تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايرانيك حافظ كل قرآن:بهاي كافي به فعاليت‌هاي قرآني داده نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همراه با بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايرانيك حافظ كل قرآن:بهاي كافي به فعاليت‌هاي قرآني داده نمي‌شود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: كمبود بودجه و نداشتن امكانات، ابزار و فضاي آموزشي مناسب در عرصه فعاليت‌هاي قرآني كشور از جمله مشكلات براي رسيدن به آرمان‌هاي قرآني در كشور است.
«حسن كبيري» نفر سوم رشته حفظ كل بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: كمبود وسايل آموزشي به همراه كم‌تجربگي و توانايي اندك مربيان قرآن موسسات قرآني در بسياري از نقاط كشور در يك كلام، ندادن بهاي كافي به فعاليت‌هاي قرآني را در كشور تداعي مي‌كند.

وي تصريح كرد: بسياري از طرح‌هاي قرآني در حال اجرا در سراسر كشور به هيچ‌ وجه كارشناسي شده نيست به طور مثال طرح حفظ يك ساله قرآن در جامعة‌القرآن با كمبود تخصص و تجربه لازم و در نتيجه نافرجامي طرح و با دلزدگي قرآن‌آموزان برگزار مي‌شود و جامعه قرآني كشور بايد درصدد رفع معضلات اين‌چنيني باشد.

اين حافظ كل قرآن صرف هزينه به منظور تشويق قرآن‌آموزان در ابتداي راه را از عوامل موثر در پيشبرد اهداف قرآني كشور معرفي كرد و افزود: برگزاري كلاس‌هاي متعدد قرآني همراه با شيوه‌هاي مبتكرانه براي جذب مخاطبان و تشويق قرآن‌آموزان از جمله مسائلي است كه انس با قرآن در ميان افراد جامعه را افزايش مي‌دهد.

كبيري درباره بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران، تاكيد كرد: من براي اولين‌بار در جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران شركت كردم و كيفيت برگزاري مسابقات، سطح داوري و رسيدگي مسئولان را بسيار خوب ديدم البته انتظار بالاتري از سطح برگزاري مسابقات رشته حفظ جشنواره ملي قرآن و حضور قوي‌تري از حافظان در اين جشنواره داشتم.

وي در ادامه افزود: معرفي الگوهاي موفق قرآني، برگزاري كلاس‌هاي حفظ و استفاده از مربيان متخصص در محيط علمي دانشگاه‌ها مي‌تواند در ارتقاء سطح كيفي شركت‌كنندگان در مسابقات ملي دانشجويان بسيار موثر باشد.

اين حافظ كل قرآن درباره راهيابي نفرات برتر رشته‌هاي حفظ كل و قرائت تحقيق(آقايان)جشنواره ملي به مسابقات بين‌المللي دانشجويان مسلمان اظهار كرد: هدف از برپايي مسابقات قرآن انس بيشتر با كلام الهي و درك مفاهيم قرآن است و بهتر است كه رشته تفسير و ترجمه قرآن كريم هم به اين مسابقات اضافه شود ضمن اين‌كه خانم‌ها هم بايد از امتياز شركت در مسابقات بين‌المللي برخوردار شوند.

كبيري در پاسخ به اين سئوال كه حفظ قرآن كريم و حضور فعال شما در عرصه فعاليت‌هاي قرآني چه تاثيري در زندگي شخصي و اجتماعي شما داشته است، تاكيد كرد: آثار حفظ و انس با قرآن كريم بسيار شگفت‌آور است و تبعيت از دستورات قرآن كريم علاوه بر ايجاد آرامش قلبي، مشكلات انسان را در هر زمينه‌اي مرتفع مي‌كند.

برگزيده رشته حفظ كل قرآن در بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران، قرآن را راهنماي همه جانبه‌اي براي حل مشكلات انسان‌ها دانست و گفت: حفظ آيات الهي در تقويت حافظه انسان و در نتيجه ارتقاء سطح تحصيلي نيز بسيار تاثيرگذار است.

كبيري آغاز فعاليت‌هاي قرآني خود را از سال 70 و در نتيجه تشويق كادر دبستان محل تحصيل خود اعلام كرد و افزود: به لطف پروردگار سال 78 موفق به حفظ كل قرآن كريم شدم و از آن پس در مسابقات قرآني مختلفي شركت و موفق به كسب رتبه‌هاي برتر شدم.

وي تصريح كرد: سال 79 در رشته حفظ 20 جزء مسابقات استاني سازمان اوقاف و امور خيريه در استان اصفهان رتبه اول، در رشته حفظ كل مسابقات سازمان اوقاف و امورخيريه استان اصفهان به ترتيب در سال‌هاي 80، 81، 82، 83 و 84 رتبه‌هاي سوم، دوم، دوم، اول و سوم را كسب كردم همچنين در مسابقات سراسري جامعة‌القرآن در سال 85 موفق به كسب رتبه اول حفظ كل قرآن شدم.

اين حافظ كل قرآن كريم در پايان يادآور شد: در حال حاضر دانشجوي كارشناسي ارشد رشته علوم قرآني در دانشگاه دولتي اصفهان هستم و تا كنون در مسابقات قرآن دانشجويي نيز شركت كرده‌ام كه از آن جمله مي‌توان به شركت در بيست‌وسومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران و كسب رتبه سوم رشته حفظ كل اشاره كرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن