تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816304886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بزرگ فوتبال و رسانه برگزار شدانتقاد نايب رييس فدراسيون فوتبال از خبرنگاران جوان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: همايش بزرگ فوتبال و رسانه برگزار شدانتقاد نايب رييس فدراسيون فوتبال از خبرنگاران جوان
گروه ورزش - همايش بزرگ فوتبال و رسانه دوشنبه شب گذشته با حضور مسوولان،كارشناسان، ورزشكاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
در اين همايش كه به همت انجمن ورزشي نويسان جوان(اوج) با مشاركت فرهنگسراي رسانه و همكاري فروشگاه‌هاي شهروند برگزار ‌شد، سخنرانان به بحث در خصوص نقش رسانه‌ها در توسعه فوتبال و همچنين نگاه و تاثير فوتبال در مقبوليت رسانه‌ها پرداخته اند.
در اين همايش مهدي تاج (نايب رييس و سخنگوي فدراسيون)، عبدالرحمن شاه حسيني، مسعود عنايت، مجيد جلالي، مهدي پاشازاده و دكتر حميدرضا صدر به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود در خصوص شرايط ارتباط هر چه بهتر رسانه‌ها و مقوله تاثيرگذار و مهمي به نام فوتبال پرداختند.
در ابتداي اين مراسم دكتر اسدي (رييس فرهنگسراي رسانه) و هومن جعفري (عضو هيات رييسه انجمن اوج) به نمايندگي از ميزبانان مراسم به تشريح فعاليت‌هاي سازماني خود پرداختند.
مهدي تاج هم به نمايندگي از فدراسيون فوتبال، در سخنراني خود با اشاره به نگاه خاص عموم مردم به فوتبال و ميزان اثرگذاري اين موضوع در جامعه، خاطر نشان ساخت: اعتقاد جدي دارم كه بر خلاف گذشته كه تلويزيون مبلغ بزرگ فوتبال شناخته مي‌شد، حالا فوتبال براي تلويزيون‌هاي منازل مشروعيت به وجود مي‌آورد. به اين معنا كه در حال حاضر بسياري از تلويزيون‌هاي شخصي علاقه‌مندي بيشتري به فوتبال دارند و حتي گاهي با اتمام اين ورزش، تلويزيون‌ها نيز خاموش مي‌شوند.
البته نمي توان اين موضوع را امري كلي قلمداد كرد. اين مثال ساده نشان مي‌دهد كه موضوع فوتبال دغدغه بسياري از خانواده‌ها است و به همين دليل در اين مورد بايستي اوج حساسيت را در نظر داشته باشيم.
وي همچنين با اشاره به نقش خبرنگاران در پيشرفت فوتبال گفت: براي نمونه بايد اعتراف كنم اين رسانه‌ها بودند كه با نقد منصفانه‌شان مانع از ورود كلمنته به ايران شدند. در حالي كه فدراسيون قصد داشت با اين مربي قرار داد ببندد، رسانه‌ها به درستي مانع از اين كار شدند.
اما يك سري از موارد كه نياز به تحليل، اطلاعات و تجارب بيشتري است، گاها مورد توجه رسانه‌ها قرار نمي گيرد كه اين موضوع مي‌تواند يك نقطه ضعف براي آنها به شمار بيايد. براي مثال زماني كه خبرنگاري با 21 سال سن از مسوولاني انتقاد مي‌كنند كه هر كدام به اندازه سن وي در فوتبال بوده‌اند، قطعا بايد گفت اين افراد مشكل دارند.
در ادامه اين همايش، مجيد جلالي (كارشناس فوتبال) با ارائه اطلاعات مكتوب خود به بيان دلايل ضعف و قوت رسانه‌ها در قبال فوتبال و همچنين راه‌هاي تعامل فوتبال و رسانه پرداخت.
در پايان سخنراني جلالي، مجري همايش از وي خواست تا در حضور خبرنگاران نسبت به اظهارات تند وي درباره رسانه‌ها كه چندي قبل به سوژه نخست مطبوعات تبديل شده بود، توضيحاتي را ارائه دهد.
جلالي گفت: اگر واقعيت اين موضوع مشخص و اعلام شود خبرنگاران هم همانند من به اين موضوع ايمان خواهند آورد. من در گفت‌وگوي رسانه‌اي‌ خودم از حضور برخي افراد با نام دلال به عنوان آفت فوتبال نام برده بودم و تاكيد كرده بودم كه اين افراد حتي خود را به رسانه‌هاي ورزشي متصل مي‌كنند. در آن گفت‌وگو تاكيد داشتم كه رسانه‌ها بايستي با دقت بيشتري اجازه ندهند تا اين افراد به فعاليت خود ادامه دهند. در هر صورت اگر اظهارات من براي خبرنگاراني كه هدفشان خير است، سوء تفاهم ايجاد كرده است از همه آنها عذر مي‌خواهم.
دكتر حميدرضا صدر (كارشناس رسانه) در سخناني به بررسي فعاليت‌هاي رسانه‌اي و همچنين تلاش رسانه‌ها براي موفقيت فوتبال ملي پرداخت. وي همچنين از رسانه‌ها به عنوان يك بازوي اصلي در توسعه، محبوبيت و مقبوليت فوتبال نام برد.
مهدي پاشازاده هم به نمايندگي از بازيكنان فوتبال كه داراي سابقه حضور در ليگ‌هاي اروپايي هستند، به بررسي نقش رسانه‌ها در فوتبال مدرن جهان و همچنين نگاه فوتبال به مقوله اثر گذار رسانه در اروپا پرداخت.
در ادامه همايش عبدالرحمن شاه‌حسيني و مسعود عنايت (روساي كميته‌هاي انضباطي و داوران فدراسيون فوتبال) به طور همزمان در مناظره شركت كردند و نسبت به اظهارات چندي قبل يكديگر، توضيحاتي را ارائه كردند. شاه حسيني به عنوان نخستين سخنران، حكم كميته انضباطي در خصوص داوران فوتبال را قطعي و مطابق با قانون اعلام كرد و گفت: در اين جمع كه اهالي فوتبال و رسانه حضور دارند، همچنان به تصميم خود پافشاري مي‌كنم. كميته انضباطي اين حق را دارد كه با متخلفان؛ حتي اگر مسووليتي داشته باشند برخورد قانوني انجام دهد.
مسعود عنايت نيز به عنوان دومين سخنران، اظهارات شاه حسيني را خلاف قانون فوتبال دانست و گفت: ‌در هيچ كجاي جهان سابقه نداشته است كه داور فوتبال را همانند بازيكنان به كميته انضباطي فرا بخوانند و با وي برخورد كنند و آن را اعلام هم بكنند. در مجامع بين‌المللي هم آنقدر داوران فوتبال قداست دارند كه اظهار نظر شفاهي‌شان عين قانون به حساب مي‌آيد و آن را ملاك تصميم‌گيري‌ها مي‌دانند. در دو نوبت كميته انضباطي خلاف قانون فوتبال حكم صادر كرده و در هر دو بار نيز اعلام مي‌كنيم كه اين حكم لازم الاجرا نخواهد بود.
در پايان اين مناظره با دعوت مهدي تاج، شاه حسيني و عنايت با يكديگر دست دادند و قرار شد تا در نشستي دوستانه در فدراسيون فوتبال، مسائل و مشكلات مربوط به اين دو كميته حل شود.
در همايش بزرگ فوتبال و رسانه از جعفر تبريزي (پيشكسوت عكاسي ورزشي)، سيد مهدي رحمتي (بازيكن اخلاق) محسن خليلي و‌هادي اصغري (آقاي گل ليگ برتر) و همچنين محمد رضا حيدريان (كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال) تقدير شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن