تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815915079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۶ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۶ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- اينكه مردم هميشه وقت شناس باشند و طبق برنامه‌هاي زمانبندي شده كار‌هاي خود را پيش ببرند، خيلي خوب است اما به شرط اينكه اين وقت شناسي هميشگي باشد و تنها زماني كه پاي منافع شخصي به ميان مي‌آيد، وقت شناسي بهانه نشود.

تغيير شيفت

يكي از مصداق‌هاي عيني اين ماجرا در عملكرد صندوقداران برخي فروشگاه‌ها نمود پيدا مي‌كند. اين صندوقداران به صورت شيفتي كار مي كنند و سر ساعتي معين، شيفت آنها عوض مي‌شود.

اما نكته اينجاست كه مشتريان از ساعت تغيير شيفت آگاه نيستند و حين تغيير شيفت در صف طولاني صندوق معطل مي‌مانند. به بيان ديگر برخي از صندوقداران كه زمان تغيير شيفت‌شان نزديك است به مشتريان اطلاع نمي‌دهند كه بي دليل در صف معطل نمانند و مشتري پس از رسيدن به صندوق با اين پاسخ مواجه مي‌شود كه شيفت كاري تمام شده و بايد منتظر بماند تا صندوق تحويل داده شود.

با توجه به اينكه معمولا اين تغيير شيفت، وقت مشتريان را هدر مي‌دهد خوب است كه صندوقداران و يا مسئولان فروشگاها با نزديك شدن به زمان تغيير شيفت، مشتريان را به صندوق‌هاي ديگر هدايت كنند تا آنها دچار سر‌در گمي نشوند.

مسئوليت نمي‌پذيريم!

آن دسته از رانندگاني كه به جاي گوشه خيابان‌ها و كوچه‌ها، پاركينگ فروشگاه‌ها را براي پارك خودروي خود ترجيح مي‌دهند و براي استفاده از اين خدمات پول مي پردازند، انتظار دارند كه پارك خودرو در پاركينگ با خيابان متفاوت باشد.

در واقع آنها اميدوارند كه با پارك خودرو در اين محل، نگهبان پاركينگ گوشه چشمي به اموال داخل خودرو داشته باشد و آنها را از گزند سارقان حفظ كند.اما روي قبض پاركينگ اغلب فروشگاه‌ها با حروف درشت نوشته شده است كه پاركينگ در قبال اموال داخل خودرو مسئوليتي ندارد و خود رانندگان بايد در حفظ آن كوشا باشند.

اين در حالي است كه پاركينگ مي‌تواند در مقابل هزينه نه چندان كمي كه از مردم دريافت مي كند، چند نگهبان را مامور حفاظت از خودرو‌هاي پارك شده كند تا رانندگان مجبور نباشند براي يك خريد كوتاه محتويات ارزشمند داشبورد و تجهيزات خودرو از جمله ضبط را جدا كرده و با خود به داخل فروشگاه ببرند.

سرقفلي پياده رو

باور سرقفلي‌ داشتن برخي پياده‌رو‌هاي كوچه‌ و خيابان‌هاي شهر، كمي مشكل است اما بساط قفل و زنجير شده برخي از فروشنده‌ها واقعيت اين موضوع را تا حدي تاييد مي‌كند. به گفته برخي فروشنده‌ها سرقفلي برخي پياده‌رو‌هاي پرتردد پايتخت سر به چند صد هزار تومان هم مي‌گذارد.

گاهي اوقات مالك غيرقانوني اين بخش از شهر براي دفاع از قلمرو كسب و كار خود در مقابل فروشند‌ه‌هاي ديگر، به زور نيز متوسل مي‌شود. اين در حالي است كه جداي از بحث‌ سد معبر اين فروشنده‌ها، كسب و كار آنها باعث مي‌شود مبلمان شهر نيز داراي ميهمان ناخوانده‌اي ‌شودوساير شهروندان به ويژه سالمندان نتوانند براي استراحت كردن از اين امكانات استفاده كنند.

گاز گرفتن مسافران

گاهي اوقات در محاوره‌هاي مسافران اتوبوس مي‌شنويم كه صندلي‌‌هاي اتوبوس نيز گاز گرفتن مسافر‌ها را از در‌ها ياد گرفته‌اند،البته با اين تفاوت كه استقرار نامناسب مسافران باعث مي‌شود تا درهاي اتوبوس آنها را گاز بگيرند. گويا ماجرا از اين قرار است كه ميله‌هاي فلزي صندلي‌‌هاي برخي اتوبوس‌ها با هر بار ترمز گرفتن راننده‌، به هم مي‌چسبند.

در اين رفت و برگشت‌ها چنانچه يكي از مسافران براي مقاومت در برابر حركات ننويي و خواب‌آور اتوبوس، ميله‌هاي ياد شده را گرفته باشد، ميله‌ها به اصطلاح دستش را گاز مي‌گيرند.

البته برخي راننده‌ها كه طاقت شنيدن صداي فرياد مسافران صدمه ديده را ندارند براي جلوگيري از آسيب ديدن آنها، وجود خطر گازگرفتگي را با نصب دست‌ نوشته‌اي كنار صندلي‌هاي خاطي به آگاهي مسافران مي‌رسانند.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 20:20 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 21:36 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 21:27
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن