تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813057219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص صد ميليون دلار به احياي بافت هاي فرسوده كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: اختصاص صد ميليون دلار به احياي بافت هاي فرسوده كشور
معاون وزير مسكن خبر داد؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون وزير مسكن گفت: در مرحله اول واگذاري تسهيلات براي احياي بافتهاي فرسوده شهرها، 100 ميليون دلار تسهيلات بانك جهاني به احياي بافت قديم شهرهاي بندرعباس، كرمانشاه، زاهدان، سنندج و تبريز اختصاص يافت.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "ابوالفضل موسوي" اظهار داشت: در مرحله دوم اين طرح نيز 13 شهر ديگر با اعتبار حدود 800 ميليون دلار در دستور كار قرار دارند كه تلاش مي‌كنيم استان بوشهر در رديف استانهاي مرحله دوم باشد.

وي با بيان اينكه ميزان دريافت وام از بانك جهاني توسط پنج شهر مذكور 12 ميليارد تومان است، اظهار داشت: سنندج حدود 30 درصد از ميزان وام خود را دريافت كرده و تبريز نيز در مرحله تصويب وام قرار دارد.

معاون وزير مسكن افزود: ميزان دريافت تسهيلات شهرهاي بندرعباس، كرمانشاه و زاهدان كه از محل بانك جهاني به آنها وام تعلق گرفته، حدود 70درصد است.

موسوي در خصوص نحوه پرداخت وام بانك جهاني براي احياي بافتهاي فرسوده شهرها بيان داشت: براي هر پروژه ‌اي كه توافق شد، مشاور انتخاب مي شود و اقدام اين مشاور بر اساس شرح خدماتي است كه در وزارت مسكن و بانك جهاني مشخص شده است.

وي ادامه داد: پس از تاييد مشاور توسط بانك جهاني مشاور مطالعات خود را انجام مي‌دهد و گزارش‌هاي خود را به دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط استان مي فرستد و در صورت تصويب در جلسه ستاد توانمندسازي بافتهاي فرسوده، اعتبار آن از محل منابع بانك جهاني تامين مي‌شود.

موسوي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از 60 ميليارد تومان اوراق مشاركت توسط شهرداريها براي احياي بافتهاي فرسوده به فروش رسيد، يادآور شد: تلاش مي‌كنيم با آماده شدن طرح مطالعاتي احياي بافت فرسوده بوشهر از محل منابع بانك جهاني براي احياي بافت بوشهر نيز وام پرداخت شود.

وي گفت: در برنامه امسال قصد داريم به منظور احياي بافتهاي فرسوده و تاريخي اعتمادسازي بين مردم و نهادهاي محلي و شهرداري و دولت را ساماندهي كنيم.

وي افزود: بدون حضور و اتكاي به مردم پيشرفت كار در احياي بافت‌ها كم خواهد بود و در اين زمينه حضور شهرداري‌ها هم بسيار تاثيرگذار است.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن