تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813023752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني آژانس از اتهامات وارده به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نگراني آژانس از اتهامات وارده به ايران
آفتاب: ناظران آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نگراني خود از آنچه‌كه پنهان كاري ايران در ارائه اطلاعات هسته‌اي و مخالفت تهران با درخواست‌هاي آژانس مبني بر توقف غني‌سازي اورانيوم دانسته‌اند،ابراز كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، «محمد البرادعي» دبير كل آژانس انرژي اتمي در گزارشي كه دوشنبه منتشر شد اعلام كرد:« اگر ايران خواستار قانع نمودن جامعه بين‌المللي در زمينه پرونده هسته‌اي خود است بايد اطلاعات درستي را ارائه دهد».

اين گزارش در هيات ناظران آژانس در 6-2 ژوئن (13 تا 17 خرداد) مورد بحث و بررسي قرارخواهد گرفت. در اين گزارش اذعان شده ايران از تعليق غني سازي اورانيوم خودداري كرده است».

براساس اين گزارش توضيحات زيادي از ايران درخواست شده است تا به مطالعات و ساير فعاليت هايي كه به ادعاي آنان با جهت گيري نظامي دنبال مي شود پاسخ دهد.

در ادامه اين گزارش آمده است :«از ايران انتظار مي‌رود توضيحات بيشتري را براي برطرف نمودن اين اتهامات و همچنين در باره تحقيقات نظامي – اتمي ارائه دهد».

در ادامه ادعا شده است: «اتهامات مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌اي،باعث نگراني جدي آژانس است و روشني اين موضوع آينده و گذشته فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را تحت الشعاع قرار خواهد داد».

همچنين در اين گزارش ادعا شده است: «آژانس به بررسي‌هاي اطلاعاتي كه از سوي ايران ارائه شده ادامه خواهد داد. در عين حال ايران اطلاعات كافي را در اختيار آژانس قرار نداده است و اطلاعات اضافه درباره فعاليتهاي تسليحاتي ايران مي‌تواند به اين شبهات نور تازه‌اي بتاباند».

شايان ذكر است سه هزار و 500 سانتريفوژ براي غني سازي اورانيوم در تاسيسات اتمي نطنز در چارچوب برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران فعاليت مي‌كنند و مسئولان جمهوري اسلامي ايران همواره اين‌گونه اتهامات را بي‌پايه خوانده اند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن