؟

با اين همه متوليان گردشگري ايران كه هنوز در ساخت تاسيسات گردشگري، اندر خم يك كوچه هستند از لغو رواديد با 60 كشور دنيا سخن مي گويند و اين موضوع را كمكي در جهت تحقق ورود هفت ميليون گردشگر به كشور تا سال 91 مي پندارند درحالي كه لغو رواديد با 60 كشور زمان بر است و ورود دو برابر گردشگر ورودي فعلي آن هم تا يكسال ديگر و ارتباط دادن اين دو با يكديگر كمي دور از ذهن به نظر مي رسد.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن