تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نخستين ديدار با يك مهمان خارجي مطرح شد: دعوت سليمان از احمدي نژاد براي ديدار از لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در نخستين ديدار با يك مهمان خارجي مطرح شد: دعوت سليمان از احمدي نژاد براي ديدار از لبنان
جام جم آنلاين: "ميشل سليمان" يك روز پس از انتخاب به رياست جمهوري لبنان، با "منوچهر متكي" وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به عنوان نخستين مهمان خارجي خود ديدار و در جريان آن، "محمود احمدي نژاد"، همتاي ايراني اش را به ديدار از بيروت دعوت كرد.


متكي پس از اين ديدار در كاخ بعبدا، با سازنده و مثبت ارزيابي كردن مذاكرات خود با ميشل سليمان و مقامهاي لبناني و عربي بر ادامه حمايت كشورمان از دولت و ملت لبنان تاكيد كرد.

وي در گفتگو با خبرگزاري مهر افزود: در ديدار با رييس جمهور جديد لبنان بر ضرورت تحكيم و تقويت روابط ايران و لبنان تاكيد شد و ايشان از آقاي احمدي نژاد براي سفر به بيروت دعوت به عمل آورد.

وزير امور خارجه گفت كه در جريان اين ديدار، دعوت رسمي رييس جمهوري اسلامي ايران از ميشل سليمان براي سفر به تهران نيز به وي ابلاغ شد.

متكي با اشاره به مذاكرات خود با شخصيتهاي مختلف در طول دو روز اقامت در بيروت گفت: ما مذاكرات مثبت و سازنده اي با مقامهاي مختلف لبناني و برخي كشورهاي عربي در اين سفر انجام داديم .

وي توافق اخير لبناني ها براي انتخاب رييس جمهوري و حل بحران را دستاوردي بزرگ براي ملت لبنان خواند و تاكيد كرد همه كشورها و جريانها بايد در جهت اجراي اين توافق گام بردارند.

سليمان روز گذشته با راي نمايندگان پارلمان لبنان به عنوان رئيس جمهور جديد لبنان انتخاب شد و سمت رياست جمهوري را كه از نوامبر – آبان - سال گذشته، خالي مانده بود در اختيار گرفت.

گروه هاي سياسي لبنان توانستند در دوحه با ميانجيگري قطر به يك توافق براي پايان دادن به بحران سياسي لبنان دست پيدا كنند كه انتخاب ميشل سليمان، اولين قدم بود.

متكي پيش از اين ديدار به خبرنگاران گفت كه جمهوري اسلامي، نقش فعالي در ترغيب طرفين به شركت در مذاكرات دوحه داشته و از به نتيجه رسيدن مذاكرات دوحه به عنوان گامي در راه برقراري ثبات در لبنان خرسند است.

وزير امور خارجه ايران در مدت اقامات در لبنان با رهبران گروه هاي سياسي لبنان از جمله سعد حريري، نبيه بري، ميشل عون و فواد سنيوره نخست وزير لبنان نيز ديدار كرده است.

"سعد حريري" رييس جريان المستقبل لبنان در ديدار متكي، انتخاب ميشل سليمان را دستاورد بزرگي براي ملت لبنان دانست و از نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در دستيابي لبناني ها به توافق قدرداني كرد.

وي پس از ديدار با متكي به خبرگزاري مهر گفت : بدون شك انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري لبنان يك گام بزرگ در تاريخ كشور اين كشور به شمار مي رود.

حريري افزود : لبنان نيز مانند هر كشوري به رئيس جمهور نياز دارد، بدون رئيس جمهور وضعيت عادي نخواهد بود و انتخاب ميشل سليمان كه پس از توافق اخير لبناني ها در دوحه صورت گرفت گام بزرگي در جهت حركت لبنان به مرحله ثبات و امنيت خواهد بود و ما به اين مسئله بسيار خوشبين هستيم.

حريري درباره محور اساسي مذاكرات با متكي گفت : در اين ديدار درباره روابط دو جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و لبنان و راههاي بهبود و تقويت آن بحث و تبادل نظر كرديم.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر كه از وي پرسيد آيا شما نخست وزير جديد لبنان خواهيد شد گفت : هنوز هيچ چيز مشخص نيست و همه چيز به وقت خود حل خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، مذاكرات منوچهر متكي و سعد الحريري به مدت حدود 50 دقيقه در منزل الحريري انجام شد ومتكي نيز اين مذاكرات را سازنده و مثبت ارزيابي كرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن