تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815956483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بانك مركزي: زمينه‌هاي فراواني در بخش كشاورزي براي سرمايه‌گذاري فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كل بانك مركزي: زمينه‌هاي فراواني در بخش كشاورزي براي سرمايه‌گذاري فراهم شده است
اقتصاد
رييس كل بانك مركزي، يكي از استعدادها و جهت‌گيري هاي قابل توجه و بالقوه اي كه دولت با آن روبه رواست و زمينه كار را براي نظام بانكي فراهم كرده ، بخش كشاورزي دانست و گفت: اين بخش به لحاظ ساختار توليد و فناوري با زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري فراواني همراه است.

طهماسب مظاهري روز سه شنبه در هجدهمين كنفرانس سالانه سياستاي پولي و ارزي كه با حضور مديران عامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي و ديگر فعالان بازار پولي در محل پژوهشكده وزارت نيرو تشكيل شد، خصوصي‌سازي را از محورهاي مهم توسعه كشور ذكر كرد و افزود: تا زماني كه خصوصي‌سازي در بخش‌هاي مختلف صورت نگيرد، سرمايه‌گذاري با ساختار دولتي علاوه بر آنكه بسيار كند خواهد بود، فعاليت‌هاي اقتصادي را با بهره وري پايين و نتيجه مطلوب كمتري مواجه مي‌كند.

وي با بيان آنكه در بخش كشاورزي مشكل خصوصي‌سازي وجود ندارد، خاطرنشان كرد: بيشتر بهره برداران و فعالان اين بخش غيردولتي هستند كه اين امر افزايش سرمايه‌گذاري و تكنولوژي و همچنين استفاده از دانش روز دنيا در اين بخش را محقق كرده است.

رييس كل بانك مركزي با اعلام اينكه امسال و سال آينده رشد بخش كشاورزي افزايش خواهد يافت، گفت: در حال حاضر توجيه پذير نبودن سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي به عنوان يكي از مشكلات اين بخش مرتفع شده و با توجه به روند روبه افزايش قيمت مواد غذايي در بازارهاي جهاني و ظرفيت‌هاي مستعد و خالي كشور در بخش كشاورزي، مي‌توان با تدابير لازم امكان افزايش سرمايه گذاري در اين بخش را فراهم كرد.

مظاهري سپس با بيان آنكه سال گذشته تراز پرداخت‌هاي خارجي كشور متاثر از تراز پرداخت خارجي مثبت بوده است ، افزود: ميزان صادرات غيرنفتي كشور در ‪ ۱۱‬نخست ماهه سال گذشته بالغ بر ‪ ۱۴/۳‬ميليارد ( ‪ ۱۴‬ميليارد و ‪۳۰۰‬ ميليون ) دلار بود كه از رشدي معادل ‪ ۲۶/۴‬درصد برخوردار بوده است.

وي تراز بازرگاني كشور را با احتساب نفت و گاز در ‪ ۱۱‬ماهه نخست سال گذشته معادل ‪ ۷۳‬ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: در اين مدت ارزش مجموع دارايي‌هاي خارجي ‪ ۱۷/۷‬درصد رشد داشته است . ضمن آنكه حساب ذخيره ارزي با احتساب درآمد و سود معادل ‪ ۳۸/۸‬ميليارد دلار و ميزان برداشت از اين حساب معادل ‪ ۲۷/۸‬ميليارد دلار بوده كه بيشترين برداشت متعلق به بخش‌هاي صنعت و معدن و حمل و نقل بوده است.

وي نسبت شاخص قيمت مصرف‌كننده را در ‪ ۱۱‬ماهه نخست سال قبل معادل ‪۱۸/۴‬ درصد اعلام كرد.

رييس كل بانك مركزي در رابطه با دو ويژگي رشد نقدينگي در سال گذشته گفت: درصد رشد نقدينگي در پايان سال گذشته نسبت به اسفند ماه سال ‪ ۸۵‬با كاهش ‪ ۲۷/۷‬درصدي روبه رو بود كه البته در ماه‌هاي مهر و آبان سال قبل اين نسبت‌ها به ‪ ۳۵‬درصد و بالاتر رسيده بود.

مظاهري با بيان آنكه هنوز اهداف مورد نظر كشور در بخش رشد نقدينگي در سال گذشته محقق نشده است، گفت: رشد نقدينگي هم بايد محرك اقتصاد كشور باشد و در اختيار بخش توليد قرار گيرد.

وي دومين ويژگي رشد نقدينگي در سال گذشته را تركيب نقدينگي و رشد آن عنوان كرد و افزود: سال گذشته تركيب اين دو شاخص نسبت به سال ‪ ۸۵‬مطلوب تر بوده و اين در حالي است كه تركيب نقدينگي و رشد آن متعادل نيست.

مظاهري متذكر شد: رشد نقدينگي غير از عدد مطلق آن يك مفهوم و شاخص ديگري به نام تركيب اجزاي نقدينگي دارد.

وي تصريح كرد: اگر رشد نقدينگي ناشي از فعاليت اقتصادي نباشد و از پايه پولي و تزريق پول نشات بگيرد ، سبب ايجاد تورم و برهم خوردن تعادل اقتصادي و آثار نامطلوب بر اقتصاد مي‌شود.

مظاهري اضافه كرد: در پايان سال گذشته رشد نقدينگي نه تنها متعادل تر شده بود، بلكه حركت آن نيز به سمت مناسب تري بود.

وي با اشاره به اصلاح قانون بازار سرمايه در سال گذشته گفت: براي افزايش سرمايه بانك‌ها اقدام‌هاي لازم در نظام پولي كشور رخ داده و در صدديم بانك‌هايي كه قرار است دولتي بمانند از جمله بانك‌هاي توسعه‌اي و تجاري را از طريق افزايش سرمايه تقويت و قدرتمند كنيم.

رييس كل بانك مركزي با اشاره به حركت اين بانك به سمت تامين نقدينگي سالم در جامعه، اظهار داشت: با درخواست بانك‌هاي خصوصي مبني بر افزايش سرمايه موافقت به عمل آمده است.

وي در اين كنفرانس يكروزه گفت: در سال جاري سازماندهي نهادهاي پولي فعال غيرمتشكل به لحاظ افزايش سرمايه محقق مي‌شود.

رييس كل بانك مركزي نقدينگي را از موضوعات موثر تنظيم‌كننده اقتصاد كشور دانست و از شركت‌كنندگان در همايش خواست روي مفاهيم تئوريك، علمي و پايه‌اي اين امر كار بيشتري انجام دهند و دستاوردهاي آن را براي اجرا به مديران غيرمالي دولتي منتقل كنند.

وي يكي از مشكلات اين بخش را نبود يك بيان صحيح و كامل و قابل انتقال به مديران بخش‌هاي غيرمالي ، عنوان كرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن