تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزيستي احشام با مردم خطر ابتلا به بيماريهاي انگلي را افزايش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزيستي احشام با مردم خطر ابتلا به بيماريهاي انگلي را افزايش مي دهد
كرج - خبرگزاري مهر: استاد گروه انگل شناسي دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران گفت: همزيستي احشام با مردم در ايران ميزان خطر ابتلا به بيماريهاي انگلي را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر در كرج، دكتر علي اسلامي پيش از ظهر امروز در ششمين همايش سراسري و اولين همايش انگل شناسي و بيماريهاي انگلي در موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي اظهار داشت: ايران با داشتن يك ميليارد طيور، 100 ميليون نشخوار كننده، وجود تك سمي ها و تعداد نامحدودي سگ و جوندگاني چون گراز ميزان ابتلا به بيماريهاي انگلي زياد است و كل جمعيت ايران در معرض اين نوع بيماريها قرار دارند.

وي افزود: در حال حاضر 35 گونه كرم از انسان در ايران گزارش شده است كه 25 گونه آن معادل 71 درصد منشاء تك ياخته اي و بقيه منشا حيواني دارند.

اين محقق با برشمردن بيماريهاي انگلي مشترك بين انسان و حيوان يادآور شد: بز، قوچ، آهو، گاو، گاوميش، شتر، سگ، روباه، شغال و حتي ماهي مي توانند عامل بيماريهاي انگلي به انسانها باشند اما بيماري قابل انتقال از ماهي به انسان با توجه به نحوه مصرف آن در ايران مشاهده نشده است.

اسلامي بر مطالعه و تحقيق درخصوص اين بيماريها وهمكاي بين بخشي براي مبارزه با اين بيماريها تاكيد كرد.

در ادامه اين همايش همچنين ابوالحسن نديم اظهار داشت: تنها مواقعي بيماريهاي انگلي از نظر اپيدميولوژي داراي اهميت است كه داراي شيوع يا بروز بالا باشد، بيماري كشنده باشد يا با عوارض سخت همراه باشد يا تبديل به يك حالت مزمن شود همچنين بيماريهايي كه به مرحله حذف يا ريشه كني رسيده باشند نيز جزء بيماريهاي مهم از نظر اپيدميولوژيستها هستند.

اين اپيدميولوژيست و انگل شناس برجسته كشور عنوان كرد: مراقبتها به صورت روزانه يا ماهانه يا به صورت مقطعي، همچنين انجام آزمون هاي جديد براي تشخيص بهتر بيماريهاي انگلي و ارائه مشخصات اپيدميولوژي در مورد بيماري از جمله اقداماتي است كه يك اپيدميولوژيست در خصوص بيماريهاي انگلي انجام مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: براي دسترسي به نتايج بهتر لازم است تحقيقات به صورت تيمي انجام شود و حضور يك انگل شناس و يك اپيدميولوژيست در اين تيم از ضروريات انجام تحقيق است.

نديم يادآور شد: هدف از انجام تحقيقات اپيدميولوژي كنترل بيماري انگلي است اما در حال حاضر بيشتر تحقيقات مربوط به علوم پايه است و بايد سطح تحقيقات افزايش يابد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن