تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815559036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بافت هاي فرسوده شهري تنها با تمايل و درخواست مردم احيا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بافت هاي فرسوده شهري تنها با تمايل و درخواست مردم احيا مي شود
مدير عامل شركت عمران و مسكن سازان سيستان و بلوچستان گفت: بافت هاي فرسوده شهري تنها در صورت خواست و مشاركت مردم احيا مي شود.


"داوود شعلي بر" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: وزارت مسكن و شهرسازي به عنوان متولي مشخص بافتهاي فرسوده در سال 1385 شركتهاي عمران و مسكن سازان استاني را راه اندازي كرد.
وي افزود: اين شركتها با همكاري شهرداريها، بانكهاي عامل و سازمان ميراث فرهنگي در زمينه بهسازي بافتهاي فرسوده و توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي هر منطقه اقدام مي كنند.
او ادامه داد: از سوي ديگر، در مرحله نخست واگذاري تسهيلات براي احيا اين بافتها، بانك جهاني بطور نمونه 100 ميليون دلار وام به پنج شهر زاهدان ، كرمانشاه، بندرعباس، تبريز و سنندج اختصاص داد.
شعلي بر گفت: به سازندگان بخش غيردولتي در محدوده بافت فرسوده براي ساخت هر واحد مسكوني 140 ميليون ريال وام با 60 درصد تخفيف در سود به عنوان يارانه از سوي دولت پرداخت مي شود.
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان سيستان و بلوچستان افزود: براي تشويق سازندگان واحدهاي مسكوني در بافتهاي فرسوده شهري و سكونتگاه هاي غيررسمي، امسال شهرداري موظف شده است صد درصد هزينه پروانه ساخت را تخفيف دهد.
شعلي بر در خصوص دلايل پرداخت نكردن وام توسط بانكها در سالجاري براي بازسازي و احيا بافتهاي فرسوده گفت: اجرا طرح مسكن مهر و همچنين بررسي ميزان يارانه سود تسهيلات در وزارت مسكن، موجب شد تا در پرداخت وام بازسازي بافتهاي فرسوده به مردم تاخير شود.
وي در عين حال افزود: پرداخت وام بازسازي و احيا بافت فرسوده الزام قانوني دارد و بر اساس ماده 30 قانون برنامه چهارم توسعه كشور احيا اين بافتها و مقاوم سازي ساختمانها بايد در مدت 10 سال توسط دولت انجام شود.
مدير شركت عمران و مسكن سازان استان بيان كرد: شهر زاهدان با مجموع پنج هزار و 840 هكتار گستره، داراي يك هزار و 223 هكتار بافت فرسوده شهري است.
وي گفت: تنها بافتهاي فرسوده شهرهاي زاهدان و زابل به تصويب كميسيون ماده پنج رسيده است.
او شمار متقاضيان وام براي بازسازي خانه هاي فرسوده در سيستان و بلوچستان را تنها 10 درصد از كل جمعيت استان اعلام كرد.
وي گفت: طرح تفصيلي ميدان فلسطين زاهدان به تصويب كميسيون ماده پنج رسيده و با 20 هكتار عرصه و 320 هزار متر مربع زير بناي مسكوني، تجاري و اداري در صورت اجرا مي تواند به بزرگترين و مهمترين نمونه شهرسازي جديد در اين شهر تبديل شود.
وي افزود: تاكنون 23 هكتار از بافتهاي فرسوده زاهدان كه بيشتر آن در محدوده اين ميدان واقع شده است، مورد بازسازي قرار گرفته و تمام اين بافتها در سطح شهر مطالعه شده و به تصويب كميسيون ماده پنج رسيده است.
شعلي بر ادامه داد: اكنون بافتهاي فرسوده شهرستانهاي زابل و كنارك در حال احيا است و در آينده نزديك، بافتهاي فرسوده كليه مناطق شهري و روستايي بازسازي و احيا خواهد شد.
ك/3 7315/653/659 شماره 451 ساعت 14:19 تمام
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن