تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرخليج فارس و درياي عمان مناطق ويژه مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خبرخليج فارس و درياي عمان مناطق ويژه مي‌شوند
خليج فارس و درياي عمان دهم مرداد ماه امسال به عنوان منطقه ويژه دريايي در IMO (سازمان بين‌المللي دريانوردي) تصويب مي‌شوند. محمد رضا قادري در گفت‌وگو با برنا با بيان اينكه سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان مرجع دريايي كشور موظف به اجراي كنوانسيون‌هاي مربوط، براي جلوگيري از آلودگي نفتي ناشي از كشتي‌ها است، گفت: در اين خصوص اقداماتي صورت گرفته و بر اين اساس امسال درياي عمان و خليج فارس به عنوان مناطق ويژه دريايي از تاريخ دهم مرداد ماه مطرح مي‌شوند و از اين تاريخ الزام به استانداردها لازم‌الاجرا است.
وي ادامه داد: كليه كشتي‌هاي ورودي به دو منطقه ياد شده بايد خود را با كنوانسيون‌هاي مربوط به مناطق ويژه تطبيق داده و گواهي نامه‌هاي لازم را داشته باشند.
قادري تصريح كرد: سازمان بنادر موظف به بازرسي و كنترل كليه كشتي‌ها است و همچنين بايد از تسهيلات و تجهيزات براي دريافت مواد زايد توسط كشتي‌ها به صورت فعال برخوردار شود.
مدير كل ايمني و حفاظت محيط زيست سازمان بنادر و دريانوردي اظهار داشت: بعد از ويژه شدن اين مناطق، كشتي‌هايي كه با پرچم خارجي به بنادر ايران وارد مي‌شوند، توسط سيستم كنترل در بنادر كشور مورد بازرسي قرار مي‌گيرند و از ورود پرچم غير استاندارد به كشور جلوگيري مي‌شود.
به گفته وي، كنترل و ارزيابي كشتي‌ها در بنادر كشور بر عهده بازرسان بنادر است و چنانچه كشتي از استانداردهاي لازم برخوردار نباشد، متوقف مي‌شود.
مدير كل ايمني و حفاظت محيط زيست سازمان بنادر و دريانوردي خاطر نشان كرد:سيستم كنترل بازرسي كشور ايران به عنوان يكي از 10 كشور برتر دنيا انتخاب شده است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن