تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815579585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ جشنواره ملي تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر/ منتقد تئاتر: نه به دفاع مقدس و نه به تئاتر اداي دين نكرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / جشنواره ملي تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر/ منتقد تئاتر: نه به دفاع مقدس و نه به تئاتر اداي دين نكرده‌ايم


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: فرهنگ و هنر

همايون علي‌آبادي اظهار داشت: جشنواره‌هاي موضوعي نه فقط در تئاتر ما بلكه در ساير كشورهاي دنيا وجود دارد. در فرانسه آغاز هر فصل هم يك موضوع است براي جشنواره در واقع اين اتفاق براي معروف‌ترين رخدادهاي جهان هم مي‌افتد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - اين منتقد تئاتر ضمن بيان مطلب فوق گفت: به نظر من هنرمند همه جا مي‌تواند موضوعي انتخاب كند به شرط اينكه دست و پاي او را نبندند. با اين حال تئاتر دفاع مقدس يكي از موفق‌ترين رخدادهاي ما در اين جشنواره‌هاست.

وي افزود: هنوز ناگفته‌هاي زيادي درباره‌ي جنگ وجود دارد راه تا رسيدن زياد است به هيچ وجه اداي دين نشده اين سوژه‌ها براي اداي دين خيلي كوچكند. ماه در صلح مسلح بر سر مي‌بريم و نياز به استفاده از سوژه‌هاي بكر، بديع، تاب و اثر گذار داريم.

اين منتقد تئاتر گفت: همانطور كه به دفاع مقدس و مقاومت اداي دين نشده به تئاتر هم اداي دين نكرده‌ايم. خوزستان گل سرسبد تئاتر كشور است كه به دليل داشتن نعمت‌هاي زياد هشت سال جنگ را تحمل كرد. بايد قصه‌هاي بومي را بررسي و جايگاه آن‌ها را مشخص كرد.

علي آبادي افزود: مقوله‌ي ادبيات پايداري كه بيشتر در خاورميانه مي‌گنجد، در كشورهاي مصر ، مراكش، سودان و ديگر كشورهاي منطقه، هم اجرا دارد و هم جشنواره، فكر نمي‌كنم ما از آن‌ها چيزي كم داشته باشيم. سابقه انديشه‌ي ادبي ما بر دنيا چيره است. قبل از آتن، ما در بين ‌النهرين تئاتر داشته‌ايم اما مرغ همسايه غاز است.

وي در پايان گفت: شايد عمده‌ي ضعف ما در نبود تحقيق و پژوهش است. در تئاتر كشور ما، به صحنه و گريم بيشتر توجه مي‌شود البته بهترين جايي كه من در آسيا تئاتر ديده‌ام، جشنواره‌ي تاشكند بوده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن