تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با خبر داد پرداخت وام 20 و 25 ميليوني بدون محدوديت براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: معاون وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با خبر داد پرداخت وام 20 و 25 ميليوني بدون محدوديت براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده
زهره افشار

امسال با بسترهاي فراهم شده، قطار نوسازي بافت‌هاي فرسوده سرعت بيشتري به‌خود مي‌گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با ضمن تشريح سياست‌هاي دولت براي تسريع در نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري، سياست‌هاي تشويقي و ورود مسكن مهر به بافت‌هاي فرسوده را از جمله عواملي مي‌خواند كه طي يكي دو سال اخير توانسته به سرعت ساخت و ساز در بافت‌هاي فرسوده شهري بويژه در تهران را دامن بزند.
مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري در گفت‌وگو با آماري را ارائه مي‌دهد كه نشان مي‌دهد در سال‌هاي 89 و 90 حدود 10 درصد از آنچه تحت عنوان واحدهاي مسكوني جديد روانه بازار خريد شده، آپارتمان‌هايي بوده كه در قالب نوسازي بافت فرسوده با تسهيلات تشويقي ساخته شده‌است.
مجيد كيانپور معتقد است: بافت‌فرسوده اگر چه كمي بيش از 10 درصد سطح شهر‌ها را به خود اختصاص داده است ، اما در حجم عرضه به بازار مسكن، نقش قابل توجهي را بازي مي‌كند و آمار پروانه هاي صادره ، حاكي از سير صعودي در اين مناطق و پيشي گرفتن آن از ساير مناطق است.
وي با اشاره به استقبال انبوه سازان در رابطه با ساخت و ساز در محدوده نوسازي بافت هاي فرسوده شهري اظهارداشت : هم‌اكنون شتاب تكميل و عرضه واحدمسكوني در مناطق فرسوده بيشتر از ساير نقاط شهرها است كه اين به دليل تعجيل انبوه‌سازان و مالكان واحدهاي فرسوده در تحويل واحدها در بافت‌فرسوده است.
معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص نوسازي بافت‌هاي فرسوده كل كشور گفت : آمارها نشان مي دهد از سال 89 تا پايان سال 90 از مجموع پروانه‌هاي صادر شده براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري در 31 استان كشور، قريب به 15 درصد پروانه‌ها متعلق به اين مناطق بوده كه در شهر تهران بيش از 25 درصد است
كيان پور گفت :امسال با مشاركت حداكثري مردم در نوسازي بافت هاي فرسوده شهري به سمت تحقق شعار حمايت از كار و سرمايه هاي ايراني حركت خواهيم كرد. مجيد كيان پور با بيان اينكه امسال جهت بهسازي و نوسازي در نظر است حداقل صد هزار واحد مسكوني در محدوده بافت‌هاي فرسوده از تسهيلات نوسازي برخوردارشوند، گفت : سازندگان، مالكان واحدهاي مسكوني و سرمايه‌گذاران مي توانند امسال از تسهيلات نوسازي استفاده كنند .
وي تصريح كرد: سقف تسهيلات جهت ساخت به روش سنتي 20 ميليون تومان و به روش صنعتي 25 ميليون تومان است.
مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران افزود: امسال در پرداخت تسهيلات نوسازي در محدوده بافت هاي فرسوده شهري محدوديتي وجود ندارد.
مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با يادآوري اينكه نوسازي و احياي بافت هاي فرسوده شهري نيازمند همت و همكاري تمام نهادهاي ذيربط است، گفت: تا پايان ارديبهشت ماه 31 هزار واحد مسكوني در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري به بهره برداري خواهد رسيد .
وي‌خاطرنشان كرد: در سال 91 بالغ بر 120 هزار واحد مسكوني در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري نوسازي خواهد شد. به‌گفته معاون وزير راه و شهرسازي در سال 90 بالغ بر 44 هزار پروانه ساختماني در بافت فرسوده تهران صادر شد.
در كشور بالغ بر 72 هزار هكتار بافت فرسوده شناسايي شده است كه 2/2 ميليون واحد مسكوني ناپايدار در آن وجود دارد و جمعيتي بالغ بر 5/8 ميليون نفر را در خود جاي داده است.
وي همچنين در پاسخ به برخي منتقدين كه طي چند روز گذشته و با ابلاغ طرح جديد تفصيلي تهران به ارائه تحليل‌هايي مبني بر كاهش ساخت‌و‌ساز در واحد مسكوني بافت‌هاي فرسوده پرداخته اند، گفت: در قالب طرح جديد تفصيلي تراكم‌هاي تشويقي براي واحدهاي تجميعي تدارك ديده شده كه بدين ترتيب ساخت و ساز را در اين بافت‌ها افزايش مي‌دهد.

يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن