تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813080740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر رييس جمهوري كره جنوبي به چين گامي در جهت بهبود مناسبات پكن سئول


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر رييس جمهوري كره جنوبي به چين گامي در جهت بهبود مناسبات پكن سئول
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): پكن - "لي ميونگ باك" رييس جمهوري جديد كره جنوبي امروز سه شنبه با ورود به پكن ، سفر رسمي چهار روزه خود از جمهوري خلق چين را آغاز كرد.


به گزارش خبرگزاري شين هوا ، رييس جمهوري كره جنوبي در اين سفر در ديدار با رهبران چين با آنان درباره مسائل مهم منطقه اي و دوجانبه و بين المللي بحث و تبادل نظر خواهد كرد.
"لي ميونگ باك" همچنين درتلاش است تا نگراني هاي چين را از ارتباطات نزديك سئول با واشنگتن و توكيو كاهش دهد.
رهبر محافظه كار كره جنوبي از بدو روي كارآمدن در سال جاري ميلادي به دنبال مناسبات گسترده با آمريكا و ژاپن بوده و در اين راستا ظاهرا كشورهاي منطقه از جمله چين را تا اندازه اي نگران كرده است.
اين درشرايطي است كه كره جنوبي براي حل وفصل مسايلي چون موضوع هسته اي شبه جزيره كره به كمك هاي چين نياز دارد.
وي در پكن با "هو جين تائو" رييس جمهوري چين ديدار و با وي درباره راه هاي تقويت همكاري دو كشور به خصوص در عرصه هاي اقتصادي ، تجاري و منطقه اي و بحث و تبادل نظر مي كند.
ديدار چهار روزه رييس جمهوري كره جنوبي احتمالا فرصتي براي سئول به منظور حل سو تفاهمات ميان دو كشور و تقويت رايزني ها و همكاري ها بخصوص در مساله هسته اي شبه جزيره كره خواهد بود.
رييس جمهوري كره جنوبي با سفرهاي خود به آمريكا و ژاپن نشان داده اسـت به روابط راهبردي با اين كشورها توجه مي كند و از محورهاي سياست خارجي اين كشور بهبود مناسبات با اين دو كشور است .
از سوي ديگر تلاش هاي كره جنوبي براي تقويت همكاري هاي امنيتي و نظامي با آمريكا و ژاپن باعث نگراني چين شده است كه در منطقه شبه جزيره كره يك قدرت مطرح است و در حل مساله هسته اي شبه جزيره كره كاملا تاثيرگذار مي باشد.
به همين دليل سئول مشخصا سعي در بهبود روابط با چين دارد ، اگر چه از سوي ديگر مي كوشد تا اين بهبود مناسبات باعث نگراني هاي واشنگتن نشود.
چين نيز از پيوستن كره جنوبي به اتحاد آمريكا و ژاپن نگراني هاي فزاينده دارد و راهبردهاي سئول در بهبود مناسبات با اين كشورها رامدنظر قرار داده است.
چين همچنين نگران است سئـول به سامانه دفاعي موشكي آمريكا ملحق شود كه پكن آن را اقدامي عليه خود مي داند و از اين نگران است كه اين سامانه يكي از اهدافش چين باشد.
رييسان جمهور چين و كره جنوبي احتمالا در گفت وگوهاي خود در پكن درباره توافقنامه تجارت آزاد نيز بحث و تبادل نظر خواهند كرد.
توافقنامه اي كه سئول با واشنگتن امضا كرده و با اروپا درباره آن بحث و تبادل نظر مي كند.
از ديدگاه چين بايد با امضاي چنين توافقنامه اي نوعي توازن تجاري در اين منطقه برقرار شود.
به هرصورت مساله هسته اي كره شمالي و روابط اقتصادي و تجاري چين و كره جنوبي و موضوعاتي چون روابط سئول با واشنگتن و توكيو احتمالا از محورهاي مهم گفت و گوي طرفين خواهد بود.
ناگفته نماند كه پكن چندان راضي به مشاهده سياست هاي تند رييس جمهور محافظه كار كره جنوبي عليه كره شمالي نيست و اعتقاد دارد اين رفتار مي تواند روند حل مساله هسته اي شبه جزيره كره را پيچيده و كند كند.
يادآور مي شود رييس جمهوري كره جنوبي قرار است در اين سفر از شهر "چين دائو " در استان شاندونگ در شرق چين نيز ديدن كند.
در اين شهر بيش از پنج هزار شركت كره اي مشغول به فعاليت در عرصه هاي مختلف بويژه اقتصادي هستند.
چين و كره جنوبي در تلاشند سطح مناسبات تجاري و بازرگاني خود را تا سال 2012 ميلادي به 200 ميليارد دلار افزايش دهند.
در حال حاضر ارزش مناسبات اقتصادي دو كشور به 135 ميليارد دلار مي رسد.
چين علاقه مند است همكاري خود با كره جنوبي را در زمينه هاي حفاظت از محيط زيست ، صرفه جويي در انرژي ، مخابرات ، علوم و فن آوري عالي تقويت كند و متقابلا كره جنوبي نيز ابراز تمايل كرده است كه براي تعميق آتي همكاري هاي دو طرف در زمينه هاي اقتصادي و بازرگاني با چين تشريك مساعي نمايد.
آساق ** 275 ** 2100**1392
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن