تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815051873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نفرات برگزيده شماره 25 مسابقه پيامك درس‌هايي از قرآن معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نفرات برگزيده شماره 25 مسابقه پيامك درس‌هايي از قرآن معرفي شدند
گروه فعاليت‌هاي قرآني: منتخبان مسابقه شماره 25 پيامك درس‌هايي از قرآن كه دوم خرداد ماه از شبكه اول سيما پخش شده بود، توسط مؤسسه ترويج فرهنگ قرآني اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) مجيدنعمتي از قائم‌شهر برنده ويژه اين دوره از مسابقات شد و محمد حقيقت تقي ديزك از تهران، محسن متولي اشكذري از مشهد، محمدعلي قرباني از يزد و محمدباقر زارع از مرودشت از ديگر منتخبان اين دوره هستند.

همچنين مهدي اميري از تهران، مريم تكلو از مشهد، علي سليماني از اروميه، زهرا شاملي از صومعه‌سرا، الهه بزازي از تهران، محمدعلي منصوري از اصفهان، الهام مهرابي‌كيا از سبزوار، هاجر خميس‌آبادي از كنگاور و مرجان رضايي از لارستان از ديگر متخبان اين مسابقه قرآني هستند.

در برنامه اين هفته مطالبي درباره جايگاه امنيت در قرآن و روايات توسط حجت‌‌الاسلام والمسلمين «قرائتي» مطالبي با موضوعات؛ «تأمين امنيت، پس از تأمين معيشت»، «همكاري در تأمين امنيت جامعه» و «تلاش اولياي خدا براي حفظ امنيت مردم» بيان شد.

همچنين «امان دادن به پناهنده»،«تأمين امنيت براي اقليت‌هاي مذهبي»، «حفظ حرمت و آبروي افراد جامعه» و «برخورد قاطع با برهم‌زنندگان امنيت اجتماعي» از ديگر موارد مطرح شده در اين برنامه بود.

حجت‌الاسلام قرائتي در ابتداي اين برنامه گفت: در نعمت‌هايي كه خدا به بشر داده، بعد از غذا، نعمت امنيت را بيان كرده و در آيه چهار سوره قريش فرموده «أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْف)» يعني نماز بخوانيد، عبادت كنيد، براي اينكه من شما را از گرسنگي نجات دادم، يعني خداوند دو تا نعمت را برجسته مي‌كند و از مردم مي‌خواهد كه عبادت كنيد.

وي در ادامه بيان كرد: اگر يكي از مسلمان‌ها ياغي شد، قرآن مي‌گويد: همه‌ مسلمان‌ها بايد عليه او بسيج شويد، قرآن مي‌گويد: اگر يك گروهي بر گروهي ديگر طغيان كرد، «فَقاتِلُوا الَّتي‏ تَبْغي‏ حَتَّى تَفي‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّه‏» (حجرات/9) همه بايد بسيج شويد عليه آن ياغي بشوريد، تا او از گردن كلفتي دست بكشد.

يادآوري مي‌شود برنامه‌ درس‌هايي از قرآن هر هفته از شبكه اول سيما پخش مي‌شود و مسابقه آن نيز به صورت پيامك برگزارمي‌شود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن