تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 خرداد آغاز آشكار مبارزه با نظام استكباري بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 15 خرداد آغاز آشكار مبارزه با نظام استكباري بود
ساري - خبرگزاري مهر: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، خلق حماسه 15 خرداد را آغاز آشكار مبارزه با نظام استكباري و نظام شاهنشاهي دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعيل امامزاده عصر سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام و حماسه 15 خرداد مازندران در ساري افزود: در تاريخ هر ملت رخدادهاي تلخ و شيرين كه سرنوشت ساز هستند اگر به عنوان مجموعه اي مورد توجه قرار گيرند امكان برخورداري از تجربه ارزشمند را براي نسل ها در همه عصرها ايجاد كنند.

وي خاطر نشان كرد: يكي از حوادث درس آموز تاريخ معاصر ملت ايران، واقعه 15 خرداد سال 1342است كه خود برآيند فرود و فرازهاي مقابله نظام حكومتي مبتني بر اصالت بخشي اراده بيگانگان در مواجهه با اراده و منافع ملي ايرانيان مسلمان و نقطه عطف براي حوادث پس از خود است.

امامزاده ادامه داد: ملت قهرمان ايران جريان مشروطيت را قرباني مصادره چيان غربي ديد و به روشني دستهاي بيگانگان به قدرت رساني خاندان پهلوي را مشاهده كرد، خيانت مدعيان ملي گرايي در جريان ملي شدن صنعت نفت و قدر ناسپاسي از روحانيت مبارز آنها را مصمم ساخت تا سيماي مبارزه اعتقادي با مباني بيگانه پرستي را با رهبري مرجعيت ديني به نمايش گذارد و خلق حماسه 15 خرداد، آغاز آشكار مبارزه با نظام استكباري و سلطه جوي جهاني و نظام 2500 ساله شاهنشاهي است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران اظهار داشت: درستي رفتار ملت ايران در جريان 15 خرداد كه معتقد به سرسپردگي و مزدوري حكومت ستمشاهي به قدرتهاي بيگانه و به ويژه آمريكا بود در نحوه برخورد حكومت با اعتراض خيل عظيم مردم متدين به وضوح قابل ارزيابي است.

امامزاده تصريح كرد: نكته برجسته در تحقق ارادت زايدالوصف حضرت امام خميني (ره) به 15 خرداد و دعاي هميشگي ايشان در خلوت راز و نياز، اجابت دعا در رعايت ادب قرار گرفتن زمان ارتحال امام راحل يك روز قبل از 15 خرداد است.

وي تاكيد كرد: نكته در خور توجه براي همه ارادتمندان امام راحل در هميشه زمان اين است كه بايد مراقبت كنند تا آئين تجليل از امام راحل منجر به كم فروغي تبيين و تشريح واقعه 15خرداد و عظمت انتخاب مقام معظم رهبري و اقدام سرنوشت ساز مجلس محترم خبرگان رهبري نشود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: راز تقوا آفريني تجليل از ايام الله براي مسلمانان است كه قرآن مجيد، نتيجه گراميداشت روزها و مناسبتهاي الهي را وارستگي و تقوا ذكر مي كند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن